fredde Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Noen som vet om en router som støtter universal plug and play ? Eller om en produsent som har annonsert at han holder på å lage drivere som støtter UPnP ? Skal med andre ord kjøpe meg en router, hvilken bør jeg kjøpe ? (skal dele ADSL tilkobling mellom 2 andre pc`er) Glad for all informasjon som kommer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Kjøp deg heller en swich...øker hastigheten i motsettningen til en ruter som må lete etter pakker og shit. Kjøp swich!!!! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hmmm....hvis du har Telenor ADSL vil jeg anbefale en router, da kan du få routeren til å ringe opp for deg,så slipper du den fattige oppkoblingen til Telenor.Har selv SMC Barricade 7004BR, har aldri hatt no problemer med den.Har innebygget switch og printerserver også, også koster den bare rundt 1500,- på komplett. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 B-real du har nok misforstått. En router er mye bedre en switch. En router er en device som deler netverk opp mot hverandre. Foreksempel ADSL og hjemmenettverk. En routerhar ofte innebygd switch 4 eller 8 porter. Du må faktisk ha en form router for å dele ADSL. JEg vil anbefall SMC barricade 4 eller 8 porters som også har printserver innebygd. Kjører den selbv og har ikke hatt et problem. Ingen drivere trengs til denne. bar plugg in og du er på to nett. Hjemenett og ADSL CABEL DSL SDSL også videre. Routeren kobler også opp for deg det vil si at du er på nette 24/7 hvis du vil. Dermed får du også fast ip uten og betale for det. Sier bare en ting til dere som lurer. Router er tingen !!!!!!!!111 BobboZ Lenke til kommentar
fredde Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Ja router er tingen det er ikke diskuterbart, men jeg skulle hatt en som støtter eller som helt sikkert kommer til å støtte uPnP. Den må nemlig ha det for å bruke voice og video funksjonen i XP +++. Anyone ? Lenke til kommentar
Dølle Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 SMC Barricade High Speed Internet Retail Access Sharing Router, 7004BR vil den virke også for meg som har cabel? http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...&p=10971&s=mx24 Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Som sagt Smc barricade 7004 er tingen!!!!!!! Mener den støtter det meste. Skjøpnner ikke helt hva du er ute etter. Routeren kjører jo bare signalene fra PC-en (Hjemmenettet) ut på internett (ADSL). upnp er liksom litt irrelevant. En router er en router BobboZ Lenke til kommentar
fredde Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: upnp er liksom litt irrelevant. En router er en router Ja hadde det bare vært så lett... men det er det altså ikke. Microsoft har klart å lage en app. som fungerer knakende godt ved direkte kobling. Så fort du må igjennom en brannmur, router eller ISP leverandør som bruker NAT så fungerer det ikke. Men ifølge nettsiden upnp.org så holder de fleste store å lage software/firmware for sine routere. Det er det jeg er ute etter å vite. Hvilken router kan jeg kjøpe i dag som jeg vet kommer til å støtte upnp til sommeren. Veldig bortkasta penger å kjøpe en router som ikke/eller aldri kommer til få støtte for upnp når det er det jeg trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå