99tnor Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Jeg har lyst å starte båtbutikk, men lurer på en del ting.. 1. Må jeg være over 18 år? 2. Hva utdanning bør jeg velge på videregående? 99tnor Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er ikke bare og "starte" en båtbutikk, regner med at det du tenker på var et firma som kjøper og selger brukte båter. Du må ha en del kapital, og ikke minst kunne ta raske gode beslutninger, for og kjøpe en billig båt og ikke kjøpe katta i sekken. Hele overskuddet kan raskt bli spist opp av et feilkjøp. Å kunne skru og beregne og bruke all fritid på det er et must. Skatteregler og slikt er ikke jeg noe inni, men så lenge det kun er som hobby og ikke du selger "tjenester" som service på motorer og slikt burde det gå fint Husk, du må også ha en plass og oppbevare alle båter o.l. Vinterstid er båtmarkedet på det laveste = lite lønn. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) almenn med bedriftsøkonomi til å begynne med kanskje. evt salg og service jeg har kun erfaringer fra bedøk, dær lærer man mye om regnskap, budsjett osv..... bra Endret 6. oktober 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 regner med at det du tenker på var et firma som kjøper og selger brukte båter. 9645639[/snapback] nja, helst båtutstyr.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 er dette en drøm du har hatt hele livet?, siden du brenner så sterkt for det allerede før du har begynt på videregående. eller ar det noe med at da kan du kjøpe båtstasj til deg selv for inkjøpspris? uansett, for å starte en båtforretning kreves stor egenkapital og startkapital. vi snakker mange hundre tusen Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) er dette en drøm du har hatt hele livet?, siden du brenner så sterkt for det allerede før du har begynt på videregående. eller ar det noe med at da kan du kjøpe båtstasj til deg selv for inkjøpspris? uansett, for å starte en båtforretning kreves stor egenkapital og startkapital. vi snakker mange hundre tusen 9647836[/snapback] ja.. skulle nok vunnet i lotto en gang eller to.. men det er ikke for å kjøpe utstyr til meg selv (kansje litt da men ), men det hadde vel ikke funket lenge.. Endret 6. oktober 2007 av 99tnor Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Endret 6. oktober 2007 av 99tnor Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Tja, du må være over 18 skal du registrere deg som firma, kremmersjel og teknisk innsikt er nok viktig. Er det noen i nærheten som selger slikt? Har du bred kontaktflate i båtmiljøet? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Norsk-kunnskaper er også ganske greit å ha..... "Jaja, hva båt er du ute etter da?" Endret 6. oktober 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Spiller vel faen ingen rolle hvilken videregående utdanning du har. Men BI holder "kurs" i alt som har med å drive bedrifter å gjøre, men om de er nødvendige er en annen ting. Ja, man må være over 18 for å registrere seg i enhetsregisteret eller foretaksregisteret. Se www.bedin.no Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 I båtbransjen er det ikke en kjeft som rykker på nesa om du ikke har noe utdanning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå