Frugy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hei folkens Lurer enkelt og greit på om det er mulig å konvertere linux partisjon (ext3) over til windows partisjon (fat eller ntfs). Sliter litt med mine harddisker som er linux partisjonert i windows. Kan ikke mista alle de dataene som ligger på disse diskene. Vet jeg kan lese diskene med hjelp av et program, men har ikke lagringsplass i det hele tatt. Heller ikke råd til mer Endret 5. oktober 2007 av Frugy Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Windows (XP og eldre) kan skrive og lese ext3 perfekt med denne driveren. Det er 100% stabilt, siden spesifikasjonene til ext3 er åpne (i motsetning til NTFS). Disken dukker opp som en helt vanlig disk i Windows etter installasjon og konfigurasjon. Jeg bruker dette daglig, og har partisjonert hele media-partisjonen som ext3 og bruker denne både i Windows 2000 og Ubuntu Linux. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Windows (XP og eldre) kan skrive og lese ext3 perfekt med denne driveren. Det er 100% stabilt, siden spesifikasjonene til ext3 er åpne (i motsetning til NTFS). Disken dukker opp som en helt vanlig disk i Windows etter installasjon og konfigurasjon.Jeg bruker dette daglig, og har partisjonert hele media-partisjonen som ext3 og bruker denne både i Windows 2000 og Ubuntu Linux. 9645787[/snapback] Den saken der var jo genial! Takk for kjapt og godt svar. Dette løser i grunnen mitt problem Har lest litt nå, og noen poster på linux forumer sier at det ikke er mulig å konvertere over til et windows basert filsystem. Stemmer dette? Eller må jeg ty til kopier, slett, kopier, slett metoden for å få gjort dette? Ønsker å gjøre dette om et par måneders tid. Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tror det er vanskelig å bevare data under formatering ja, så flytting er antagelig nødvendig hvis du virkelig ønsker deg til et lukket filsystem. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Bruker ext3 under Windows, jeg. Da slipper jeg å tenke på fragmentering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå