Gjest Gjest_Gjest_* Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei. Jeg får vondt når jeg og typen min skal ha sex (penetrering) Har hatt sex ca 10 ganger, og med samme type. I starten var det vondt som hos alle andre. Et par ganger har det vært godt, men de siste gangen har det vært vondt. Har varmet opp skikkelig, ved at han har som oftest klart og gi meg orgasme ved slikking. Han er alltid veldig forsiktig i begynnelsen. Hva tror dere kan være årsaken og hva kan man eventuelt gjøre? Lenke til kommentar
kash Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Gå på apoteket og kjøp glidemiddel. Lenke til kommentar
Sessan Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hmm...jeg tenkte bare på en ting. Hvis jeg får orgasme FØR penetrering er det alltid mye trangere, fordi musklene i skjedeveggen fortsatt er stramme. For min del er det bare digg, men nå er det ikke akkurat bare "noen uker siden" jeg hadde sex første gangen. Er ikke sikkert dette er problemet for deg, men kanskje du bør prøve å vente med orgasmen noen ganger? Også heller ta det etter penetreringen? For selv om du er avslappet så vil musklene automatisk holde seg stramme en stund etter orgasme. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Gå på apoteket og kjøp glidemiddel. 9646248[/snapback] Har prøvd glidemiddel, og det hjalp ikke noe særlig Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Vanskelig å si hva dette kan skyldes, med så få opplysninger. Generelt er det som allerede er sagt ovenfor. Glidemiddel kan hjelpe noen ganger, men du har jo allerede prøvd det. Skjeden skal utvide seg og vulva svulme opp når du er kåt. Du bør vente til du er klar, for å si det slik. Han må også sørge for å være forsiktig ved inntrenging. Det er ekstra viktig hvis han er spesielt stor, og/eller du spesielt liten der nede, Her er det mange som synder. Det beste er om du styrer den prosessen selv. Hva som defineres som "skikkelig oppvarming" er også høyst subjektivt. Prøv å slappe av og begynn med klining og kroppsberøring minst en time før sex. Mye av forspillet foregår i sofaen med klærne på - mer eller mindre. Du bør være klissvåt FØR han begynner å slikke deg. Prøv også som Sessan sier, og vent noen ganger med orgasmen til han er inne i deg. Da kan det være lettere for han å komme inn. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har vanskelig for å bli skikkelig kåt da det har gjort vondt de siste gangene. Han er forøvrig forsiktig ved penetrering. Ettersom det har gjort såpass vondt, så er jeg egentlig ikke så glad i sex. Klarer derfor ikke glede meg eller tenke positivt når det skjer. Er foresten 17 år, om det skulle ha mye og si. Han er 20. Takker for alle svar så langt Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har vanskelig for å bli skikkelig kåt da det har gjort vondt de siste gangene. Han er forøvrig forsiktig ved penetrering. Ettersom det har gjort såpass vondt, så er jeg egentlig ikke så glad i sex. Klarer derfor ikke glede meg eller tenke positivt når det skjer. Er foresten 17 år, om det skulle ha mye og si. Han er 20. Takker for alle svar så langt 9654914[/snapback] Prøv oljebasert glidemiddel. De skal holde en stund lengre enn vannbasert glidemiddel, da vannbasert trekker så altfor fort inn i huden. Ta rikelig med olje forresten. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har vanskelig for å bli skikkelig kåt da det har gjort vondt de siste gangene. Han er forøvrig forsiktig ved penetrering. Ettersom det har gjort såpass vondt, så er jeg egentlig ikke så glad i sex. Klarer derfor ikke glede meg eller tenke positivt når det skjer. 9654914[/snapback] Heri ligger problemet. Du har kommet inn i en ond sirkel, der det gjør vondt fordi du ikke er skikkelig kåt og du blir ikke skikkelig kåt fordi det gjør vondt. Da er det enda viktigere med oppvarming enn det var før. Men siden du nå forbinder sex med noe vondt, må du på en måte "gjenoppdage gleden". Debuten (og de første gangene) betyr så mye for jenters opplevelse av sex gjennom hele livet og en dårlig start kan være ødeleggende for alltid. Det er derfor viktig at du/dere forandrer på hvordan dere gjør dette, slik at du får en positiv opplevelse av sex igjen. Dessverre er det slik at mange jenter ikke klarer dette før de finner en mer kompatibel partner, men det er ikke sikkert at det gjelder deg. Jeg anbefaler at dere forandrer på alt og prøver nye ting - mer forspill, annnerledes forspill, fetisjer, sexleker, osv. Du bør aktivt søke å fornye sexlivet, slik mange par gjør når ting blir rutine og kjedelig. I ditt tillfelle er det nødvendig nå fordi det ikke fungerer i det hele tatt. Det er ikke teknikken jeg tenker på som skal endres, men at du oppdager hva som kan gjøre deg kåt. Husk at sex skal være en lek. Har du noen fetisjer? Ikke vær redd for å fortelle ham det, og prøv! Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har vanskelig for å bli skikkelig kåt da det har gjort vondt de siste gangene. Han er forøvrig forsiktig ved penetrering. Ettersom det har gjort såpass vondt, så er jeg egentlig ikke så glad i sex. Klarer derfor ikke glede meg eller tenke positivt når det skjer. Er foresten 17 år, om det skulle ha mye og si. Han er 20. Takker for alle svar så langt 9654914[/snapback] det har mye å si om man blir kåt eller ikke. blir man kåt lager fitta ett naturlig glidemiddel eller blir våt da. også utvides den også. om du ikke blir kåt av han, så har det skikkelig mye å si ved sex. sex skal ikke være vondt, det skal være godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg