eikum Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hei folkens.. har et lite problem her, skal ha meg ny mp3 spiller, men klarer ikke å velge mellom disse tre: - Apple iPod 8GB - Creative Zen 8 GB (med minnekort)[ - Sony NWZ-S618F 8GB Har funnet ut at Creativen kan man legge til ekstra minne på, opptil 2Gb altså, den får mer plass enn de andre.. Men kom gjerne med alle mulige innspill. Er veldig opptatt av lyden, hatt Sony før, meget fornøyd.. Men har hørt at den nye Ipoden og Creativen kan måle seg med Sony. Endret 6. oktober 2007 av eikum Lenke til kommentar
eikum Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg velger apple<3 9647243[/snapback] okey, men hvorfor? Jeg har alltid vært motstander av Apple.. Orker ikke sånne Ipod er best saken, vil gjerne ha en begrunnelse Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Fordi jeg bruker Apple nano nå og den er nydelig på alle punkter, fortsatt ikke den beste lyden men veldig bra Lenke til kommentar
SRD Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Creative-en kan minst ha 8 Gb minnekort, tror den også kan ha 32 gb når det kommer. Link Jeg ville ikke gått for nano-en. Den støtter ferre formater enn Zen, den har mindre skjerm, og alle videoer må konventeres for å kunne brukes på den. Den mangler også egendefinert EQ, og lydkvaliteten er ikke så bra. Jeg er også ganske sikker på at skjermen på Creative-en er bedre. Når det gjelder Sony så vet jeg ikke, har ikke noen erfaringer der dessverre. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvor har du lest dette? vil ikke brenne meg på at det ikke fungerer, om dette går er den jo genial.. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hvor har du lest dette? vil ikke brenne meg på at det ikke fungerer, om dette går er den jo genial.. 9647419[/snapback] Her og Her står det at den støtter SDHC, og SDHC er jo alt fra 8GB til 32 GB (32 kommer i januar 2008). Fun features for allExploring the top side of the Zen also reveals one of the new extras we alluded to earlier. In another departure from the norm, Creative has built in an SD card expansion slot--a first for its MP3 players. We're happy to report that the slot can take SDHC cards, which currently go up to 16GB in the full-size SD variety. Kilde Jeg gjetter at med nyere firmware versjon vil den sikkert også støtte mer enn det som er tilgjenngelig i dag. PS: Jeg antar at det var minnekort du mente Endret 6. oktober 2007 av SRD Lenke til kommentar
Innos Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sony, uten tvil. De andre krever programvare for å overføre filer (afaik). Har ikke erfaring med Creative sitt, men iTunes er helt forferdelig. Mest fordi du ikke kan synke med forskjellige PC-er, så om du formaterer PC-en, må du også formatere iPoden og legge inn alt på nytt osv (noe som er SVÆRT irriterende om du også skal konvertere). Utenom er det ikke helt forferdelig, men veldig langt ifra en fryd å bruke Ville også vurdert Sandisk Sansa e280. Litt større enn Sony, men er billigere (ca 500 kr), og har følelsen av at den kanskje er noe mer praktisk. Må ikke finne på å kjøpe spiller som krever programvare, om den har så lite plass. Musikkbiblioteket ditt vil vokse konstant, og hva du vil høre på forandrer seg nesten hver dag. Å måtte bruke et tregt og vanskelig program hver gang man skal skifte ut musikk, er rett og slett smertefullt. Til slutt vil jeg bare si at det kun er min personlige mening om iTunes, er unødvendig å starte en diger iTunes diskusjon her. