Gå til innhold

derivasjon og integrasjon.

Anbefalte innlegg

dette var noe jeg slet med på universitetet, men så sa jo også profesoren at det var det vannskligste innen for mattematikkens verden. stemmer det? da snakker jeg ikke om en enkel derivasjon regne stykke. men en hel oppgave som fort kunne fylle 2 A2 sider pluss x antall kordinatsystemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du at det vanskeligste i matematikken er noe som er pensum på vanlige norske universiteter?

ja det tror jeg , det er mulig å ta master og doktorgrader i ulike mattematikk retninger på norske universiteter, og tar man en doktorgrad er man ekspert i sitt fagfelt.

og så til topic, ja jeg tror integrasjon er noe av det vanskeligste i mattematikken, derivasjon føler jeg er en del lettere. Foreleseren vår på universitetet sa for ikke lenge siden til oss "at nå var vi væpnet med alle teoremer og verktøy for å derivere funksjoner og utrykk men når det gjelder integrasjon er dere ikke i nærheten en gang"

Lenke til kommentar

Kan noen forklarer hva derivasjon og intergrasjon er ? Er litt nyskjerrig siden en regulator har parameteren P-I-D, altså Proporsjonalitet, Integrasjon og Derivasjon. Jeg vet hva det innebærer, men er nyskjerrig på hvordan/hva man regner med når man driver med det ? (håper det var ett forståelig spørsmål)

Lenke til kommentar
ja det tror jeg , det er mulig å ta master og doktorgrader i ulike mattematikk retninger på norske universiteter, og tar man en doktorgrad er man ekspert i sitt fagfelt.

Nja. Ekspert er man nok, men det betyr ikke at man er i verdenstoppen, hvor det aller vanskeligste vil befinne seg. Det som er såpass vanskelig at det er dårlig forstått (eller så dårlig forstått at det er vanskelig) vil ikke bli lært bort i norske universiteter. Finner du gjennomganger er trehundresiders beviser eller av nye områder i matematikken hvor alt for lite er forstått til at det kan bli noe kurs av det i master- og doktorgradsstudier?

Mitt poeng er, jeg er sikker på at derivasjon og integrasjon er vanskelig, men samtidig er det ikke det de glupeste hodene sliter med, heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...