Gå til innhold

Hva er forskjellen på ps3 60 gb og ps3 80 gb?

Jo Are

Anbefalte innlegg

De sier jo at når dagens 60gb modell er utsolgt vil det bare være denne 40gb PS3 til salgs i Europa. Er jo Sony selv som sier dette så da får man vel stole på det. Selv synes jeg det er bra, mindre forvirring blant folk.

9648703[/snapback]

Tviler på at det vil skje for å si det slik, for folk spiller fortsatt veldig mye PS2 spill enda.

9649017[/snapback]

Helt enig. Tror nok ikke markedet vil være foruten en PS3 med BC særlig lenge. At en person fra Sony har sagt det motsatte beviser lite. Var ikke lenge siden de sa at prisen ikke skulle ned før jul heller.

9649037[/snapback]

Er pressemeldinger hos Playstation.com noe en "person fra sony sier" nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sa vel ikke noe om dette i pressemeldingen? Url?

At det ikke skulle komme priskutt før jul ble vel sagt på pressekonferansen på TGS, så det er fortsatt null garanti for at det er fastsatt i stein.

Greit nok at enkelte ikke bryr seg om bakoverkompatibilitet, men det er en god del som faktisk gjør det. Selv hadde jeg ikke kjøpt en uten, spiller fortsatt mange PS2-spill, og jeg er uinteressert i å ha to umatchende konsoller i TV-løsningen min.

Lenke til kommentar
De sier jo at når dagens 60gb modell er utsolgt vil det bare være denne 40gb PS3 til salgs i Europa. Er jo Sony selv som sier dette så da får man vel stole på det. Selv synes jeg det er bra, mindre forvirring blant folk.

9648703[/snapback]

Skjønner du ikke dette Jonty? Sony annonserer ikke noe ny SKU før at de har solgt ut 60 GB. Da vil de annonsere en ny SKU med større HD og ps2 BC. Så foreløpig er den offisielle historien at 40 GB blir alene. Hadde de sagt noe annet, kan det hende at noe velger å vente på denne nye versjonen.

Lenke til kommentar

De sa vel ikke noe om dette i pressemeldingen? Url?

At det ikke skulle komme priskutt før jul ble vel sagt på pressekonferansen på TGS, så det er fortsatt null garanti for at det er fastsatt i stein.

Greit nok at enkelte ikke bryr seg om bakoverkompatibilitet, men det er en god del som faktisk gjør det. Selv hadde jeg ikke kjøpt en uten, spiller fortsatt mange PS2-spill, og jeg er uinteressert i å ha to umatchende konsoller i TV-løsningen min.

9649094[/snapback]

Postet på forrige side.

http://no.playstation.com/ps3/news/article...i-har-sett-før/

Skjønner du ikke dette Jonty? Sony annonserer ikke noe ny SKU før at de har solgt ut 60 GB. Da vil de annonsere en ny SKU med større HD og ps2 BC. Så foreløpig er den offisielle historien at 40 GB blir alene. Hadde de sagt noe annet, kan det hende at noe velger å vente på denne nye versjonen.

Jeg går etter hva Sony selv sier. Og jeg tviler på at de vil slippe noen ny SKU når folk har vendt seg til at PS3 koster rundt 3000kr. Med mindre det skulle bli ville protester fra kundene fordi den ikke støtter PS2 spill. Noe jeg også tviler på. Og hvorfor skulle ikke Sony gå ut med at det kommer en 80gb hvis det gjorde det? Tror ikke det ville fått så mange til å vente fremfor å kjøpe dagens 60gb pakke. Er 20gb mer harddisk så viktig?

Nei, jeg føler meg rimelig sikker på at 40gb PS3 er kommet for å bli. Lav pris er det Sony trenger nå, ikke mer tullball. Pris er alfa omega.

Lenke til kommentar

En pressemelding og en nyhetsartikkel er ikke det samme. Nok om det.

Hva som skjer videre med SKUer er det ingen vits i å krangle mer om, vi har rett og slett forskjellige oppfatninger av markedet. Poenget mitt er bare at Sony helt fint kan slippe en ny SKU, selv om de sier noe annet nå. Historien har vist at de ofte av markedsføringsårsaker sier noe annet enn de faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Vil bare at folk slutter å si at 80gb kommer senere, som om det er bekreftet. 20gb skulle jo også komme til Europa, det skjedde heller ikke. Helt til Sony sier noe annet så blir 40gb pakken den eneste her.

9649549[/snapback]

Nå blir det jo 40 gb og 60 gb samt starter pack. Og når lagrene med 60 gb begynner å gå tomme så vil det komme en ny topp modell. SÅ jeg tviler på at det noen gang 40 gb blir den eneste i europa.

Lenke til kommentar
Vil bare at folk slutter å si at 80gb kommer senere, som om det er bekreftet. 20gb skulle jo også komme til Europa, det skjedde heller ikke. Helt til Sony sier noe annet så blir 40gb pakken den eneste her.

9649549[/snapback]

Nå blir det jo 40 gb og 60 gb samt starter pack. Og når lagrene med 60 gb begynner å gå tomme så vil det komme en ny topp modell. SÅ jeg tviler på at det noen gang 40 gb blir den eneste i europa.

9649746[/snapback]

Og der er vi i gang igjen... Hva du tror og mener har ikke særlig kredibilitet når Sony på sin hjemmeside sier at 40gb vil være den eneste pakken for Europa i fremtiden. Da får vi forholde oss til det før de eventuelt sier noe annet.

Lenke til kommentar
Jonty, selv om du ikke ser det, er det ganske innlysende at det vil skje både fra et markedsføringsperspektiv og erfaringsmessig fra hva Sony tidligere har gjort. Aksepter at andre mennesker har andre synspunkt på ting.

9649834[/snapback]

Det gjør jeg men han man sier jo at det vil komme en ny topp modell når 60gb er utsolgt. Er jo akkurat det du sa deg enig med meg i at man ikke kan si.

Lenke til kommentar

Nettopp! Vi ser gang på gang eksempler på dette. F.eks. om det går rykter om at SONY skal lansere en ny SKU i morgen, så ringe 1UP til en Sony talsmann for en kommentar.

!up: Hallo! We have heared rumours about a new SKU that you are planning to launch tomorrow. Is this true?

Sonyperson: Today the only SKU is the 60 gb and the starterpack, and I can't comment on rumours.

Og neste dag så bekrefter de rykte. Så vi burde kanskje ha lært at selv om disse selskapene sier noe en dag så kan dette være snudd på hode dagen etterpå. Men man må selvfølgelig se på om det ligge noe logikk eller sannsynlig i ryktet.

Det er det jeg føler at det gjør her.

Selvfølgelig vil Sony lansere en ny SKU for å ta over for 60 GB, men dette vil dem ikke ut med nå, siden den kanskje ikke er klar ennå, og at de ikke ønsker å skade salget på 60 GB versjonen som er på markedet nå.

Lenke til kommentar
Jonty, selv om du ikke ser det, er det ganske innlysende at det vil skje både fra et markedsføringsperspektiv og erfaringsmessig fra hva Sony tidligere har gjort. Aksepter at andre mennesker har andre synspunkt på ting.

9649834[/snapback]

Det gjør jeg men han man sier jo at det vil komme en ny topp modell når 60gb er utsolgt. Er jo akkurat det du sa deg enig med meg i at man ikke kan si.

9649864[/snapback]

Ja, heng deg opp i VIL. Ja jeg tror at det VIL komme en ny toppmodell når lagrene med den gamle begynner å bli tomme.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

9649834[/snapback]

9649864[/snapback]

Ja, heng deg opp i VIL. Ja jeg tror at det VIL komme en ny toppmodell når lagrene med den gamle begynner å bli tomme.

9649890[/snapback]

Vil bare at folk ikke skal tro at en 80gb er blitt bekreftet, da kan de bli nødt til å vente rimelig lenge. Men dette går jo bare i sirkler. Jeg forholder meg til det Sony sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...