Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

-98%-99%-Stop i nedlasting!

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å laste ned en linux-iso. Jeg har lastet ned 2 ganger nå fra forskjellige servere og det samme skjer hver gang. Det gjelder den Linux-versjonen de omtalte på dinside i dag.

Jeg har prøvd å laste ned to ganger men kommer bare til 99% og får feilmeldingen "Not enough free space" selv om jeg hadde 700MB til filen + 220MB ledig på C: første gangen og ryddet litt for å få plass til 700MB + 500MB ledig på C: andre gangen. Problemet er altså ikke at disken er full, men at feilmeldingen dukker opp likevel. Jeg har også en D: med mye mer ledig plass, men windows laster jo alltid filene til en temp-folder på C: før det kopieres videre til D:

Forøvrig høyreklikker jeg i IE6 og velger "save target" når jeg laster ned.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP eller 2000 ?

Flytt pagefila til disk D: hvis den har mye plass, fordi NT systemer er avhendig av pagefila og den kan variere i størrelse selv om du begrenser den til fast størrelse.

Jeg har slått min av, men windows fortsatt bruker opptil 120MB av disken min.

-BUFF

Lenke til kommentar

Har ikkje noko konkret svar på feilen, men dersom du bruker ftp og passer på å laste den direkte ned til D: så skulle det gå greit!

Eg driv på å laster den ned frå ftp.uni-kl.de

Eg meinte altså med eit ftp prog. Ikkje IE!

Lenke til kommentar

BUFF: Jeg bruker XP og har egentlig mer enn nok plass på C: selv med pagingfila. Virker som problemet kan være IE eller måten det laster ned på.

Green: Jeg lastet ned noe som heter "CoffeCup Direct FTP 5.2" og skal prøve å laste ned via den. Skal si i fra om det blir problemer der også.

[Edit]

Hvordan logger jeg meg på ftp.uni-kl.de ? Jeg prøvde med anonymous og anonymous men kom ikke inn. Sorry at jeg er litt noob med FTP-programmer. Har ikke brukt det før.

PS. har du et annet FTP-prog å anbefale (gjerne link noe Freeware eller shareware)

Lenke til kommentar
Prøvd å kjøre scandisk for å sjekke at disken ikke viser feil ledig plass?
Nei, men jeg tror ikke det skal være noe problem. Dersom det er noen småfeil på disken så bruker den bare ett annet område. Tviler sterkt på at 500MB ledig plass er "bad sectors" eller feilrapportert. Jeg har jo nettopp slettet 300MB for å få litt bedre plass.

Den teller som normalt 97-98-99 og i det den skal gå til 100% kommer feilmeldingen opp. Det er altså ikke mange kB om å gjøre, hvis det er feilen. Men det er jo rart at den skal stoppe nøyaktig på samme plass etter at jeg frigjorde 300MB ekstra, tømte søppelbøtta og prøvde på nytt.

Lenke til kommentar

Ok. Du kan bruke den interne ftp klienten til Xp vist du vil. Dette skal fungere:

Trykk på start; kjør

skriv: cmd

klikk på "ok"

skriv: d: (return/enter)

skriv: ftp ftp.uni-kl.de

Login: Anonymous

Password: [email protected]

skriv: binary (return/enter)

skriv: cd pub/linux/knoppix (return/enter)

skriv: get "KNOPPIX_V3.1-2003-01-20-EN.iso" (return/enter)

Diverre så er det ikkje noko progresator-vindu på xp sin ftp så du får berre smøre deg med tolmodighet... :-?

Lenke til kommentar

Jeg prøver nå med et FTP-programmet jeg lastet ned. Kom meg tilslutt inn på serveren du laster fra. Nedlastingen er i gang.

Bare et miniatyr-problem til: ftp.uni-kl.de er ganske treg og ustabil. hastigheten hopper opp og ned og ligger på 0 til tider. Det står 24 timer gjenstår... Jeg prøvde også å logge meg på den raske serveren jeg fant i sted, men det klarer jeg ikke, selv med anonym og en epost-adresse.

Jeg prater om den nederste på lista: ftp://ftp.tu-chemnitz.de/pub/linux/knoppix/ som ga meg hele 10Mbit/s når jeg lastet med IE. Får dere logget inn på den?

Green: Takk for masse god hjelp :D Skal prøve det siste tipset ditt om jeg plages med denne nedlastingen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat samme problemet - får beskjed om at disken er full selv om jeg har slettet mye.

Fant til slutt ut at problemet var Norton Antivirus. Når jeg installerte det ble det samtidig installert en "Norton Protected Recycle Bin" oppå den vanlige papirkurven. Denne tar vare på filene du sletter i noen uker i tilfelle du skulle angre.

Så om du har denne installert, bare høyreklikk på papirkurven og trykk "Empty Norton Protected Files".

Lenke til kommentar

YBD: Har ikke det innstallert. Har sjekket at det faktisk er nok ledig plass vha et uavhengig program. (Windows kan jo jukse litt ved å ikke vise papirkurven, pagefilen osv)

Hvilken snabbhubb er det du er på?
Jeg bruker vanligvis "snabbhubben junior" som kun er for folk på NTNU-nettet, men i dag får jeg ikke logget på. (Flere som har samme problemet? Kan det ha noe med hacker-angrepet å gjøre?)

[Edit] "snabbhubben junior" fungerer vist siden andre får logget seg på, men jeg blir bare dieconnected i dag.. (Aner ikke hvorfor, har ikke delt noe som er i mot retningslinjene etter det jeg vet. Heller ikke fått noe beskjed)

PS. nedlastingen fra ftp.uni-kl.de rusler og går i rykk og napp. Har fått ned 220MB til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...