Gå til innhold

Mulig å konvertere fra linux partisjon til win?

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

Lurer enkelt og greit på om det er mulig å konvertere linux partisjon (ext3) over til windows partisjon (fat eller ntfs). Sliter litt med mine harddisker som er linux partisjonert i windows.

Kan ikke mista alle de dataene som ligger på disse diskene.

Vet jeg kan lese diskene med hjelp av et program, men har ikke lagringsplass i det hele tatt. Heller ikke råd til mer :(

Endret av Frugy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows (XP og eldre) kan skrive og lese ext3 perfekt med denne driveren. Det er 100% stabilt, siden spesifikasjonene til ext3 er åpne (i motsetning til NTFS). Disken dukker opp som en helt vanlig disk i Windows etter installasjon og konfigurasjon.

Jeg bruker dette daglig, og har partisjonert hele media-partisjonen som ext3 og bruker denne både i Windows 2000 og Ubuntu Linux.

Lenke til kommentar
Windows (XP og eldre) kan skrive og lese ext3 perfekt med denne driveren. Det er 100% stabilt, siden spesifikasjonene til ext3 er åpne (i motsetning til NTFS). Disken dukker opp som en helt vanlig disk i Windows etter installasjon og konfigurasjon.

Jeg bruker dette daglig, og har partisjonert hele media-partisjonen som ext3 og bruker denne både i Windows 2000 og Ubuntu Linux.

9645787[/snapback]

Den saken der var jo genial!

Takk for kjapt og godt svar. Dette løser i grunnen mitt problem :)

Har lest litt nå, og noen poster på linux forumer sier at det ikke er mulig å konvertere over til et windows basert filsystem. Stemmer dette? Eller må jeg ty til kopier, slett, kopier, slett metoden for å få gjort dette? Ønsker å gjøre dette om et par måneders tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...