Myagos Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hei jeg skal skaffe meg et nytt bra hovedkort som skal passe til en ASUS 8800 Ultra, Q6600 og et Creative lydkort. Den skal også kunne støtte fire harddisker. Jeg vet ikke helt hva som skjer når man bytter hovedkort, men jeg lurer på om man må formatere hele PC-en eller om det er like enkelt som å bytte et grafikkort. Jeg trenger også å kjøpe en ny strømforsyning så hvis noen vet om en som passer til det jeg sa over hadde det vært bra. Trenger en med god kvalitet. Jeg har hatt masse problemer med strømforsnyningen min så jeg vil ha en som holder nå. Hvis det var noe jeg glemte å nevne så si ifra. Endret 6. oktober 2007 av Myagos Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Anbefalles og reinstallere når en skifter hovedkort ja, en clean install er annbefalt også av MS. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hvor viktig er det å formatere? Hva er konsekvensene? Litt hjelp til valg av hovedkort og strømforsyning hadde vært hyggelig. Endret 7. oktober 2007 av Myagos Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du kan få et ganske ustabilt system med mange merkmystiske feil hvis du ikke formaterer maskinen etter at du har byttet hovedkort. Jeg opplevde blåskjermer i tide og utide, spontan reboot og at maskinen låste seg så jeg måtte bruke "svenskeknappen" (aka reset) for å få liv i den igjen. Når det gjelder hovedkort og strømforsyning så har jeg lagt min elsk på Gigabyte sine hovedkort og opplever disse som gode og stabile, med gode muligheter for litt tweaking hvis man skulle drive med sånt. I strømavdelingen har jeg valgt Thermaltake Toughpower og er meget fornøyd med den, men jeg har også hørt mye pent om Corsair sine strømforsyninger. Ser at nVidia anbefaler minimum 500 watt for et enkelt Ultra-kort, men jeg ville nok gått hakket over for å unngå å stresse den altfor mye og ha rom til eventuelle utvidelser. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Personlig synes jeg Asus sine M2N hovedkort er flotte, med masse bra ekstra utstyr og spesifikasjoner. Vista edition-kortene kommer jo også med ScreenDuo og fjernkontroll hvis det er av interesse . Når det gjelder strømforskyninger anbefaler jeg en 500watts fra enten Mist, OCZ eller Thermaltake Det er ganske viktig at du formaterer systemdisken ved installasjon av nytt hovedkort ja. som Raven_Heart her sier vi du nok få en del uforklarlige feilmeldinger og krasj hvis du ikke gjør det Lykke til! Endret 7. oktober 2007 av Earth657 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Er det best å skaffe et Asus hovedkort siden jeg har et Asus skjermkort? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ingenting å si. Selv om Asus er produsenten av skjermkortet, er det fortsatt basert på en ATi eller Nvidia brikke . Så lenge du vet om det er et PCI-E eller AGP skjermkort, så har det som sagt ingen ting å si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå