Gå til innhold

Fjernstyring (tror ikke remote desktop...) [LØST]

thotta

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har en gammel bærbar som jeg tenker å ha liggende under tv-en for å spille av filmer og musikk m.m. Denne ønsker jeg å fjernstyre fra en anne maskin i huset, slik at jeg aldri trenger å rote inne under tv-en med den maskinen - og slipper å ha trådløst tastatur på den.

For å få til dette, så vil ikke Remote desktop dekke behovet, ettersom dette bare "tar sesjonen over" til den maskinen som er koblet til (såvidt jeg vet). Det jeg har behov for er at når jeg f.eks starter en film på den fjernstyrte PC-en, så skjer dette fysisk på den fjernstyrte maskinen, og den sender bilde til sin egen skjermkort-utgang.

Jeg har testet UltraVNC, og det kan kanskje fungere, men det virker litt tregt (iallfall i forhold til remote desktop). Noen som vet om andre alternativer? Eller en anbefalt VNC-versjon? Eller enda bedre... kan dette oppnås ved bruk av remote desktop? (forresten... den fjernstyrte pv'en har XP).

Endret av thotta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Er litt skeptisk til web-grensesnitt, da jeg tenker at dette må gi litt begrenset mulighet... men det er jo ikke sikkert. Har du (eller noen) prøvd det?

Må dette gå via internett, eller kan det gå på internt nett?

Andre tips?

Lenke til kommentar

hei igjen.. tenkte jeg bare skulle fortelle at jeg gikk for en VNC-løsning til slutt. TightVNC virker rimelig bra. Man kan se den andre maskinen via et program, eller ved å bruke en browser hvis det er ønskelig.

For mitt bruk var dette en bedre løsning enn LogMeIn, som krevde at maskinen var registrert på en sentral server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...