erikstein Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har et mildt sagt jævlig irriterende problem som jeg ikke finner ut av. Har hatt Canal Digital som leverandør av internett nå et års tid og vært veldig fornøyd. Problemet nå er følgende: Ringte dem på onsdag, da jeg i 2 uker ikke hadde hatt mulighet til å sende ut mail på port 25. Det viste seg at de hadde registrert 1400(!) mail bli sendt ut på den porten fra mitt modem over 2 dager for ca 14 dager siden, ergo sperret de porten. De ba meg kjøre en virus/spamsjekk noe jeg gjorde. Den kom tilbake "clean" på begge mine bærbare. Så de åpnet porten på onsdag igjen, men de stengte den samme dag igjen fordi da ble det sendt ut 700(!) mail på en dag. Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal få fikset dette.. Har følgende: 1. D-link Dir-655 med aktivert kryptering, den viser ingen "uønskede" brukere. 2. En modifisert linksys NSLU2 med linux som kjører som nettverksserver for usbdisker. Jeg kan ikke tenke meg at denne skaper problemer? 3. 2x bærbare som i følge testene kom ut clean. Er det noen mulighet for at jeg kan se en logg i routern eller liknende? Jeg finner ingenting. Eventuelt tips Er lettere frustrert... Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har bare et useriøst tips. Hva med å bytte e-postleverandør? For eksempel Gmail eller å ha det på webhotellet er som oftest bedre. Da vil du jo få det soleklart om du virkelig har sendt spam. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har hatt mailadressa i 10 år..hehe, er litt kjipt å bytte den nå Samme gjelder fruen...hatt den i så mange år at det "meste" går gjennom den.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har du testet onlinescannerene til Trend og Panda? Kan tenkes de finner ting den sjekken du har kjørt ikke fant. Sånne spamroboter kan være vriene å finne. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg kjører det igjen nå på den ene maskina. Min ble formatert på onsdag, så den kan det ikke være. Hva med mac? Har en macbook som fungerer som mediapc. Kan denne sende ut mail/spyware? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du kan vel sette opp Wireshark på en pc på nettverket, og se hvor all SMTP trafikken kommer i fra. i alle fall så lenge spam programet prøver å sende selv om porten er stengt hos ISP. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg ville spurt om skriftlig bevis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå