Gå til innhold

Ny PC til gaming

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er ikke sikker på at jeg skal poste det her men jeg prøver.

Vel jeg har nå vært og kikket litt rundt på en ny pc til spilling av BF2, World In Conflict, CSS osv.

Tror du den her lager mye bråk tror du? Er den vært pengene?

Takker for svar.

Kabinett:

Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Strømforsyning:

Seasonic S12 Energy+ 550W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Hovedkort:

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Prossesor:

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

DDR2 Minne:

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology.

harddisk:

Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM

Skjermkort:

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bi

Multikortleser:

USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

Optisk leser/brenner:

Samsung DVD-brenner SH-S202J/BEBN

Lydkort:

Creative SB Audigy SE PCI, 7.1 Surround, 24-bit/96KHz, Retail

Mus,Tastatur:

Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2

Logitech G15 Gaming Keyboard, LCD, USB, Svensk Layout

Skjerm:

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Operativsystem 32-bit:

Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Consept

SUM: kr 13183

Mvh

Emil EA ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Tror du den her lager mye bråk tror du? Er den vært pengene?

Takker for svar.

SUM: kr 13183

9646235[/snapback]

Enten har jeg vært maksimalt heldig med alle mine pc-kjøp, eller så er det en overdreven frykt dette angående maskiner som lager mye bråk.

De moderne maskinvarene pr i dag lager vel ikke så mye bråk? Og hva er bråk? Noe som "suser litt" eller en maskin som knurrer, skurrer og piper hele tiden? Hvis den knurrer og piper må det da i så fall være noe alvorlig galt med den? :hmm:

Det eneste "bråket" jeg hører fra min pc (som i utgangspunktet er litt svakere enn oppsettet ditt her) er når jeg spiller og har viften på maks. Ved vanlig arbeid er det ikke en lyd.

Og når du skal spille World In Conflict med det oppsettet der så kan jeg love deg at kuler og granater vil overdøve det eventuelle bråket fra selve maskinen din :thumbup:

Så sant det ikke er noe galt med komponentene så tror jeg ikke du vil plages av uønsket støy.

Om den er verdt pengene kommer egentlig helt an på deg selv, og lommeboka di, men du kommer iallfall til å få mye glede av den :D

Systemet ditt, inkl skjermen, er bare noen hundrelapper mer enn det jeg betalte i januar, uten skjerm. Så i rene kroner og ører vil jeg si det er verdt det.

Om du finner tilsvarende som er mye rimeligere, det vet jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror nok jeg ikke kan få tak i dette billigere siden det der er 20% mindre enn det man får på komplett.no :w00t:

Men lurte også på en ting til.

Den vil vel klare BF2 og World In Conflict osv på det høyeste oppløsninga? :hmm:

9647765[/snapback]

JA, PC-en vil klare BF2 og WIC med høyeste. Har selv samme GPU og CPU + 4GB RAM, og jeg kjører World in conflict med alle settings på high/highest + 16xAA og 16xAF elns.. høyeste hvertfall.

Det eneste jeg er litt usikker på er oppløsninga.. kan hende du må skru ned litt på WIC. jeg har 19'' skjerm og 1280x1024 oppløsning, og da har jeg grei FPS med alt på max.

Du burde kaaanskje vurdere å kjøpe GTX..

Lenke til kommentar
Neida, holder fint med et gts kort  :thumbup:  spar heller pengene og bruk de heller på en ny cpu kjøler  :thumbup:  kjøler bedre og støyer betraktelig mindre  :thumbup:

9652697[/snapback]

Med mitt GTS ligger jeg på 19-25 FPS når det går hardt for seg i WIC, alle innst. på max (med DX10, 16xAA/AF),(drop under nuke, 12-15 fps i et par sek).. For min del synes jeg 20 fps går greit i strategispill, men mange vil nok si at det er alt for lite. Husk også at jeg spiller med 1280x1024.

Til BF2 holder det i massevis. Høy FPS nesten uansett hva slags innstillinger man bruker.

Til Crysis virker det sikkert også helt greit på max innst. hvertfall i 1280x1024.

Det med CPU kjøler er jeg egentlig enig i.. jeg bruker stock kjøler nå på Q6600, Idle - 40 grader. Under load - 45. Bråker også en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...