Gå til innhold

"Vis fram din setup"-tråden

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Curse you head-fi! (Anyone?)

Hvilken amp bruker du med iModen?

Bruker C&C Box+ nå men har egentlig solgt den, får en cmoy på fredag som jeg skal bruke frem til jeg bestemmer meg for om jeg skal ha en Headamp Pico eller en RSA Predator

Hva slags kabel modda du HD-25'ene dine med, og var det verdt det? (eller ser jeg feil på første bildet?)

Orginal kabelen som følger med HD25 er laget av stål, jeg bytta den med en orginal HD650 kabel som er laget av kobber. Og ja var definitivt vært det i mine øyne (ører).

Får kjøpt en her:

http://www.headphone.com/products/accessor...ement-cable.php

ja placebo er fine greier gitt :p

hehe, vil nå heller ha valium jeg da :D. Men seriøst om du ikke hører forskjell mellom en kobber å stål kabel så er det kanskje på tide med en tur til en øre, nese hals spesialist :lol: . Kan være enig i at forskjellen på dyrere kabler til flere tusen kroner å på den som kommer med high end headphones er minimal. F.eks cardas kabelen som jeg bruker på 650'ene, forskjellen er ikke stor men den er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Bruker C&C Box+ nå men har egentlig solgt den, får en cmoy på fredag som jeg skal bruke frem til jeg bestemmer meg for om jeg skal ha en Headamp Pico eller en RSA Predator

Hva slags kabel modda du HD-25'ene dine med, og var det verdt det? (eller ser jeg feil på første bildet?)

Orginal kabelen som følger med HD25 er laget av stål, jeg bytta den med en orginal HD650 kabel som er laget av kobber. Og ja var definitivt vært det i mine øyne (ører).

Får kjøpt en her:

hehe, vil nå heller ha valium jeg da :D. Men seriøst om du ikke hører forskjell mellom en kobber å stål kabel så er det kanskje på tide med en tur til en øre, nese hals spesialist :lol: . Kan være enig i at forskjellen på dyrere kabler til flere tusen kroner å på den som kommer med high end headphones er minimal. F.eks cardas kabelen som jeg bruker på 650'ene, forskjellen er ikke stor men den er der.

er vel en grunn til at det ikke ble noe av den blindtesten det var snakk om for en stund siden, vedkommende trakk seg... blitt gjort en del tester på det der, og det viser seg at de som innbiller seg de hører forskjell ikk eklarer blindtester. er vel heller som markedsføringsboka sier at de som først har brukt penger på en ting vil rettferdiggjøre kjøpet, for de jeg har snakket med av "down to earth" audiophiles sier det bare er pisspreik.

Lenke til kommentar

Får kjøpt en her:

er vel en grunn til at det ikke ble noe av den blindtesten det var snakk om for en stund siden, vedkommende trakk seg... blitt gjort en del tester på det der, og det viser seg at de som innbiller seg de hører forskjell ikk eklarer blindtester. er vel heller som markedsføringsboka sier at de som først har brukt penger på en ting vil rettferdiggjøre kjøpet, for de jeg har snakket med av "down to earth" audiophiles sier det bare er pisspreik.

Nå gidder jeg ikkje å gå inn i en lang diskusjon om dette her i og med at du tydelig viss har gjort opp en mening om dette emnet, men kan ikke se at du skriver at du har testet dette selv?

Forøvrig har jeg ingen grunn til å rettferdiggjør kjøpet av en "dyr" kabel til hele 25$. Dette var en jeg hadde liggende som ikke var i bruk, og testet dette bare for nettopp å se om der faktisk var forskjell. Hadde passet meg veldi fint om der ikke var i.o.m at 650-kabelen har en kvart tomms plugg noe som betyr att jeg må ha en adapter for å kunne bruke headphone'ene på d2'en min. I mine ører ble lyden mye varmere å bassen en del strammere. Bare min mening da, lyd er trossalt subjektivt. Men vær så snill test ting før du dømmer ting nedenom og hjem.

Var forøvrig veldig skuffet over cardas kabelen etter å ha lest tester og inntrykk (på head-fi og andre lignende forum) som gav meg ett inntrykk om at forskjellen mellon en orginal kabel og en dyr high-end kabel ville være som natt og dag. Men både jeg og min bror som var forøyeblikket da den kom i hus synst koss porta pro var de beste headphone'ene so penger kunne kjøp kunne høre forskjell på kablene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Nå gidder jeg ikkje å gå inn i en lang diskusjon om dette her i og med at du tydelig viss har gjort opp en mening om dette emnet, men kan ikke se at du skriver at du har testet dette selv?

Forøvrig har jeg ingen grunn til å rettferdiggjør kjøpet av en "dyr" kabel til hele 25$. Dette var en jeg hadde liggende som ikke var i bruk, og testet dette bare for nettopp å se om der faktisk var forskjell. Hadde passet meg veldi fint om der ikke var i.o.m at 650-kabelen har en kvart tomms plugg noe som betyr att jeg må ha en adapter for å kunne bruke headphone'ene på d2'en min. I mine ører ble lyden mye varmere å bassen en del strammere. Bare min mening da, lyd er trossalt subjektivt. Men vær så snill test ting før du dømmer ting nedenom og hjem.

Var forøvrig veldig skuffet over cardas kabelen etter å ha lest tester og inntrykk (på head-fi og andre lignende forum) som gav meg ett inntrykk om at forskjellen mellon en orginal kabel og en dyr high-end kabel ville være som natt og dag. Men både jeg og min bror som var forøyeblikket da den kom i hus synst koss porta pro var de beste headphone'ene so penger kunne kjøp kunne høre forskjell på kablene.

har prøvd flere slike og hører ikke døyt forskjell. eneste headfi myten som jeg selv har bekreftet på egen hånd er motstandsadapter, selv om der er spesielt for D2: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=887039

om kablene har forskjellig mostand av en eller annen grunn kan det være grunnen til at du hører forskjell også :p

Lenke til kommentar

Får kjøpt en her:

Men hvorfor i alle dager har Sennheiser valgt å levere denne modellen med stål-kabel? Det kan umulig være et spørsmål om pris. Tåler den kanskje røffere behandling enn kobber-kabel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Får kjøpt en her:

Men hvorfor i alle dager har Sennheiser valgt å levere denne modellen med stål-kabel? Det kan umulig være et spørsmål om pris. Tåler den kanskje røffere behandling enn kobber-kabel?

tåler mer ja, det er i alle fall forklaringen fra spesifikasjonene

Lenke til kommentar
D er vel mindre motstand i en kobber kabel en det er i en stål kabel ? også har kjukkelsen på kabelen noe å si på om motstanden , jo kjukkere kabel jo mindre motstand er det vel ?

Portable golyden :D

IMG_3940.JPG

Veldig flott setup. Hvordan er Grado SR 325i sammenlignet med SR 80?

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar
D er vel mindre motstand i en kobber kabel en det er i en stål kabel ? også har kjukkelsen på kabelen noe å si på om motstanden , jo kjukkere kabel jo mindre motstand er det vel ?

Portable golyden :D

[http://static.nettby.no/users/e/v/i/evilduck/files/IMG_3940.JPG

Veldig flott setup. Hvordan er Grado SR 325i sammenlignet med SR 80?

SR325iéne er litt lysere i lyden en SR80éne , som i starten kan virke litt sjærende i ørene , men jeg har vertfall vendt meg til dette å er ikke et problem for meg lenger . synst og at 325éne har en mye bede akustikk en SR80éne .

SR325éne er rett og slett en fryd å høre på akustisk musikk med ! :) Og de funker og særdeles godt til rock/metall. Annen musikk hører jeg ikke på, med med den solide bassen som er i disse klokkene vil jeg tro de og fungere veldig bra til hip-hop og den slaks. Vil også nemne at lyden er veldig detaljert .

Men med grado er vel egentlig noe du enten elsker eller hater :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

folkens, hvis dere quoter bildeposter så vær så snill å fjerne taggene... er utrøolig irriterende å ha 14 utgaver av samme bilde etter hverandre

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

Endelig er skole riggen min ferdig <3 ventet en måned på det sammenleggbare blåtann tastaturet fra storbritannia, første ble borte i posten og andre ble sittende fast i tollen.

school-rig-2-small.jpg

Har nå 24GB i N800'en, som for det meste er fyllt opp med episoder av scrubs, shaun the sheep og mot i brøstet. Sennheiser CX300'ene fungerer fint når det ikke er altfor mye interessant som kommer ut av munnen på foreleseren, og ellers bruker jeg saken som en laptop, med full nettleser (hah ta den ipod touch :p) , msn, irc, torrent klient, email etc etc. Elskbar sak som har gjort at videomappen på D2'en har blitt slettet

Bilde av tastaturet sammenliagt her:

http://captain-odegard.com/rig/school-rig-1-small.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Synes folk skal være mer aktive i denne tråden :p

Her er nyeste medlem i familien, courtesy of cdon.com og lommeboka mi:

clip-small.jpg

Veldig kjekk sak... elskabar skjerm, genialt liten, og super lyd

Lenke til kommentar

D er vel ikke så mange som intreserer seg så veldi for headphones og slikt her i norge . Har vertfall fått følesen av at d genrelt er et veldi lite marked for slikt i her i norge . så dette er vel grunnen til så lite aktivitet i denn tråden :p

Ellers lurer jeg på å kjøpe meg en ny forsterker til gradoene mine nå , ettersom C&C BOXen ikke akkurat er d beste man får tak i . lurer på en Little Dot MKIII , ettersom jeg har utrolig lyst å prøve ut en rør forsterker.

Lenke til kommentar

det startet med at jeg leste en test av SR-60 og bestemte meg for at jeg måtte prøve de , så jeg kjøpte meg da en SR80 (moddel over kunne ikke være noe dårligere tenkte jeg ) . da synst jeg lyden i de vart helt syk , og tenkte at jeg aldri ville trenge noe mer da. Men så fant jeg et forum ved navnet Head-Fi :p Og da gikk jeg fra fattig student til veldig fattig student ... Men ja d er vel stort sett prioriteringer , Før jeg fikk meg SR80iene hadde jeg begynt å spare opp penger til Wii og ny harddisk til macbooken , men de pengene gikk til den lille søte C&C Boxen min og SR325iéne . så oppskriften er vel å prioritere vekk alt annet en headphones , og nå holder jeg på å spare opp til little dotén .

Lenke til kommentar

Bra tråd!

Utstyr:

* AKG K701 audiofile hodetelefoner

* iPod Classic 160 GB (AAC lossless)

* X-Can v3 hodetelefonforsterker (rørforsterker)

AKG K701 selges for 4500 kr i visse nettsjapper og hi-fi butikker, men jeg sparte 500 kroner ved å kjøpe dem i en dataforretning istedet.

X-Can'en kostet 4500 kr. Jeg har prøvd noen billigere hodetelefonforsterkere opp igjennom årene, og selv om de var langt rimeligere og mer kompakte (ca. 1000-1500 kr), så var lyden uakseptabelt dårlig. X-Can er ikke ment for portabelt bruk i bilen eller på bussen (men den er portabel nok til at du kan ta den med på hytta, ferie osv.), så hvis man er ute etter en mer portabel løsning må man nok finne en annen forsterker.

Edit: Glemte å nevne at bildene er tatt av meg. Mitt fotograf 'alias' er nemlig Anime PVC :)

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...