Richard87 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei, jeg har en form me masse elementer, og skal submitte denne, men hvordan gjør jeg det via ajax? Problemet er at jeg ska submitte en form for lagring og en i tilleg kun for og finne prisen... Begge deler via ett php skript. Noen som har noen elegante(eller ikke så elegante) løsninger? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Trenger ikke JavaScript for det. Bare skriv <form action="<navnPåPHPSkript>.php" method="post"> ... </form> Så vil dataene bli sendt til PHP-skriptet. Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) ja, men vil ikkje hele formen bli resatt? Og hvordan gjøres dette i ajax? (bruker prototypejs) [EDIT] Kort sagt leide eg itte ein lette måte på og sende alle variablene i en svær form via AJAX/POST(uten bruk av submit(), kan ikke endre destinasjon da:( Endret 6. oktober 2007 av Richard87 Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hvis du bruker Prototype, ta en titt på Form#serialize og Form#request: http://prototypejs.org/api/form/serialize http://prototypejs.org/api/form/request Endret 6. oktober 2007 av eiden84 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hvorfor vil du endre destinasjon? -C- Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) jeg sender dataen til samme skriptet, men ved hjelp av &command=1 / 2 så vil php-skriptet gjøre to forskjellige ting Ser på protoype nå... (Takker for svar;)) [EDIT] Takker, serialize() var akkurat det jeg lette etter:D Endret 7. oktober 2007 av Richard87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå