Kontorstol Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei... Jeg har en Toshiba Satellite A200 med Ubuntu... Den er koblet til trådløst nettverk... Jeg har noen filer på en annen PC (XP Home) som jeg skal føre over via nettverket (Delt mappe) men jeg finner ikke noen delte mapper eller noe på Toshibaen... Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvordan finner du dem? smb://<ip> i nautilus? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Skal de delte filene som jeg har på de nandre maskin dukke opp her? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Nei, der skulle maskiner ubuntu fant automatisk dukke opp. hvis du taster smb://<ip> så havner du på PC-en. Sjekk at windows fildeling er aktivert i Windows, og at f.eks norton firewall er av/konfigurert) Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Dette kommer opp når jeg skriver inn IPen... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Dette kommer opp når jeg skriver inn IP Lenke til kommentar
Del Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Bort med klammene, slik: smb://213.161.235.38 Men du skal da finne delte mapper med Places->Network->Windows Network->Workgroup Erstatt Workgroup med det navnet du har gitt gruppen. Får du tilgang til den delte mappen fra MS maskin da? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Bort med klammene, slik:smb://213.161.235.38 Men du skal da finne delte mapper med Places->Network->Windows Network->Workgroup Erstatt Workgroup med det navnet du har gitt gruppen. Får du tilgang til den delte mappen fra MS maskin da? 9646352[/snapback] Skal prøve dette.. Nei ikke noe problem med en annen XP maskin Edit: Klarer ikke endre navnet på gruppen.. Har ikke tilgang eller noe slikt Endret 5. oktober 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Ser du nettverket hvis du skriver smbtree i konsoll da? Endret 6. oktober 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Bort med klammene, slik:smb://213.161.235.38 Men du skal da finne delte mapper med Places->Network->Windows Network->Workgroup Erstatt Workgroup med det navnet du har gitt gruppen. Får du tilgang til den delte mappen fra MS maskin da? 9646352[/snapback] Du skal komme inn med smb://10.0.0.5 hvis ip'en er 10.0.0.5. Du skal også kunne se arbeidsgruppen PC-en er i ved å gå til Places->Network->Windows Network. Der skal du se f.eks Workgrup, Arbeidsgrupppe eller MSHOME. Åpne denne, og du skal se PC-en. Disse to maskinene er på samme nettverk?? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Nå dukker en annen bærbar PC (Win XP) opp i nettverket, men jeg kommer ikke inn på den heller Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 En annen PC? Pappas Acer... Kan vel si at den er tilkoblet det samme trådløse nettverket som jeg er tilkoblet, mens de andre maskinene som ikke kommer opp er tilkoblet med kabel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå