Bjonski Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 hallo, har fått fiber fra Saltenbredbånd, som er en voksende leverandør. Vi fikk beskjed om å resette routeren med å trykke på knappen bak på routern, så vi gjorde det.. Vi kommer oss fint inn på internett, men jeg får ikke logget meg inn på routeren. Får bare time out fra browser. Routeren vår har som standar å bruke "192.168.1.1", jeg har testet den og flere andre som popper opp i CMD -> Ipconfig, men ingenting funker.. Fetteren min nevnte noe med at den kanskje er satt i bridge-modus, hva vil dette si? Routeren vår er ikke gammel i den forstand at den er fra forrige århundre, men vi brukte den før også. er forsåvidt en Linksys WRT54G (tror det var "bare" G) Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 se under på box'en står det : model nr: wrt54g v ? hva er for noe det står etter V? ta strømmen på box'en, napp ut alle kabler/ ikke koble til noen på wlan. sjekk da om du kommer inn på wrt'en med 1 pc. (napp og ut wan porten) hvis du forsatt ikke kommer inn så er det noen som har flash wrt din, og feil flasha den. det du kan gjøre da er og finne orgnialen på linksys.com sett fast ip til 192.168.1.2 , start cmd , skriv: ping 192.168.1.1 -t da vil den stå og ping. første du kan prøve er og ta strømmen. det du skal prøve på er og få frem at det står: Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=100 det er før den booter og du kan bruke tftp og flash den på nytt hvis det står: Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=64 har den loada firmware på box'en , så prøv i gjen Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 se under på box'en står det : model nr: wrt54g v ? hva er for noe det står etter V? ta strømmen på box'en, napp ut alle kabler/ ikke koble til noen på wlan. sjekk da om du kommer inn på wrt'en med 1 pc. (napp og ut wan porten) det er V 2.2, men allerede etter å ha koblet ut alle nettverks-kabler ble alt i orden. Kom meg inn på routeren med engang. Koblet i kablene igjen, og kommer fortsatt inn på routeren Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) da har du en pc med virus på lan porten din :-) hvis du bruker utorrent så sett max anatel tilkoblinger til 30(totalt) og 20stk pr torrent. jeg vile bytta firmeware til www.dd-wrt.com Endret 5. oktober 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 da har du en pc med virus på lan porten din :-) hvis du bruker utorrent så sett max anatel tilkoblinger til 30(totalt) og 20stk pr torrent. jeg vile bytta firmeware til www.dd-wrt.com 9644793[/snapback] Men dette skjedde ikke bare på en pc, men samtlige på nettverket. Dvs. 4 PC-er.. Alle kablene er koblet i nå, og det funker smertefritt. så forstår ikke helt hvor virus-greia kommer fra. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 det er veldig lett for en router og dø hvis den får masse tilkoblinger , så når du napper ut en pc med virus , som driver og scanner etter andre PC-er så dør routern.(eller web siden i ditt tilfele) finn en gratis antivirus scanner på net og sjekk pc'ene dine. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 det er veldig lett for en router og dø hvis den får masse tilkoblinger , så når du napper ut en pc med virus , som driver og scanner etter andre PC-er så dør routern.(eller web siden i ditt tilfele) finn en gratis antivirus scanner på net og sjekk pc'ene dine. 9645010[/snapback] Takk for hjelpen.. Jeg har koblet i alle kablene igjen og alt funker, men skal prøve å ta et søk på hver pc. Lenke til kommentar
tness Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har også saltenbredbånd, holder til i Bodø, er du plaget med at nettet er ustabilt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå