Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Serriøse PC problemer, bla. Battlefield2 og Vista

Anbefalte innlegg

Hei til alle på diskusjon.no

Her om dagen gledet jeg meg skikkelig til å kjøpe en pakkeløsning fra komplett.no. Det bestod en MSI PCI-E K9AGM2 hovedkort, to ram brikker 1gb på hver, AMD athlon prossesor 6000+ AX2 og i tilleg la jeg til et nytt skjermkort XFX Geforce 8600GT.

Dere kan titte på pakken ved å se på disse to linkene:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339119

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910

Etter å hentet pakken på posten og installert og skrudd i flere timer skulle jeg starte opp PC-en. Men jeg så på en ting før jeg starta den opp, hoved kontakten til strømforsyningen min er 20 pin kontakt, men på hovedkortet er det 24 pin. Men manualen sier at det skal gå an å bruke 20 pin. Så det funka.

Jeg tenkte å legge inn Windows Vista 64 bit versjon men jeg fikk så mange feilmeldinger at jeg ble gal. Etter 4-5 forskjellige feilmeldinger om cd-rom og hard disken ville ikke svare, CD-en er ødelagt eller mangler en fil. Men til slutt klarte jeg å installere hele Vista helt til det skjedde noe rart. Svart skjerm og en hvit strek som blinker og vista startes ikke opp. Så jeg måtte legge inn XP 32 bit. Det gikk bra, men ønskes Vista på denne PC-en.

Så ville jeg teste grafikken på et eller annet spill jeg hadde til gode, det var Battlefield 2. Installerte det og startet det, men jeg kommer ikke lenger enn til det første videoklippet før spillet bråsnur og kaster meg ut til skrivebordet. Og jeg prøvde å oppdatere driverne på skjermkortet, men den ville ikke akseptere driveren og PC-en ville heller ikke godkjenne patchene jeg innstallerte for BF2.

Så er det noen der ute som kan hjelpe meg, har installert og formatert hardisken og rundsjekka om alt er godt koblet til i pc minst 100 ganger i løpet av 3-4 dager nå.

Med vennlig hilsen kimmern88

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor kraftig PSU har du?

se om en bios oppdatering hjelper.

9653389[/snapback]

Jeg har forsøkt å kjøre oppdatering for BIOS. Men jeg har ikke enda fått lagt inn Vista, kun XP den klarer. Men battlefield problemet er der uansett. Selv om jeg har installert de nyeste driverne for skjermkort, cpu, lydkort m.m.

Men hva er PSU?

Endret av kimmern88
Lenke til kommentar
Høyreklikk BF2 iconet og velg "kjøre som administrator" det må du uansett gjøre på bf2 i vista ellers blir du kicka ut når du startet og spille.

9653897[/snapback]

Har ikke fått installert Vista på min pc, det er helt umulig. XP funker, men har prøvd å kjørt den som administrator der også. Fungerer ikke :( Snufs!

Lenke til kommentar

PSU = strømforsyning .. f.eks. 400w :)

Ettersom du har oppgradert PC-en din betraktlig (men ikke PSU) kan det hende at komponentene ikke får nok strøm. Spes. når du starter tunge spill som presser prosessor og skjermkort max :yes:

Endret av xantarion
Lenke til kommentar

Ettersom du har oppgradert PC-en din betraktlig (men ikke PSU) kan det hende at komponentene ikke får nok strøm. Spes. når du starter tunge spill som presser prosessor og skjermkort max  :yes:

9654856[/snapback]

Jeg har 500W strømfors. Det burde vel holde? Jeg har jo 4 vifter, en harddisk, en cdrom, et skjermkort og to rambrikker

Lenke til kommentar

Ettersom du har oppgradert PC-en din betraktlig (men ikke PSU) kan det hende at komponentene ikke får nok strøm. Spes. når du starter tunge spill som presser prosessor og skjermkort max   :yes:

9654856[/snapback]

Jeg har 500W strømfors. Det burde vel holde? Jeg har jo 4 vifter, en harddisk, en cdrom, et skjermkort og to rambrikker

9654891[/snapback]

Prøv å kutte ut én vifte og se. Skjermkortet klarer jo å kjøle seg ned selv, og det samme gjør prosessorvifta. Din er ekstremt kraftig, og jeg vil tro at den ville greie å ta plassen til en vifte.

Har samme oppsett som deg, og jeg kjører det helt smud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...