Christian86 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg sitter med en litt kjedelig eksamen nå. Jeg ville i utgangspunktet skrive den alene, men fikk beskjed om at jeg da ville bli satt opp på en gruppe av forelser. For meg gikk det i utgangspunktet greit, men det ble et mareritt. Vi skrive en 1,8 sp oppgave i kvat. metode. Hvor oppgaven er delt i 2. Jeg fikk første del som handler om 12 ungdomsskoler og opptakskompetansen innen IT til den videregående skolen. De to andre skulle skrive del 2, som er en enkel regresjonsanalyse av Help-desk i et større firma. Problemet begynte når jeg fikk del 2. Den var gjennomgående preget av dårlig språk, manglende eller ufullstendig bruk av tegnsetting, samt ufullstendige setninger og et språk som krevde at leser hadde en massiv forkunnskap om teorien. Jeg sendte det hele tilbake 3 ganger med kommentarer, og endte tilslutt med å bruke to timer på del 2 for å bedre språket slik at det til en viss grad var lesbart for andre enn de som hadde skrevet det. Problemet er nå at jeg fikk en arbeidskollega til å se på det, som for øyeblikket går master i statsvitenskap. Han vedgikk at han var noe streng når han leste igjennom oppgaven, men sa at del to var så ille at den ville ha strøket. Min bekymring er nå at jeg vil ikke stryke over at jeg ikke ettergikk alt de andre hadde skrevet så dypt at jeg innså at de ikke hadde en fjerneste anelse på hva de skrev om. Det var nettopp derfor jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne skrive alene, mye fordi foreleseren mente dette var en krevende oppgave. Men hva kan jeg gjøre nå for å forbedre situasjonen? Min plan er å lese den delen av pensum de tok seg av, samt gå igjennom powerpointen de skal bruke for å se etter mer slurv, og så forberede min egen del slik at den blir perfekt. Kan det holde til en C? Jeg la ved en kopi av oppgaven, slik at de som kanskje har tid kan se over. ORG_309.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå