abene Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Berkeley-universitetet i California har nå lagt ut alle sine undervisninger på YouTube. Les mer Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Dette er supert! Jeg gikk med noe lignende i tankene, men det går nok en stund før UiB ville gjort det samme. Ikke bare er det bra for folk som er nyskjerrige, men dette betyr mulighet for gratis undervisning for mange som ikke har tid eller penger til å studere vanlig. Nå skal jeg ikke ta i for hardt før jeg har sjekket tilbudet. Grunnen til at norske universiteter burde legge ut opptak av forelesninger, etc. er at hvis du går glipp av en forelesning eller er på at den andre siden av kloden/landet, så får du forsatt med deg hva som skjer. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Dette er supert! Jeg gikk med noe lignende i tankene, men det går nok en stund før UiB ville gjort det samme. Ikke bare er det bra for folk som er nyskjerrige, men dette betyr mulighet for gratis undervisning for mange som ikke har tid eller penger til å studere vanlig. Nå skal jeg ikke ta i for hardt før jeg har sjekket tilbudet. Grunnen til at norske universiteter burde legge ut opptak av forelesninger, etc. er at hvis du går glipp av en forelesning eller er på at den andre siden av kloden/landet, så får du forsatt med deg hva som skjer. 9647598[/snapback] Ja så vil det jo bli mye lettere å øve på eksamner osv. bare til å gå gjennom forelesningene du trenger en gang til Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Genialt, likte det her bedre enn harvard sitt løsning da de bare gir ut forelesningsnotatene. Bedre med forklarende videoer. Men dog skulle jeg hatt begge, både notatene og video. Og at de kommer seg over på metric målesystem. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Kan du ta eksamen også? Eller må du melde deg opp hos ett norsk universitet? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Er ikke for å ta eksamen nei, og du kan ikke bruke det pensumet ved noe norsk universitet. Kun for allmenyttige informasjon. For å ta eksamen må man være opptatt som student ved det respektive universitet, samt så regner jeg med at de ikke kjører samme pensum hvert år da ting forandrer seg. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Flott initiativ fra Berkeley. Er jo en løsning som bare setter skolen med ansvar for godt nok video og lydsystem og tid for å laste det opp, uten å måtte stille med servere for å kunne gi ut filene. Håper at norske universiteter og andre universiteter rundt om i verden henger seg på ideen for å gi folk innsikt i fag, forelesere og tema av forskjellig sort. Endret 6. oktober 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Wikipedia i videoform? Ja takk. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) "Alle undervisningene" Forelesninger heter det på norsk. Endret 6. oktober 2007 av lysbryter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde aldri greid å lære slike ting ved hjelp av PC-en, tror jeg. Så mye annet gøy å finne på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå