Gå til innhold

"Vis fram din setup"-tråden

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Det er da oppsette mit per dags dato :)

...

*Skullcandy TI ( Blir aldri brukt siden disse generelt suger bigtime )

I en viss nettbutikk selges Skullcandy hodetelefoner til 9999,- kr (altså 4 nitall :) ). Dette stusset jeg på og jeg fikk som svar at byggekvaliteten var såpass dårlig (masse retur) at de ikke ønsket å selge Skullcandy-produkter lenger. Den høye prisen er bare en midlertidig løsning inntil de får fjernet produktet fra nettbutikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det startet med at jeg leste en test av SR-60 og bestemte meg for at jeg måtte prøve de , så jeg kjøpte meg da en SR80 (moddel over kunne ikke være noe dårligere tenkte jeg )

Jeg begynte også med SR60 da jeg var student :) Deretter 'avanserte' jeg til SR125. Jeg var veldig glad i Grado-lyden, men Gradoene var ikke spesielt komfortable.

Jeg hoppet senere over til Sennheiser HD580, siden de låt bedre (ihvertfall i mine ører) og var langt mer komfortable. Senere skaffet jeg meg HD600 og HD650. For noen uker siden kjøpte jeg AKG K701 som er de beste hodetelefonene jeg noensinne har hørt.

Lenke til kommentar
Bra tråd!

Utstyr:

* AKG K701 audiofile hodetelefoner

* iPod Classic 160 GB (AAC lossless)

* X-Can v3 hodetelefonforsterker (rørforsterker)

AKG K701 selges for 4500 kr i visse nettsjapper og hi-fi butikker, men jeg sparte 500 kroner ved å kjøpe dem i en dataforretning istedet.

X-Can'en kostet 4500 kr. Jeg har prøvd noen billigere hodetelefonforsterkere opp igjennom årene, og selv om de var langt rimeligere og mer kompakte (ca. 1000-1500 kr), så var lyden uakseptabelt dårlig. X-Can er ikke ment for portabelt bruk i bilen eller på bussen (men den er portabel nok til at du kan ta den med på hytta, ferie osv.), så hvis man er ute etter en mer portabel løsning må man nok finne en annen forsterker.

Edit: Glemte å nevne at bildene er tatt av meg. Mitt fotograf 'alias' er nemlig Anime PVC :)

AKG K701 koster jo 2549 ,- hos CDON :p

Lenke til kommentar
AKG K701 koster jo 2549 ,- hos CDON :p

Det er en bra pris, men jeg foretrekker å kjøpe slikt utstyr i butikken og helst lokalt :) (Jeg har dessuten ingen erfaring med å handle fra CDON). Det koster ofte mere, men min egen erfaring tilsier at det er veldig praktisk dersom noe skulle oppstå. Dessuten ønsket jeg å kjøpe hodetelefonene umiddelbart, og bestilling (via nett eller butikk) var derfor ikke aktuelt.

Men jeg er enig i at prisen er veldig bra, siden veiledende pris er 4500 kr (det står også nevnt på CDON). På Amazon.com selger de nå K701 for $269 ($499 veiledende), så det kan hende at prisen har falt en del i det siste (vet ikke om K701 kostet 2500 kr på CDON da jeg kjøpte mine).

EDIT: Jeg ser forøvrig at CDON ikke har hodetelefonene på lager, men at et nytt parti er ventet om ca. 2 uker. Kan det være at de har fått inn et nytt parti til den nye reduserte prisen? I så fall bør vi kunne se en lavere pris på K701 flere andre steder også etterhvert. 2500 kr er uansett en veldig bra pris for disse fantastiske hodetelefonene.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men så fant jeg et forum ved navnet Head-Fi :p Og da gikk jeg fra fattig student til veldig fattig student ...

Hm, jeg gikk fra "tror hi-fi entusiaster er normale mennesker med en hobby de er opptatt av som alle andre" til "tror hi-fi entusiaster er fullstendig blåste i hodene sine" da jeg leste igjennom det forumet der.

Dessuten virker de så made in the U.S of fucking A fikserte at jeg tok meg selv i å riste på hodet da jeg leste en gjennomgang av hvor "ufattelig mye bedre SR-60 er enn HD595.

Det var først da jeg leste det forumet at jeg innså at en alessandro ms-1 til PC-en, eller et par Ultimate ears 5 pro til mp3spilleren ville være evig nok for meg.

Lenke til kommentar
Men så fant jeg et forum ved navnet Head-Fi :p Og da gikk jeg fra fattig student til veldig fattig student ...

