Gå til innhold

Godt AM2 HK for overklokking og utvidelser.

perpyro

Anbefalte innlegg

Ser endelig ut som lommeboka tillater et nytt system og har allerede bestemt meg for prosessor, kjøler og skjermkort men hovedkortet gjør meg usikker.

Systemet blir bestående av en AMD 2X 6000+ prosessor, 8800 skjermkort av noe slag og 2Gb ram.

Blir å bruke en Zalman 9500 kjøler og en del eldre deler fra nåværende oppsett.

Hovedkortet må være klokkervenlig og ha mange PCI PCI-E spor for ymse kontroller kort men jeg har ikke behov for SLI.

Ønsker også Nvidia chipsett med passiv chipsettkjøler, at kortet har en grei pris er jo selvsagt gøy men er ikke noe som legges stor vekt på.

Så hva anbefaler dere med erfaring fra denne type oppsett?

Til slutt, må man fortsatt ha drivere til Sata på diskett for å kunne installere windows på Sata disk?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det blei dårlig respons her så jeg forsøker meg på noe mere konkret.

Hva er forskjellen på de forskjellige Nvidia scipsettene, det er jo en hel haug med forskjellige der ute.

Så langt jeg ser er det 25 forskjellige chipsett å velge i for tida så jeg er meget usikker på hva som er rett til mitt tilfelle.

Har sett litt på 2 forskjellige kort som kanskje noen har noen formeninger om.

Først dette kortet fra abit.

Jeg har bare gode erfaringer med abit kort tidligere så merket føler jeg meg konfortabel med.

Kortet har ikke muligheter for SLI men har 2 PCI-E spor til tillegg til skjermkortet og 3 PCI spor slik at mulighetene for mange kontrollerkort er til stede.

Er dette kortet egnet for overklokking eller mangler det viktige bios instillinger for dette?

Dette kortet fra gigabyte virker også lovende med mange valgmuligheter i bios i tillegg til SLI.

Som en ekstra bonus slipper jeg å kjøpe seriell/paralell kontroller da kortet har dette innebygd fra før.

Så hva er lurt og velge?

EDIT:

Da var gigabyte kortet bestilt ut fra oppgitte opplysninger om kortet.

Takker for all hjelp og støtte jeg har fått i denne tråden. :thumbup:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...