Gå til innhold

Da tok tv'ut funksjonen kvelden

BUFF

Anbefalte innlegg

Etter ca 2 mnd overklokking på min TI4600 kort, samt FSB oc på CPU'en så har min TV-ut sluttet å fungere (svart/hvit bilde som ruller rundt og vrenger seg fra side til side) :rofl:

OC're be aware :lol:

-BUFF

PS. Alt annet funker knirke fritt.... foreløpig :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da bare merke på kjølern, dette er jo rein MSI kort.

Men da sier du vel "Ligg unna MSI"

Uansett er det vel noe man må tenke på om man overklokker...

Jeg har ikke bruk for TV-ut så jeg dr***r i det :lol:

-BUFF

PS Det er en LADA logo ikkesant ?

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hvordan TV-ut funksjonen kan ryke pga Oc. Man overklokker jo ikke RAMDACen! Har et lignende problem med mitt Sapphire R9700 som kjører på 290/580, bortsett fra at jeg ikke får bilde i det hele tatt. Og der hvor jeg enabler TV i Display properties får jeg opp at det ikke er kontakt m videoen. (kryss over kabelen) Dette funket fint i sist uke eller for et par uker siden (husker ikke helt eksakt når) med samme kabling. Prøvde å bytte kabel, men med samme resultat. AAAAAAAARGH! Stakkars den høygravide kona mi som ikke fikk sett Harry Potter 2. Hun kunne ikke være med på kino siden volumet er for høyt der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm...sliter også med tv ut på et Sapphire Radeon 9700...Har da ikke sjekket etter reinstallering av sys + andre drivere(Omegadrive). Catalyst 3.0 er en smule buggy etter min mening, Unreal 2 hengte seg hele tiden med Cat 3.0, men ble 85% fixet med omegadrives catalyst drivere.

En annen ting er at noen her i forumet sa de måtte bruke videokabelen som lå i eska for å få tvsignal, har ikke prøvd dette, men finner det en smule vanskelig å tro, at det har med ledningen å gjøre. Har forsåvidt benyttet 2 forskjellige s-video ledninger + en composit(ikke bundlakabla) uten annen respons enn (s/v)flimmer.

Får se om det blir noe tv ut når jeg kommer hjem og får sjekka.

Lenke til kommentar

Har selv et Crucial 9700 Pro kort. Etter en mislykket flashing av bios på det "gamle Soyo" kortet fant jeg ut at jeg skulle prøve Pentium 4 hk m/ cpu. Etter det har tv ut kun fungert på composite og ikke S-vhs.. virker merkelig har prøvd flere S-vhs kabler + composite ... og får kun signal på composite :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...