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sony, uten tvil. De andre krever programvare for å overføre filer (afaik). Har ikke erfaring med Creative sitt, men iTunes er helt forferdelig. Mest fordi du ikke kan synke med forskjellige PC-er, så om du formaterer PC-en, må du også formatere iPoden og legge inn alt på nytt osv (noe som er SVÆRT irriterende om du også skal konvertere). Utenom er det ikke helt forferdelig, men veldig langt ifra en fryd å bruke Ville også vurdert Sandisk Sansa e280. Litt større enn Sony, men er billigere (ca 500 kr), og har følelsen av at den kanskje er noe mer praktisk. Må ikke finne på å kjøpe spiller som krever programvare, om den har så lite plass. Musikkbiblioteket ditt vil vokse konstant, og hva du vil høre på forandrer seg nesten hver dag. Å måtte bruke et tregt og vanskelig program hver gang man skal skifte ut musikk, er rett og slett smertefullt. Til slutt vil jeg bare si at det kun er min personlige mening om iTunes, er unødvendig å starte en diger iTunes diskusjon her. 9651542[/snapback] Creative trenger ikke programvare hvis du bruker windows. Men hvis du ønsker kan du bruke programmer som Windows Media player, WinAmp, media monkey osv. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hmm, et mye bedre alternativ enn iPod da. Ville uansett gått for Sandisk eller Sony. Sandisk koster over 600 kr mindre, og Sony er mindre/lettere og har lengre batterlilevetid. Det Zen har, som de to ikke har, er bedre mulighet for video og minnekort (Sandisk har støtte for minnekort, men bare vanlig microSD). 32gb minnekort vil uansett ligge langt frem i tid (for folk uten SVÆRE lommebøker), og om video er viktig kjøper man en hdd-basert spiller. edit: Personlig ville jeg valgt Sandisk. Får ikke allverden for de 5-600 kronene. Endret 6. oktober 2007 av Innos Lenke til kommentar
eikum Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Hmm... Vil ikke ha en mp3 spiller der jeg må bytte batteri på, vil ha oppladbare.. Det jeg synes er et stort minus med Creative, er at man må ha en Creative overgang om man skal lade den i stikkontakten.. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hmm... Vil ikke ha en mp3 spiller der jeg må bytte batteri på, vil ha oppladbare..Det jeg synes er et stort minus med Creative, er at man må ha en Creative overgang om man skal lade den i stikkontakten.. Det må du ikke på Zen. Da trenger du bare Creative-lader (funger sikkert fint med annen usb-lader også). Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hmm... Vil ikke ha en mp3 spiller der jeg må bytte batteri på, vil ha oppladbare..Det jeg synes er et stort minus med Creative, er at man må ha en Creative overgang om man skal lade den i stikkontakten.. Alle de nevnte spillerne bruker da oppladbare lithium-ion batterier? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hmm... Vil ikke ha en mp3 spiller der jeg må bytte batteri på, vil ha oppladbare..Det jeg synes er et stort minus med Creative, er at man må ha en Creative overgang om man skal lade den i stikkontakten.. Alle de nevnte spillerne bruker da oppladbare lithium-ion batterier? Creative trenger en høyere start-strøm en andre spillere. Hvor de fleste andre klarer seg fint med 350-400mA, så må creative-spillere ha ca 1000mA. Testet med ørten forskjellige ladere her i butikken. Nå ser ikke jeg på dette som et problem, da creative sin lader en er god del billigere enn apple sin. Lenke til kommentar
Energivesen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har lest at Creative Zen kun kan lades via PC-en med USB-kabel, stemmer det? Seriøs ulempe, ettersom jeg har lyst til å kunne ta med spilleren på f.eks. hytteturer uten å trenge å drasse med meg laptop'en. Noen som vet om man i såfall får kjøpt lader som ekstrautstyr? Geir. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Har lest at Creative Zen kun kan lades via PC-en med USB-kabel, stemmer det? Seriøs ulempe, ettersom jeg har lyst til å kunne ta med spilleren på f.eks. hytteturer uten å trenge å drasse med meg laptop'en. Noen som vet om man i såfall får kjøpt lader som ekstrautstyr? Geir. Du trenger en overgang fra USB til vanlig kontakt, men denne MÅ være fra Creative. Om du tar en annen en vil den ikke lade, og om den lader risikerer du å ødelegge din mp3 spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå