Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Omega 1996 2.5GL V6 Workcase

SiRious

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skaffet meg en rimelig strøken sølv metallic 1996 Opel Omega GL STV med en kraftig 2.5 liters V6 på 170HK\227NM (bilder kommer)

Litt om bilen:

Den var eid av en eldre herre, som byttet den inn ganske nylig, den kjører i byen Harstad nå. Den har gått 110.000 Garanterte KM, byttet regreim på 96.000 (tredje gang faktisk) påkostet 25.000 ifjor i deler og arbeid, bremseskiver,regreim, osv. fullt service hefte, jeg betalte 58.000,- ferdig registrert fra "Bil i Nord" i Harstad. den har et par skjønnetsfeil som skal fikses, to rustflekker (bagasjerom og høyre bakdør) bulker i begge bakdørene (ganske små, usynlig for en forbipasserende) Ellers strøken invendig og utvendig.

Det har seg så at jeg er inntressert i å freshe denne bilen opp litt, her har dere litt å se for dere:

Exteriør:

- Sote vinduene

- Fikse rusten og bulkene

- Sote baklyktene

- Full Steinmetz styling (innvendig og utvendig)

- Hvite sideblinkers

- Justerbart senkesett

- Linselys

- Takvinge med bremselys

- Nye felger 18" sommer \\ 17" vinter (Noen som vet av en side som selger billige felgpakker)

- En av disse grillene

post-81425-1191622204_thumb.jpg post-81425-1191622223_thumb.jpg

Siden denne bilen er en GL utgave med begrenset snacks inne i bulen, så er jeg inntressert i å utvide den til en CD eller CDX utgave med å sette inn det som mangler.

Interiør:

- Elektriske vinduer

- Kjørecomputer

- MV6 Skinninteriør

- Varmeseter bak

Tuning:

- Chip

- Sportseksos

- Sportsfilter

- Fjerning av katalysatorene

Morosakern:

- Anlegg* (har lagt opp kabelsett opptil 1500watt forsterker)

- Montere datamaskinen i bilen (Se signatur) denne workcasen vil bli gjort både her på Amotor's forum og Carputer.no**

* Noen som har noe å anbefale i prisklassen 4-6000 spenn?

** Dette inkluderer også en GPS modul og en 22" PC LCD Skjerm.

Rød Alt som er gjort per idag 12.08.08

Blå Alt som er neste på gjøremåls lista

Ville bare si at denne workcasen vil ta sin tid, da alt dette koster peng, og jeg ikke har så veldig mye peng ennå, men ting går som regel gradvis.

Update: 15.10.07

Ville bare informere at jeg er intressert i brukt eller nytt Steinmetz styling, takvinge, Grill, Front, osv. dere skjønner tegninga. PM meg om du har noe eller vet om noe :)

Eventuelt noen som vet av firma som selger orginaler eller replica?

Update 12.08.08

Jeg fikk kjøpt meg en MV6 delebil i november, og har byttet ledningsnetet i bilen min ut med det som stod i MV6'en, har også lagt opp kabler til anlegget som skal komme. Har fått komplett skinninteriør, og alt utstyret som stod på MV6'en (det vil si alt av utsyr du får på en Omega B1, Fikk også kjøpt et sett orginale linselys med orginal Xenon og øyelokk, har lakkert disse og lakkert speilhusene, skal ta et par bilder. er mitt oppi flytting og fikk akurat fiksa bilen til flyttedagen, så har et par småting igjen å montere.

Har også montert isolasjon i dørene ca 2cm tykk så ble noe stillere i bilen og høytallerne spiller litt bedre. anbefales å prøve ut. kosta ca 350 kr hos mekonomen. selvklebende og var nokk til 3 og ei halv dør, men kjøpte to pakker siden jeg skal gjøre det samme i bagasjerommet.

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå er det jo pengene og hva jeg skal prioritere, har jo nesten akkurat fått bilen, så er enda i planlegginstadiet. Venter enda på noen forslag og jeg leter fortsatt etter delene jeg trenger, så er det prioriteringen på saker og ting

Har funnet meg en delebil, en MV6 med ødelagt topp, eneste problem er fargen og chassiet (sedan) så er usikker på om interiøret passer med stasjonsvogn.

Ellers, så er jeg ute etter både brukte og nye deler, så om noen har noe liggende er jeg nok intressert, skal begynne i morgen å måle opp å se hvor jeg skal integrere datamaskinen.

Jeg har også nylig fått høre om en kompiss som skal montere turbo på sin MV6. Noen som vet om et trygt verksted som gjør dette billig? gjør ikke noe om det er i sverige, danmark eller finland.

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...