Reow Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Å herregud, "ikke kjøp scooter for da er du feminist og alle roper homo" Eeeh? Hvilket innavla bondeknøl land kommer du fra? Toten? First of all, jeg har scooter, den drar fra alle girmopedene på skolen, har kjørt hele vinter, ingen har noen gang ropt eller kalt meg bøg eller lignende. Jeg valgte rett og slett scooter fordi det var billigere og letter alternativ enn feks girmoped. En original girmoped kan til og med slite med å komme opp store bakker fordi motoren er så plombert. En scooter derimot klarer det mye lettere. 90 % av scootere går fortere enn girmopeder plombert og uplombert. Gir på 50cc er rett og slett gammeldags oppskrytt. Sammendrag : Scooter: Billigere Raskere* Mindre vedlikehold Lettere å kjøre Lagringsplass under setet -ser ikke like bra ut som girmoped Girmoped: Dyrere Tregere Mer vedlikehold Vanskeligere å kjøre for nybegynnere pga giring og clutching osv. Man lærer ikke å gire på kjøreskolen i dag.. Ingen lagrinsplass Motoren har lett for å kvele seg hvis oppoverbakken er bratt +ser kulere ut Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sammendrag av hva? De to små paragrafene du skrev? Det meste som står i sammendraget ditt er ikke nevnt der en gang. Jeg har selv en scooter, og er enig i at variator-systemet er bedre enn gir-systemet på så små motorer. Derimot er jeg uenig i mye av det andre du sier. Prisen vil jeg si er ca det samme. Du finner både girmopeder og scootere i priser fra 3000 til 30000, alt ettersom. Jeg orker ikke begynne å gjøre research nå, så det får bare stå som min erfaring. At de mopeder er tregere, og sliter mer i bakker enn scootere er jeg uenig i. Dette kommer såklart an på utvekslingen, noen har drev som gir en god toppfart, andre har drev som gir bedre dreiemoment. Dette gjelder også for scootere, noen har lette variatorvekter, andre har tunge. Det er langt i fra noen universal sannhet at girmopeder er tregere og sliter mer opp bakkene. Det kan godt være det er sånn i ditt tilfelle, men det er ikke relevant. Giring er såpass enkelt, og det tar så kort tid før det skjer helt naturlig at jeg vil si det er irrelevant for valget mellom scooter og girmoped. Lenke til kommentar
Reow Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sammendrag av hva? De to små paragrafene du skrev? Det meste som står i sammendraget ditt er ikke nevnt der en gang. Jeg har selv en scooter, og er enig i at variator-systemet er bedre enn gir-systemet på så små motorer. Derimot er jeg uenig i mye av det andre du sier. Prisen vil jeg si er ca det samme. Du finner både girmopeder og scootere i priser fra 3000 til 30000, alt ettersom. Jeg orker ikke begynne å gjøre research nå, så det får bare stå som min erfaring. At de mopeder er tregere, og sliter mer i bakker enn scootere er jeg uenig i. Dette kommer såklart an på utvekslingen, noen har drev som gir en god toppfart, andre har drev som gir bedre dreiemoment. Dette gjelder også for scootere, noen har lette variatorvekter, andre har tunge. Det er langt i fra noen universal sannhet at girmopeder er tregere og sliter mer opp bakkene. Det kan godt være det er sånn i ditt tilfelle, men det er ikke relevant. Giring er såpass enkelt, og det tar så kort tid før det skjer helt naturlig at jeg vil si det er irrelevant for valget mellom scooter og girmoped. Utrimmede mopeder med plombering i og ingen annen form for effektøkning kan i mange tilfeller ha vanskelig for å komme opp bratte bakker. og girmoped ER dyrere enn scootere, da snakker jeg i brukt for det var det jeg så på. Men også, en helt ny Aprilia Sr 50 r koster ca 25 000 mens en Yamaha DT kan koste 40 000. Mange som ikke klarer giring, spesielt jenter sliter med dette. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sammendrag av hva? De to små paragrafene du skrev? Det meste som står i sammendraget ditt er ikke nevnt der en gang. Jeg har selv en scooter, og er enig i at variator-systemet er bedre enn gir-systemet på så små motorer. Derimot er jeg uenig i mye av det andre du sier. Prisen vil jeg si er ca det samme. Du finner både girmopeder og scootere i priser fra 3000 til 30000, alt ettersom. Jeg orker ikke begynne å gjøre research nå, så det får bare stå som min erfaring. At de mopeder er tregere, og sliter mer i bakker enn scootere er jeg uenig i. Dette kommer såklart an på utvekslingen, noen har drev som gir en god toppfart, andre har drev som gir bedre dreiemoment. Dette gjelder også for scootere, noen har lette variatorvekter, andre har tunge. Det er langt i fra noen universal sannhet at girmopeder er tregere og sliter mer opp bakkene. Det kan godt være det er sånn i ditt tilfelle, men det er ikke relevant. Giring er såpass enkelt, og det tar så kort tid før det skjer helt naturlig at jeg vil si det er irrelevant for valget mellom scooter og girmoped. Utrimmede mopeder med plombering i og ingen annen form for effektøkning kan i mange tilfeller ha vanskelig for å komme opp bratte bakker. og girmoped ER dyrere enn scootere, da snakker jeg i brukt for det var det jeg så på. Men også, en helt ny Aprilia Sr 50 r koster ca 25 000 mens en Yamaha DT kan koste 40 000. Mange som ikke klarer giring, spesielt jenter sliter med dette. dt koster fårsåvidt 30k ny men... ang giring. hvor mange jenter kjenner du som har tatt bil lappen med automat? vet ikke om noen jeg værtfall. og gire med bil er vanskeligere enn moped. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sammendrag av hva? De to små paragrafene du skrev? Det meste som står i sammendraget ditt er ikke nevnt der en gang. Jeg har selv en scooter, og er enig i at variator-systemet er bedre enn gir-systemet på så små motorer. Derimot er jeg uenig i mye av det andre du sier. Prisen vil jeg si er ca det samme. Du finner både girmopeder og scootere i priser fra 3000 til 30000, alt ettersom. Jeg orker ikke begynne å gjøre research nå, så det får bare stå som min erfaring. At de mopeder er tregere, og sliter mer i bakker enn scootere er jeg uenig i. Dette kommer såklart an på utvekslingen, noen har drev som gir en god toppfart, andre har drev som gir bedre dreiemoment. Dette gjelder også for scootere, noen har lette variatorvekter, andre har tunge. Det er langt i fra noen universal sannhet at girmopeder er tregere og sliter mer opp bakkene. Det kan godt være det er sånn i ditt tilfelle, men det er ikke relevant. Giring er såpass enkelt, og det tar så kort tid før det skjer helt naturlig at jeg vil si det er irrelevant for valget mellom scooter og girmoped. er igrunn feil det du sier om vektene. kan ikke sammenligne det med dreving på gir moped. for på scooter og kan du dreve om, bare at aller fleste ikke vet om det. man bytter drev som ligger bak deksel der med torquen. men at scooter går bedre i bakker er det liten tvil om. men gir mopeder har somregel bedre toppfart da dem har mindre luft motstand. Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Det spørs helt hva bruksområdene dine er. - Skal du kjøre langt? - Skal du kjøre mye hver dag? - Har du planer om å trimme sykkelen? Hvis du skal kjøre langt anbefaler jeg en moped, ikke en scooter. En scooter er ikke så komfortabel over lengere strekninger. Det er det samme med spørsmål to. Mopeder har et mye større valg av trim deler, hvis du har planer om det. Hvis du skal ha en moped (girmoped) så burde du finne en med AM6 motor. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Tråden ble lagd i 2007, så ts har sannsynligvis sin første bil nå 1 Lenke til kommentar
Reow Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Tråden ble lagd i 2007, så ts har sannsynligvis sin første bil nå Hahhaah word Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå