hYLeAPe Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei Jeg lurer på om jeg kansje skal kjøpe meg moped til sommeren, da jeg fyller 16. Men, jeg har ikke peiling på mopeder og lurer derfor på hva jeg burde kjøpe. Kjøper garantert brukt siden jeg ikke er rik... Kan noen anbefale en moped til meg? Gjerne noen linker også Takker for svar Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det første steget vil bli å finne ut om du vil ha ¤ Racing ¤ Cross ¤ Scooter ¤ ATV (Firehjuling) Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Sorry, glemte kansje det viktigste...Er som sagt ikke så veldig inne i MC-greier. Etter mitt syn er moped et kjøretøy med to hjul...hehe Skal ha en moped med 2 hjul, etter det du sier må vel det bli Racing/cross?? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sorry, glemte kansje det viktigste...Er som sagt ikke så veldig inne i MC-greier. Etter mitt syn er moped et kjøretøy med to hjul...hehe Skal ha en moped med 2 hjul, etter det du sier må vel det bli Racing/cross?? 9648181[/snapback] en scooter har da også 2 hjul... :!: men til topic... Se på Yamaha TZR synts de er kjempetøffe.. spess i blå.. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Vel, da har du egentlig 3 alternativer. Du kan velge Scooter, Racing eller Cross -moped. En scooter ser vel så og si slik ut: Mens en Cross ser vel mer slik ut: Mens en Racing ser slik ut: Du må jo egentlig finne ut av selv hvor mye tid du vil bruke på mopedtiden, hvis du vil bare ha et framkomstmiddel som du kan kjøre på fra A til B, er scooter det absolutt beste valget. Hvis du er litt mer interisert i moped/mc, går du nok for enten Cross eller Racing, men det er litt mer vedlikehold o.l Racing og cross har forøvrig manuell girkasse. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Bra svar Thewiz, da skal jeg ha en Cross-moped Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Bra svar Thewiz, da skal jeg ha en Cross-moped 9648252[/snapback] Flott. Da vil jeg anbefale deg og klikke deg innpå finn.no og autodb.no og søke etter cross mopeder. ¤ Derbi- Senda/X-race/X-treme ¤ Motorhispania Furia ¤ Aprilia MX ¤ Rieju RR/MRX Er fine crossere Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Derbi kanskje? ikke kjøp noe sånn kina-jalla, kjøp deg merke-sykkel! Yamaha, Honda, Suzuki osv. Du kan jo se litt rundt på finn.no å se etter om du finner noen der? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Du må jo egentlig finne ut av selv hvor mye tid du vil bruke på mopedtiden, hvis du vil bare ha et framkomstmiddel som du kan kjøre på fra A til B, er scooter det absolutt beste valget. Hvis du er litt mer interisert i moped/mc, går du nok for enten Cross eller Racing, men det er litt mer vedlikehold o.l Racing og cross har forøvrig manuell girkasse. 9648239[/snapback] En girmoped fremstår jo som et mindre kjedelig framkostmiddel da. Det eneste som er noe særlig mer vedlikehold med en girmoped er at du bør spraye på litt kjedevoks noen ganger i måneden. Jeg har kjørt begge deler, og jeg har selv girmoped (Derbi Senda X-Race som jeg ikke har opplevd noen problemer med ). Jeg må si jeg aldri ville kjøpt meg scooter, da jeg syns det er überkjedelig å kjøre, og jeg sitter der med en følelse av å ha mindre kontroll over kjøretøyet enn når jeg kjører girmoped. Endret 6. oktober 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Chrizztian Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Rieju er jævli bra spesielt RR og MRX.... har Rieju MRX sjøl:p Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det første steget vil bli å finne ut om du vil ha ¤ Racing ¤ Cross ¤ Scooter ¤ ATV (Firehjuling) Det du kaller racing, er det det eg kaller lett sykkel? Må man ikkje ha egen lapp for det, noe som koster myye mer? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det første steget vil bli å finne ut om du vil ha ¤ Racing ¤ Cross ¤ Scooter ¤ ATV (Firehjuling) Det du kaller racing, er det det eg kaller lett sykkel? Må man ikkje ha egen lapp for det, noe som koster myye mer? Racing, mao liggesykkel finnes fra 50 ccm og oppover. Man får det som moped, lett, mellom og tung motorsykkel, akkurat som man gjør med chopper, enduro og andre typer. Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 aha, og det er 50cc man får når man tar "moped" lappen? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 aha, og det er 50cc man får når man tar "moped" lappen? Riktig Lenke til kommentar
parleur Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Helt enkelt kjøp deg en scooter. En scooter går ofte mellom 9000 - 12000kr. En cross/racing koster gjern elitt dyrere, men ser bedre ut. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Helt enkelt kjøp deg en scooter. En scooter går ofte mellom 9000 - 12000kr. En cross/racing koster gjern elitt dyrere, men ser bedre ut. Det kommer da helt an på hvilken sykkel det er snakk om, alder, kjørelengde, vedlikehold osv. Fåy dyre scootere også. Saken med scootere er at de er forferdelig kjedelige.. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Rieju er jævli bra spesielt RR og MRX.... har Rieju MRX sjøl:p RR er konge moped, lett å mekke og lett og behagli å kjøre. De ser ikke så bra ut da man med litt styling blir de bra Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 ka folket mener om disse her da? http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...s=20&tot=39 Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 ka folket mener om disse her da?http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...s=20&tot=39 Eieren er hvertfall stolt av dekkene, så de er sikkert bra! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vell, jeg er ingen ekspert, men jeg får ramse opp det jeg ser på mellom scooter og moped: Scooter: + Hjelmboks/hanskerom + Elstart (noen mopeder har det nå) + God kjørekomfort, rett og slett god å kjøre + "Automatgir", Her er det bare å gi gass, samtidig som du bremser med hendene + Noe billigere enn moped + De aller fleste scootere har separat oljetank (2-takt) - Kan fort bli kjedelig å kjøre. Moped: + Artigere enn scooter å kjøre + Kan leke deg mer med den + Ser tøff ut - Mer vedlikehold enn på en scooter, her går ting lettere i stykker. - Her skal kjedes strammes X antall ganger i måneden, spesiellt hvis du er typen som ofte spinner og leker deg - Noe dyrere enn scooter - De fleste har ikke separat oljetank (correct me if i'm wrong) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå