Gå til innhold

Reformattere Dell Dimension E521

Anbefalte innlegg

OK, har tenkt å reformattere denne PC-en og gi den til min far, ettersom jeg får en bedre PC. :)

Har derfor tenkt til å reformattere den, men jeg har ikke så veldig mye erfaring med å reformattere, så det første spørsmålet må vel bli hvor windows CD-en er?

Fulgte ikke med noen windows CD, men leste en annen plass at man må brenne over det på CD og dermed kan du reformattere...

Er litt usikker.

Noen som har info om dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da du kjøpte maskinen: mellom 10.04.2005 og 23.11.2006

hadde Dell ett prosjekt gående, MRI, Media Reduction Initiative, for og spare miljøet.

DVS Windows og alle programmer ligger skjult på harddisken.

For og reinstallere husk først backup, for PC-Restore prosessen sletter alt av data.

Start maskinen, når du ser DELL logoen, hold nede [Ctrl] og trykk gjentatte ganger på [F11], du skal nå komme til "System restore by Symantec", her skal du velge "Restore Dell factory image", hele prosessen tar totalt ca. 20 minutter.

Om det mot formodning ikke skulle fungere, så ringer du mandag til Dells support: 67116882, så sender de ut platene du trenger, om du ikke har ¨fått de alt.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Jeg reformaterte min pc. Jeg lasta ned en torrent av windows xp pro, også åpna jeg den med winRAR og starta opp fra setupen. Så fant jeg en crack (product key) på internett og brukte den. Så måtte jeg oppdatere noen drivere. Men jeg ville brukt windows cd-en du antakelig har med mindre PC-en ble instalert av de du kjøpte den av.;)

Lenke til kommentar
Jeg reformaterte min pc. Jeg lasta ned en torrent av windows xp pro, også åpna jeg den med winRAR og starta opp fra setupen. Så fant jeg en crack (product key) på internett og brukte den. Så måtte jeg oppdatere noen drivere. Men jeg ville brukt windows cd-en du antakelig har med mindre PC-en ble instalert av de du kjøpte den av.;)

9647847[/snapback]

Som sagt fulgte det ikke med noen windows CD.

Men Fritz0r, hvis jeg gjør som du sier, får jeg reformattert PC-en og installert XP på nytt da?

Edit: ta backup av hva?

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen Fritz0r, det gikk. :)

Men det het ikke akkurat det samme. Husker ikke helt hva det het da men. Fikk en feilmelding til å begynne med, ble ganske forbanna da jeg så den, trodde ikke det gikk jeg. :D

Det gikk ja. Faren min var ganske forbanna over all bloatwaren han måtte slette da men. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...