Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kommende worklog, trenger innspill

Anbefalte innlegg

Hei, jeg planlegger å snart gå i gang med en worklog, og trenger litt innspill og ideer før jeg går i gang for alvor.

Grunntanken er å lage ett kabinett med god plass til vannkjøling. Matriale er enda ikke helt bestemmt, men blir trolig tre da dette er enkelt å jobbe med.

Jeg ville lage noe som er litt orginalt, og har bestemmt meg for å lage tynne plexiglasstanker som fungerer som pynt og vinduer. I det vinduet der en skal kunne se komponentene skal det være bobler som stiger opp, og på andre siden (baksiden av hovedkortet), skal det være rennende vann. Dette skal selvsagt kobles til vannkjølingen Se bildene under.

PS! Følgende bilder er bare førsteutkast.

post-109308-1191607668_thumb.jpg

post-109308-1191607681_thumb.jpg

Men jeg trenger innspill på de ulike løsningene, designet og fargen på kabinettet.

En annen ting jeg må skaffe før jeg går i gang er plexiglass, om noen vet hvor jeg kan få tak i dette til en ok pris, eller om det er noen som bor f.eks ved bauhaus (?) og vill hjelpe meg med å skaffa plexi, skrik ut (eller send en PM) :whistle:

Prosjektet trenger også ett navn, og om noen har forslag setter jeg også pris på dette. :)

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg si, Rått kabinett Det designet var rått! :D

Du kan jo spørre hos en glassmester om han har noe Rester av plexi, Det fikk jeg for 50,- når jeg skulle ha plexi og det var mer en stor nok bit.

Har du noen mål på kabinettet? Hva skal det "nederst" i fronten i være? Den firkanten som er litt mørkere en resten.

Men Lykke Til :thumbup:

Edit : Leif.

Endret av Espen56
Lenke til kommentar

Ok, Ser bra ut dette, Men ambefaler å ikke lage det for stort, Det blir bare Dumt når du skal på lan, flytte PC-en o.l. Det jeg lagde ble ALT for stort,

Angrer på at jeg lagde det så stort, Men ca størelsen til et midi tower er jo greit syns jeg :)

Er de "Knappene" På venstre siden vifte styring?. Og hva er den mørke firkanten i toppen der da? :)

Endret av Espen56
Lenke til kommentar

Stilig! Men jeg er litt skeptisk til den ene fancy vann-greia. Der det ser ut som om vannet renner fritt - skal det være noe som hindrer vannet i å renne ut over komponentene? Så lenge du har tenkt over det (noe du sikkert har), kan dette bli skikkelig stilig!

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Dette er selvfølgelig grundig gjennomtenkt, har ligget ett par netter å grubblet på hvordan det skal fungere i praksis :p

Der det er rennede vann skal hele vinduet være en tett vanntank med ca 1-2 cm dybde. Vannet blir så tatt opp igjen av vannkjølingen på bunnen av denne tanken.

Var ikke så lett å beskrive, men mener bestemt at det skal fungere :)

Lenke til kommentar

Det ville vært veldig stilig, ja! Det eneste dumme jeg kan komme på, er at det vil kunne bli trukket en god del luftbobler inn i systemet. Ikke veldig farlig, kanskje, men det skal visstnok bråke litt mer en et system uten luft.

Men jeg vil si det er verd det om du får det til! Hadde vært fett, særlig med mange lyseffekter!

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Planen er å gå for en del blå lys som lyser opp vinduene.

Jeg skal også prøve å bygge tankene på en måte som gjør at det kommer minst mulig bobler ellers i systemet Der det er rennende vann ser jeg blant annet for meg at det er en litt stor "dam" neders, slik at dette vannet er forholdvis boblefritt (kan kansje lage modell etter hvert).

Men er det noen inspill på designet? Burde vinduene f.eks hatt en annen form?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Beklager dobbeltpost, men nå har jeg lyst å begynne å bygge, men trenger noen tips før jeg begynner.

Hvilke matrialer bør jeg bruke? Har tenkt litt på ca 7mm sponplater eller kryssfiner om jeg får tak i dette.

Avrundede kanter: jeg har begynnt å lure på om det ikke er lurere å ha rette kanter bak på kabinnettet, da blir det bedre utnyttelse av plassen, hva mener dere?

Størrelse: Jeg sikter på å få størrelsen til omtrent følgende:

Høyde: 50 cm

Bredde: 20 cm

lengde: 40-45 cm

Hva tror dere om dette?

Kunne tenkt meg å begynt å bygge snart, har høstferie denne uken, og god tid til å få begynnt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...