Gå til innhold

Hva er forskjellen på ps3 60 gb og ps3 80 gb?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nå lurt på dette lenge og aldri funnet noe svar, så jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på hva som er forskjellen på ps3 60 gb og ps3 80 gb?

Er det bare at 80 gb-en har 20 gb mer HDD, og at ps knappen på håndkontrollen som følger med denne er rød?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste forskjellen på 60 og 60 GB er egentlig bare 20 GB.

I USA har 80 GB-en kommet uten emo chip som vil si software-emulering av PS2-spill, men i Europa har vi jo aldri hatt den.

80 GB er forresten ikke tilgjengelig i Europa, heller ikke bekreftet at den skal komme.

Lenke til kommentar
I stede for å lansere nye modeller kan ikke Sony bare lansere en 250 gb HDD som orginalt tilbehør til ps3?

9648120[/snapback]

Hvis Sony har noe hjerneceller igjen så stopper de nå. Drit i 60gb eller 80gb fra nå av, lanser denne 40gb og la den var det eneste for fremtiden og selg den for billigst mulig. Og det er jo dette Sony sier de skal gjøre, får bare håbe det stemmer.

Modellen på 60 GB vil være i salg så lenge lageret varer og gir svært mye for pengene til ihuga spillere som ønsker å oppgradere til HD-mulighetene i PS3. Når lageret er tomt, er det bare modellen på 40 GB som vil være tilgjengelig i SCEE-territoriene.

http://no.playstation.com/ps3/news/article...i-har-sett-før/

PS2 BC betyr veldig lite, det viser jo undersøkelser de har gjort. Skjønner ikke hvorfor de driver å tuller med forskjellige HD størrelser hele tiden da de som bryr seg om slikt bare kan putte inn hva de vil uansett. 40gb holder for menigmann i massevis.

MS burde også droppe Elite da den er komplett overflødig nå og bare beholde premium og den nye core som kommer. Større harddisker kan de bare selge på siden av. Men dette hadde vel blitt vel alt for smart for disse selskapene.

Lenke til kommentar
I stede for å lansere nye modeller kan ikke Sony bare lansere en 250 gb HDD som orginalt tilbehør til ps3?

9648120[/snapback]

Det er det som er så herlig. Sony har i motsetning til sony valgt helt vanlige 2,5" disker. Så du kan bytte til en hvilken som helst 2,5" disk du vil. Trenger ikke kjøpe en overprisa originalvare. Du bryter heller ikke noe garanti ved å bytte harddisk.

Men dette er jo noe ikke folk flest gjør så jeg tror sony gjør noe lurt ved å lansere noen versjoner med høyere kapasitet enn MS sine modeller for å virke bedre.

Lenke til kommentar

9648120[/snapback]

Hvis Sony har noe hjerneceller igjen så stopper de nå. Drit i 60gb eller 80gb fra nå av, lanser denne 40gb og la den var det eneste for fremtiden og selg den for billigst mulig. Og det er jo dette Sony sier de skal gjøre, får bare håbe det stemmer.

Modellen på 60 GB vil være i salg så lenge lageret varer og gir svært mye for pengene til ihuga spillere som ønsker å oppgradere til HD-mulighetene i PS3. Når lageret er tomt, er det bare modellen på 40 GB som vil være tilgjengelig i SCEE-territoriene.

http://no.playstation.com/ps3/news/article...i-har-sett-før/

PS2 BC betyr veldig lite, det viser jo undersøkelser de har gjort. Skjønner ikke hvorfor de driver å tuller med forskjellige HD størrelser hele tiden da de som bryr seg om slikt bare kan putte inn hva de vil uansett. 40gb holder for menigmann i massevis.

MS burde også droppe Elite da den er komplett overflødig nå og bare beholde premium og den nye core som kommer. Større harddisker kan de bare selge på siden av. Men dette hadde vel blitt vel alt for smart for disse selskapene.

9648194[/snapback]

Skal de kutte 80 gb-en også?

Lenke til kommentar

De sier jo at når dagens 60gb modell er utsolgt vil det bare være denne 40gb PS3 til salgs i Europa. Er jo Sony selv som sier dette så da får man vel stole på det. Selv synes jeg det er bra, mindre forvirring blant folk.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt idiotisk. Europa blir da sittende igjen med en stripped versjon av ps3 til samme pris som de andre får den "bra" versjonen av ps3.

Japan får sikkert sin 160gb ps3 til samme pris.

9648767[/snapback]

Det Sony trenger nå er billigere PS3. Å komme med nye SKU's som kanskje vil koste 5000-6000kr igjen skaper bare forvirring og er unødvendig. De som ikke synes 40gb blir nok plass (0.1% av PS3 kjøpere tenker jeg) kan jo bare putte inn hvilken harddisk de vil. Bakover kompatibilitet forsvinner men folk overlever nok det også. Må man ha det løp å kjøp dagens PS3 før det er for sent.

Lenke til kommentar
De sier jo at når dagens 60gb modell er utsolgt vil det bare være denne 40gb PS3 til salgs i Europa. Er jo Sony selv som sier dette så da får man vel stole på det. Selv synes jeg det er bra, mindre forvirring blant folk.

9648703[/snapback]

Tviler på at det vil skje for å si det slik, for folk spiller fortsatt veldig mye PS2 spill enda.

Lenke til kommentar

9648703[/snapback]

Tviler på at det vil skje for å si det slik, for folk spiller fortsatt veldig mye PS2 spill enda.

9649017[/snapback]

Helt enig. Tror nok ikke markedet vil være foruten en PS3 med BC særlig lenge. At en person fra Sony har sagt det motsatte beviser lite. Var ikke lenge siden de sa at prisen ikke skulle ned før jul heller.

Lenke til kommentar

9648703[/snapback]

9649017[/snapback]

Så du tviler på hva Sony sier på Playstation.com også nå? Kanskje på tide å komme seg ut fantasi verdenen du lever i. Er Sony som sier dette. De som lager playstation vet du. De du heier på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...