Masafumi Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Nå som jeg fikk manna meg opp til å leke litt med vCore, så har jeg fått overklokket min E4500 litt. Har stock-kjøler foreløpig, så er litt begrenset der. Hardware; -Asus P5K, P35, Socket-775 -Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz Socket -Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 CPU-Z Validator Database Screenshot Åpen for tips, hvis noen ser noe utifra bildet Jeg er hvertfall fornøyd, og litt småstolt /Masafumi Lenke til kommentar
raabhimself Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hei. Er ditto nybegynner på overklokking, sitter med en E4400 selv. Jeg er litt nysgjerrig, hvor mye turte du å sette vcore til? Evt. vet du hvor mye en gjennomsnittlig E4xxx tåler før den ikke vil ha mer spenning? mvh klokken00b edit: Får vel legge til hardwarespeccen min Core 2 Duo E4400 (2,6 Ghz stabilt, i unlinked-mode) Kingston HyperX PC-6400 CL-4 Asus P5N-E SLI Endret 6. oktober 2007 av raabhimself Lenke til kommentar
Masafumi Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Er ikke heelt sikker på hva jeg satt vCore til i BIOS, men tror det var 1.375. Er 15timer inne i en stress test nå, men kan få sjekket litt seinere Med tanke på hvor mye de tåler, så skal jeg ikke si noe sikkert.. Men de tåler vel litt /Masafumi Lenke til kommentar
raabhimself Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Kk. Venter i spenning Nytt spm: Kan man kjøre opp spenningen på vcore innen fornuftens grenser (si 1,5 V kanskje), så lenge temperaturen på CPU holder seg under 60 grader Celsius? Eller kan CPU faktisk dø bare av høy spenning? raab Lenke til kommentar
camxer Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kk. Venter i spenning Nytt spm: Kan man kjøre opp spenningen på vcore innen fornuftens grenser (si 1,5 V kanskje), så lenge temperaturen på CPU holder seg under 60 grader Celsius? Eller kan CPU faktisk dø bare av høy spenning? raab 9648402[/snapback] 1,5V er det meste jeg ville ha brukt med vanlig luftkjøling. Den cpu'en kan fint nå 3,2GHz med oppgradert luftkjøling. Bare husk å passe på at minnet er ikke overklokket langt over specs(bruk dividere) og sett opp North bridge voltage et hakk. Hvis du kan unngå dividere, så gjør gjerne det (sett ned cpu ratio et hakk f.eks) Dividere gir vanligvis litt mer ustabilitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå