Gå til innhold

Formatering :(

Anbefalte innlegg

Hei..

Skulle formatere den bærbare pc'n min no nettop..

men, jeg må logge på som administrator for å formatere ! :evil:

Problemet er :

Brukernavn : Administrator

Passord : Det er det jeg ikke husker ! :x

Altså , jeg husker ikke passordet på administrator (!!)

Er det noen andre måter å formatere på fra en annen bruker?

Tusen Takk For Alle Svar

Vegard :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

Skulle formatere den bærbare pc'n min no nettop..

men, jeg må logge på som administrator for å formatere ! :evil:  

Problemet er :

Brukernavn : Administrator

Passord : Det er det jeg ikke husker ! :x  

Altså , jeg husker ikke passordet på administrator (!!)

Er det noen andre måter å formatere på fra en annen bruker?

Tusen Takk For Alle Svar

Vegard :)

Enhver bruker med admin rettigheter skal kunne formatere.

Man bør ALLTID ha to Admin brukere på et system. En av dem, gjerne Administrator med et kryptisk passord, som du skriver ned og legger i en safe e.l. i tilfelle problemer.

Ellers vet jeg www.majorgeeks.com hadde noen passord recovery tools tidligere. Se om de er der fremdeles.

Lenke til kommentar

bruk en win98 oppstartdiskett, kjør fdisk og fjern partisjonen for deretter å opprette en ny (lik den gamle), da har ikke winxp så mye å stille opp med lenger når det gjelder å formatere... :)

ps. ALT må kjøres fra en DOS diskett/cd, det vil antakeligvis ikke fungere med en win2k/xp cd da denne bare vil spørre om passord for å godta formateringen..

Lenke til kommentar

Om hensikten din er å legge inn Windows på nytt så trenger du ikke passord.

Jeg går ut i fra at det er NT av ett eller annet slag: NT, win2000 eller xp.

Jeg går ut i fra at det ikke er satt opp passord i bios som beskytter bootsektoren på disken.

Du går da til www.bootdisk.com og finner aktuellt sett med bootdisker. Last ned fila som du somregel får rett fra Microsoft. Kjør fila på en hvilkensomhelst windows-pc og ha nok disketter klare 4-7 stk.

Så er det bare å boote maskine på disketter og følge anvisningene videre og fomatere harddisken. Det bør da gå greit å installere OS på nytt.

Husk at noen laptopper er sære og at dette kanskje ikke går å innstallere fra annet en den orginale recowery-cd´n.

Da kan du prøve å sette maskinen til å boote fra cd, så starter du på nytt med recowerycd´n i.

På anddre laptopper feks IBM så ligger allt inne på en egen patisjon av harddisken. Det er bare å trykke f11 i oppstarten og velge legg inn på nytt. Det trengs ikke noe passord der.

Husk backup av dine filer først!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...