Gissan Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 De tre øverste bildene til høyre er de som er redigerte... 9650415[/snapback] I mine øyne var det der ganske over-redigert i forhold til originalen. På originalen er det kun det ene, øverste lyset som har den gul-oransje effekten som tydelig preger hele bilder etter redigering. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 De tre øverste bildene til høyre er de som er redigerte... 9650415[/snapback] I mine øyne var det der ganske over-redigert i forhold til originalen. På originalen er det kun det ene, øverste lyset som har den gul-oransje effekten som tydelig preger hele bilder etter redigering. 9650459[/snapback] Gissan: Prøv å forstå. Jeg har satt ned metningen for å få bildet slik det var der også da. Begynner å bli lei av å måtte bevise hvordan det var der og da. Du var ikke tilstedet, jeg gjorde som du sa, jeg viste fram NEF-filen, og om du ikke nå tror meg at det var så mye frage ut i går kveld så kom deg ut av din egen navlelo. Og du sier at bildet er overredigert, ut ifra orginalen. Og du mener at jeg har redigert fram rødfargen. Hvor i helvette har du sett bildene mine da?! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du la ut et screenshot. Slik jeg forstod det var det siste bildet originalen, mens de tre oppe til høyre var redigerte. Man ser tydelig forskjell. Lyset fra den øverste lyktestolpen er betydelig sterkere (du har croppet den vekk også, ser jeg) samt lysene fra bakgrunnen er mye mer oransje og lyser kraftigere. Du har tidligere kritisert andre brukere - blant annet Snakenor - for ikke å ta imot kritikk på en ordentlig måte. Nå synes jeg du er meget vrang og prøver å forsvare deg selv. Jeg sier ikke at det er galt å forsterke lys og farger i PS, men det er ikke riktig å påstå at du ikke har gjort det når det redigerte bildet faktisk avviker stort fra originalfilen. De aller fleste her inne vet også hvor lett det er å dra for hardt i spakene, samt hvor enkelt man kan øke fargemetning, hvitbalanse og temperatur i bildet når bildene er ukomprimerte. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Hahaha! Om du ser etter på har bildet jeg har lagt ut på siden MINDRE sterkefarger enn ORGINALEN. Jeg beskytter meg ikke. Du anklager meg for å ikke gjengi slik det var, noe jeg har gjort. Du ber meg om å vise NEF filen, hvor du mest sannsynlig håper å se at det bildet nesen er svart/hvitt... Nei gissan, ut ifra orginalen har jeg SATT NED fargemetningen. Dette er heller ikke konstruktiv kritikk du kommer med, for du beskylder meg for å lyve om hvordan fargene var den kvelden, noe jeg ikke har gjort. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Og en ting til Gissan. Husk at du må sammenlikne to like bilder. Se på filnavnet til bildene jeg har redigert, å så finner du fram orginalen som ligger lengre til venstre... har ikke croppetbort noe lys. Edit: Legg også merke til at exif ikke har noe med bildet jeg har postet, men at det viser hvordan NEF'eneser ut.. Endret 6. oktober 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Fin tegning Marius. Jeg tør likevel å påstå at du har forsterket lyset fra lyktestolpene - men jeg får ta deg på ditt ord da. Virkelig godt bilde - et blinkskudd. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Ikke pokker om du slipper unna nå. Mener du at dette er en over-redigering:? Orginal Red Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Haha! Det er jo tydelig at lyset er blitt forandret (gjort kraftigere), samt at fargene er endret, men jeg ser ingen problemer med det. Det er lov å redigere bildene sine, selvfølgelig. Tror vi stopper diskusjonen her jeg. Har du mer du vil si til meg er du hjertelig velkommen til å sende en PM, Marius. Red.: Overredigert-kommentaren ble feil i dette tilfellet, siden jeg så på feil bilde da jeg ga den kommentaren. Beklager - igjen - men alle kan gjøre feil en gang iblant. Endret 6. oktober 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 likte bildet men ikke rammen, syns den var stygg:) Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvordan, eller om det er redigert bør være lite interresant. Slik bildet blir presentert er slik trådstarter ønsker det skal være. Dette synes jeg var et flott bilde. Likte både komposisjon og lyset veldig godt. Fint å se noen som legger ut bilder av stemninger også. Ellers er jeg enig i at rammer er en uting. Lenke til kommentar
SteffenM2 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Herregud så mye bitching.. Kan dere ikke bare tro på han, og drite i å skrive så utrolig mye crap? Syns bilde var bra jeg, gir fulle faen i om det er redigert eller ikke.. Sorry for ordbruk! Lenke til kommentar
si Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kjempefint bilde Marius, får tydelig fram en følelse av ensomhet. Fint med det skarpe, men tåkete lyset og den øde gata. Jeg har da sett bilder med mye mer overdreven fargejustering enn dette uten at noen har reagert på det!?! Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Etter å ha sett før og etter bilder,vil jeg si at den redigerte versjonen ser mest riktig ut fargemessig. hvis du absolutt skal ha ramme synes jeg en helt svart ramme hadde gjort seg bedre imot de fargene som er i bildet. Synes du har klart å lage et spennedes fotografi av en trøtt Norsk gate. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Behagelig komposisjon, synes du leverer gjennomførte bilder. En enkelt fargetone uten forstyrrende elementer gir en ekstra ro i bildet. Innholdsmessig syntes jeg at det skurret litt med narkomane som tilbringer natten i et "villastrøk", kanskje det hadde passet bedre med en mer urban setting for å underbygge en slik tittel. "Dumpet" eller "Pappa drikker i kveld" kunne kanskje passet bedre med settingen? Men det er bare en bagatell. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Tja, dette VAR en jente som var stupfull, men ikke høy på noe. Her hvor jeg bor er byen 2 mil unna, så de narkomane sitter slik de gjør på bildet. Naboen ble tatt i Razzia forrige uke, og kunne like gjerne vært han som satt der, men joda, jeg skjønner hvor dere vil. Bor på Tiller (Bedre kjent som stedet med City Syd) men "byen" blir litt langt unna. Lenke til kommentar
preje Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg må smile litt av diskusjonen deres Når noen legger ut et bilde, er det jo akkurat slik han/hun vil at bildet skal være. Hva som er gjort med bildet bør være underordnet for oss andre. MEN..... det må være rom for å kunne finne ut om det er gjort redigeringer i bildene. Kan hende noen syns at akkurat DET bilde var dritkult, og dermed ønsker å vite hva som er gjort for så å prøve få til noe lignende. Slikt skjer jo stadig overalt og bør ikke skape de store debatter Når det gjelder bildet ditt så syns jeg det var godt tatt. Du har skapt en stemning som får en til å tenke og stille spørsmål. Du har "satt fokus" på et samfunnsproblem som for enkelte også kommer til å bli et hverdagsproblem (dessverre). Du har klart å få en fin dybde, og med lyset forteller du en historie - det er mørkt og dystert rundt personen, som tydeligvis ikke har det så bra, mens hvis man velger "den rette vei", går man mot lyset og bedre tider. Mulig noen finner min tolkning noe dyp, men det er nå min oppfattelse av bildet. Veldig bra Mr. Olsen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg må smile litt av diskusjonen deres Når noen legger ut et bilde, er det jo akkurat slik han/hun vil at bildet skal være. Hva som er gjort med bildet bør være underordnet for oss andre. MEN..... det må være rom for å kunne finne ut om det er gjort redigeringer i bildene. Kan hende noen syns at akkurat DET bilde var dritkult, og dermed ønsker å vite hva som er gjort for så å prøve få til noe lignende. Slikt skjer jo stadig overalt og bør ikke skape de store debatter Når det gjelder bildet ditt så syns jeg det var godt tatt. Du har skapt en stemning som får en til å tenke og stille spørsmål. Du har "satt fokus" på et samfunnsproblem som for enkelte også kommer til å bli et hverdagsproblem (dessverre). Du har klart å få en fin dybde, og med lyset forteller du en historie - det er mørkt og dystert rundt personen, som tydeligvis ikke har det så bra, mens hvis man velger "den rette vei", går man mot lyset og bedre tider. Mulig noen finner min tolkning noe dyp, men det er nå min oppfattelse av bildet. Veldig bra Mr. Olsen 9665386[/snapback] Jeg forstår deg... ikke at jeg hadde funnet de ordene, men jeg forstår... Nå kan jeg si det igjen, det var slik dte var den kvelden, fargene er ikke fake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå