Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et ADSL , To PCer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde hjulpet om du hadde sagt hvem du har ADSL fra.

hvis leverandøren har levert en router kan du kjøpe en billig switch (hvis det ikke er innenbygget i routeren) og dele internett på den måten.

Hvis det er ett adsl modem kan du velge å dele ut internett via en maskin, men da krever det at du har 2 nettverkskort i maskinen, men jeg anbefaler uansett å bruke en router og det koster ikke all verden.

Lenke til kommentar
du kan klare d ved og ha 2 hovedkort i eine pc'en om du bruker windows xp. (er ikke sikker på hvordan det er med andre oprativsystem)

Er ikke mye vits i 2 hovedkort nei :)

Hvis du har ADSL fra telenor trenger du en Router.

Har du ADSL fra Nextgentel trenger du bare en billig switch.

Lenke til kommentar
du kan klare d ved og ha 2 hovedkort i eine pc'en om du bruker windows xp. (er ikke sikker på hvordan det er med andre oprativsystem)

Regner med at du mente 2 nettverkskort? :)

sef. uff allt fortidlig, skulle holdt meg i senga litt til :p

Lenke til kommentar

Også hvis det er Telenor så kan man bare dele internett forbindelsen på den ene maskinen, så kan den andre maskinen gå på internett gjennom den maskinen som deler.

Trenger kun 1 nettverkskort.

Her må den maskinen som deler internett være tilkoblet for at internett skal virke seff.

Lenke til kommentar

Er det noen som har en detaljert forklaring på hvordan man setter det opp med to nettverkskort? Jeg har Telenor ADSL og prøvde å dele internett med en switch men det gikk ikke.... så hvordan gjør man det med to nettverkskort??? :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar

Du må nok bruke en router med telenor adsl eller en pc med router funksjon. Jeg annbefaler å bruke router m/switch porter ettersom det som deler internett må stå på hele tiden.

btw: du kunne ha søkt litt i andre tråder, for dette temaet har vært oppe mange ganger.

Lenke til kommentar

dette har jeg svart på et par ganger før, men tar d igjen alikevel:

hvis du har telenor adsl gjør du følgende

kabel fra splitteren til hub/switch (husk å sette på uplink)

så en vanelig tp-kabel(nettverkskabel) til hver pc med hvert sitt nettverkskort. så kan den ene koble seg til internett med vanelig pålogging. og den andre kobler seg til via den første pcn.

trenger ingen dyre routere her...

Lenke til kommentar

trenger ingen dyre routere her...

Ehmmm, er helt enig. Men en PC som må stå på 24/7 er dyrere i drift en en billig router til 2000 kr (eller mindre). Man må tenke på strømregningen også. En annen ting er støy (hvis man da ikke har en veldig stillegående maskin)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...