Hm, jeg gikk fra "tror hi-fi entusiaster er normale mennesker med en hobby de er opptatt av som alle andre" til "tror hi-fi entusiaster er fullstendig blåste i hodene sine" da jeg leste igjennom det forumet der.

Dessuten virker de så made in the U.S of fucking A fikserte at jeg tok meg selv i å riste på hodet da jeg leste en gjennomgang av hvor "ufattelig mye bedre SR-60 er enn HD595.

Det var først da jeg leste det forumet at jeg innså at en alessandro ms-1 til PC-en, eller et par Ultimate ears 5 pro til mp3spilleren ville være evig nok for meg.

Nå vil jo faktisk for mange SR60 være bedre en HD595 siden HD595 ikke har så mye bass at det gjør noe , og hørest genrelt helt anerledes ut en graodene . Kommer and på om en like grado sounden eller ikke . Men det nok av folk som er negative til grado med der inne ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ipod1js7.jpg

ipod2zc1.jpg

Begynner å bli gammel, men fremdeles den som blir mest brukt!

Spiller også glimrende med GRADO SR325i, og beyerdynamic DT880, men som bærbart/ta med, er ETY 4 øreproppene fremdeles best til mine ører!

Har også et par iRiver HP140, pluss noen flere forskjellige typer ørepropper og forsterkere.

Og GRADO RS1.

Endret av headgeek
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
ehm..bare et spørsmål ødegård...hvor mange musikk spillere og hodetelefoner/ørepropper har du egentlig?...syntes du kjøper deg nytt ganske ofte.

Har sett verre :p

Har Cowon D2 og U2, Sansa Clip, en falsk ipod shuffle fra kina, en crappy nordic spiller jeg fikk av illustrert vitenskap, og en creative zen stone plus speaker som kom i dag som skal anmeldes. Den evige jakten på fulkommen tilfredsstillelse er lang, har solgt en god del opp igjennom tiden. Det som er i BRUK er D2 og Clip, og av hodetelefoner dt770, k518dj og cx300.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Har nå sittet siden januar å prøvd å funnet den perfekte forsterker til iMod'en og det har gått med vel mange timer på Head-fi. Endte til slutt opp på en iQube og kan ikke si annet en at jeg er strålende fornøyd med valget. Svært solid bygd og veldig god lyd samt at den macher Pod'en størelse messig også.

post-152602-1207504343_thumb.jpg

post-152602-1207504402_thumb.jpg

Endte også opp med å kjøpe ett par Ultrasone PRO 750 til portabelt bruk, ikke akurat noe jeg bruker på gaten men på en buss eller ett fly er desse perfekt.

post-152602-1207504816_thumb.jpg

Jobb riggen min:

D2 og Hørselsværn med Grado SR80

post-152602-1207505379_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Slenger ut noen bilder av sånn setupet ser ut i dag. :)

img6752yh5.th.jpg

img6757tf3.th.jpg

iPod Classic 160GB, med Invisible Shield, bestilt fra USA.

Vurderer å kjøpe et par Pioneer SE-CL30 til denne.

img6755qf5.th.jpg

Gode Gamle Zen Microen. :)

Brodern fiksa en midlertidig løsning en gang for at pluggen skulle få skikkelig kontakt i spilleren.

img6759yn9.th.jpg

AKG K518DJ. Bruker dette av og til ute og på skolen med iPoden, men oftest ved pcen, bl.a. når jeg spiller på HWradio.net.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har fått testet ut X3i'ene en stund må jeg rett og slett si meg strålende fornøyd, neste punkt på listen min en ny mp3 spiller, noe flashbasert rundt 30 gig er vel det som er mest ønskelig:) Er det noen som leverer dette andre en Creative?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Nå som jeg har fått testet ut X3i'ene en stund må jeg rett og slett si meg strålende fornøyd, neste punkt på listen min en ny mp3 spiller, noe flashbasert rundt 30 gig er vel det som er mest ønskelig:) Er det noen som leverer dette andre en Creative?

Cowon D2 16GB + 16GB SDHC kort... Sansa View 32GB (ewwww)

Lenke til kommentar

har stusset litt på D2, men er ikke helt det jeg er ute etter, vet at det er det ypperste du finner når det kommer til lyd, men jeg vil ha en mer lommevennlig spiller. creativen virker jo grei nok i den sammenhengen, og etter det jeg har kunnet tyde av anmeldelser o.l. er den vel et klart steg opp fra ipod når det kommer til lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...