Gå til innhold

Server pc, billig og billig

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har lenge irritert meg over bråket fra PC-en min, til tross for å være veldig lavt, irriterer meg om natten når jeg skal sove. Jeg gidder derfor ikke å la den stå på til nedlasting osv.

Det jeg elegant ser etter er enten en bærbar eller kanskje en sånn mini pc (barebone?). Da den kun skal brukes til nedlasting osv har den absolut ingen behov for kraftig skjermkort og den slags. Behøver ikke engang en stor harddisk da jeg kommer til å overføre til min stasjonære uansett.

Behøver ikke oprativsystem eller, kommer til å bruke linux tenker jeg, men hvis drivere kommer til å bli et problem må jeg nok finne meg en windows. Tror jeg har en ekstra xp key liggende.

Så for å ramse opp:

- Ekstremt billig

- Stille

- Bærbar eller barebone.

- Behøver altså ikke en skit bortsett fra at den fungerer og har et nettverks kort.

Hvor finner jeg noe slikt?

Endret av pong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke se på DinSide billig PC (pris var vel ca 2 500 kr). Finner ikke linken.

Ellers har Multicom rimelige oppsett. Du kan få like billig med deler fra andre, men det gir i alle fall ide til hva man trenger.

Anbefaler ikke bærbar, normalt høyere pris og mindre lagringskapasitet. Barebone har også litt av samme problemene, da kabinett + HK er betydelig dyrere enn for en vanlig løsning. En server bør minst ha framtidig kapasitet til 3 - 4 harddisker, rett og slett fordi min erfaring er at når man får dette til å virke bruker man serveren til lagring og som mediabibliotek. Tastatur og skjerm trenger du ikke.

Anbefaler NoMachine NX for å fjernstyre etter systemet er satt opp. Mye sikrere enn VNC, du velger NX Free edition. Link. I tillegg nødvendig klient.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...