Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vurdert feil av Norsk lærer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har en del orddelingsfeil.. En ganske enkel og viktig sak når man skriver stiler er å ha noe innhold. Det er ofte ikke nødvendig å skrive mer en 2-3 sider, men en innledning, hoveddel og til slutt en avslutning er viktig. Prøv å tenke ut en handling dagen før du skriver stilen! :)

Lenke til kommentar
Vi får ikke vite oppgaver da :(

9645350[/snapback]

Da kan du prøve å skrive en kort disposisjon med en gang du får oppgaven. Skriv ned små stikkord om handlingen til de 3 hoveddelene. Når du skriver selve stilen etterpå kan du konsentrere deg mer om rettskrivingen!

Lenke til kommentar

Syns du har sluppet billig unna. Kunne fort ha vært en 2 - 2+ her isteden.

 

Tips til forbedring:

- Skriv tydeliger da dine K og H ligner på hverandre, pluss noe andre skrivefeil: se 5'te linje siste ord: væra/være eller kanskje vara? Få en lærer til å hjelpe deg med å skrive mere tydelig.

 

- Bruk mer tid når du skal skrive stiler, ikke være den som blir ferdig først. Ikke stress.

 

- Bruk avsnitt, gjerne med å markere hvert avsnitt med å begynne å skrive noen cm inn på linjen, i tillegg en linje ned fra forrige avsnitt.

 

Kommer ikke på noe mere akkurat nå, men lykke til videre. Bare å stå på og jobbe.

Lenke til kommentar
Fy flate, piskes alle lærere til de har nøyaktig samme håndskrift?

9645124[/snapback]

Det går nok mye i sammenhengende krøllskrift, men det tror jeg er noe som henger igjen etter den gamle skolen. Mange lærere i dag begynner å trekke på årene, og disse lærte å skrive for kanskje 40-50 år siden. På den tiden har jeg et intrykk av at alle måtte skrive sånn.

Men estetisk sett var det der faktisk ganske pent i forhold til det ihvertfall jeg har måttet slite med en stund. Vi har et knippe som skriver nærmest uleselig ved første øyekast. Det er snakk om å analysere bokstav for bokstav og se det i sammenheng med det som har stått tidligere. Jeg har vedlagt en random kommentar fra en av dem, men dette er langt i fra det verste han har skrevet.

post-30930-1191623161_thumb.jpg

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skrive løkkeskrift, skjønner ikke hvordan folk(jenter hovedsaklig) klarer det det så fint.

9646213[/snapback]

Haha :D . Jeg skriver løkke selv om det ikke er så pent :wee: . Men klarer å bli forstått mer eller mindre da... Men mener at det sto en liten artikkel i illustrert vitenskap om akkurat hvorfor jenter skrive mye mer "buet" skrift, mens guttene skriver mer slurvete...

Har dessverre ikke dysleksi så får ikke skrive stiler på PC.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Skriften trekker neppe ned noe særlig. Så lenge det er leselig trekke ikke læreren i karakter for dårlig skrift. Men, selvfølgelig, blir det så gale at det er uleselig har man ikke noe valg! :D

Mulig det er annerledes for andre, men i min klasse er i alle fall situasjonen slik!

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er TS, så litt vanskelig å vurdere deg! Men jeg vil gi deg ett tips om å bruke ordliste! Alle ord du er usikre på slår du opp. Jeg er kjempe dårlig i norsk selv (derfor jeg håper jeg slipper unna å bli norsk lærer), og har hatt masse problemer med rettskriving og dobbel konsonant! Og noen nevner før meg her at bokstavene din ligner ofte på en annen bokstav. Så du kan jo øve mer på å skrive tydeligere. Jeg vet ikke om du skriver "sms-språk" når du sender sms, men dette er en dårlig uvane som gjør at mange elever gjør det dårligere i norsk, fordi de skriver slik de snakker. Noe som da ofte ikke blir riktig!

 

Ellers kan jeg vel ikke si noe spessielt om læreren din for at du skal føle deg bedre, men kunne skrevet mer utdypende om dine feil kanskje så du faktisk har noe konkret å forholde deg til for å kunne bli litt bedre!

 

 

Og selv om det er trøndere med bart, eller hissige nordleninger tror jeg ikke det hjelper å fange interessen om fisketurer ;)

Prøv heller å skrive om noe som intresserer deg, for da kan det være lettere å lage en spennende historie fordi du kan mer om emnet!

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er TS, så litt vanskelig å vurdere deg! Men jeg vil gi deg ett tips om å bruke ordliste! Alle ord du er usikre på slår du opp. Jeg er kjempe dårlig i norsk selv (derfor jeg håper jeg slipper unna å bli norsk lærer), og har hatt masse problemer med rettskriving og dobbel konsonant! Og noen nevner før meg her at bokstavene din ligner ofte på en annen bokstav. Så du kan jo øve mer på å skrive tydeligere. Jeg vet ikke om du skriver "sms-språk" når du sender sms, men dette er en dårlig uvane som gjør at mange elever gjør det dårligere i norsk, fordi de skriver slik de snakker. Noe som da ofte ikke blir riktig!

 

Ellers kan jeg vel ikke si noe spessielt om læreren din for at du skal føle deg bedre, men kunne skrevet mer utdypende om dine feil kanskje så du faktisk har noe konkret å forholde deg til for å kunne bli litt bedre!

 

 

Og selv om det er trøndere med bart, eller hissige nordleninger tror jeg ikke det hjelper å fange interessen om fisketurer  ;)

Prøv heller å skrive om noe som intresserer deg, for da kan det være lettere å lage en spennende historie fordi du kan mer om emnet!

 

Lykke til  :thumbup:

9646465[/snapback]

 

Takk

Lenke til kommentar

Problemet er at du skriver alt for "muntlig". Det er mange ord man sier, men ikke skriver. I hvertfall ikke på den måten. Det må du huske å tenke igjennom når du skriver. Det ser også ikke akkuratt ut som du har kladdet dette heller. Bare skrevet det rett inn. Det er heller ikke bra. Kladd alltid og prøv å skriv litt penere. Ta deg bedre tid. Førsteinntrykk teller også vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...