E.C. Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Det er ikke så ofte jeg må be om hjelp når det gjelder hw, men here it comes. Jeg hadde hatt ett x1900xt 256MB kort fram til idag, den fungerte greit, men BIOS frekvenser på det lå på 500/1188 Mhz (kilde: ATT, CCC) (og ikke 625/1450Mhz som det egentlig skulle ha være) Noen ganger lurte jeg noe innmari på hvorfor det var slik, men så ga jeg bare opp og lagde en OC profil som klokket kortet til de "normale" frekvensene v.h.a. ATT. I dag fikk jeg endelig ett 2900xt kort og etter et par timer med klønete driver innstaleringer fikk jeg lagt inn alt det som skulle inn. Til min store overraskelse Ligger frekvensene på dette kortet også mye lavere enn vanlig referansekort. De ligger på 507/1028, ikke de 740/1650 som det skulle ha vært. Noen som har løsning på dette problemet? Ville vært kjempefint med litt hjelp =P PC specs: -MSI K9A Platinum -Amd 4600+ -2gb OCZ gold gamer extreme, 800Mhz -Hiper 530W PSU På forhond takk for svar Lenke til kommentar
Decoy^ Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Helt normale frekvenser for 2D. Om du vil dobbeltsjekke, bruk AMD GPU Clock Tool og se forskjellen på 2D og 3D clock. Kan for eksempel lastes ned herfra: http://www.nordichardware.com/skrivelser_i...ckTool_v0.7.zip Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Var gjennom en del engelske forum før jeg spurte her og da kjørte jeg en graf for å se om frekvensen endret seg mens jeg kjørte spill. ATT viste hele veien 14:27 (eller den mente vel 507/1028), kanskje ATI ikke kjører kortet på fult før man går under 25 FPS? (noe jeg ikke gjørde i FEAR med det meste på max)? @Decoy: programmet ditt vil dessverre ikke kjøre (noe jeg tror kommer av at jeg har fått trojansk hest på maskinen etter å ha trykka på feil link) Skal nok reinstallere windows og si hvordan det går med AMD GPU clock tool Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Da fikk jeg kjørt rivatuner monitoring mens jeg spilte bf2 og da så jeg at klokkene gikk opp, så problem solved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå