Fruktkake Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Tror bursdagen var når han var 33, men han dro når han var 52. Mulig jeg husker feil, men jeg leste det kapittelet for en to uker siden kanskje. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Er nok penger i det prosjektet der, så må nok bli venner da. Ikke tvil om at jeg skal se den på kino når den kommer. Lite kriging i den boken, men historien er god nok. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 33 når han fikk ringen og 53 når han dro til Aman Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Nå har ikke jeg lest bøkene, men foregår ikke hobbiten før historien om ringen? Da blir vel kanskje Ian Holm alt for gammel til å spille Bilbo, han er tross alt 76 år.. Det skulle da virkelig ikke være noe problem. Det var da ikke noe problem i prologen til Fellowship Of The Ring i alle fall. Men nesten det eneste de gjorde der var å endre på håret. Det er viktig å huske på at fra Bilbo fikk tak i ringen fra Gollum, så har han ikke blitt noe særlig eldre utseendemessig, da ringen har gjort aldringsprosessen mye senere. Så sånn sett så skal Bilbo se omtrent lik ut i The Hobbit som i The Lord Of The Rings-filmene. "Bilbo Baggins! Good to see you! One hundred and eleven years old, who would believe it? You haven't aged a day." - Gandalf Eneste problemet ville vel ha vært om Ian Holm ikke ville bli med. Endret 9. oktober 2007 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja vi får nå håpe Ian Hold blir med hvis det blir en ny film. Men en ting jeg nettopp tengte på, har fraværet fra ringen gjort Gollum eldre og styggere enn han var? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Håper han lager 2 filmer slik at alle elmentene som er med i boka kommer på filmen(Filmene). Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Som sagt så klarte de bra å få han til å se ung ut i prologen til Fellowship. Syns faktisk han ser ganske ung ut for alderen og jeg. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja vi får nå håpe Ian Hold blir med hvis det blir en ny film. Men en ting jeg nettopp tengte på, har fraværet fra ringen gjort Gollum eldre og styggere enn han var? 9662297[/snapback] Ja, Ringen er jo liksom grunnen til at Gollum klarer å leve så lenge. Er jo derfor Bilbo ser ut som en vanlig pensjonist under bursdagsselskapet, men senere virker mye eldre når Frodo får ringen. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja vi får nå håpe Ian Hold blir med hvis det blir en ny film. Men en ting jeg nettopp tengte på, har fraværet fra ringen gjort Gollum eldre og styggere enn han var? 9662297[/snapback] Ja, Ringen er jo liksom grunnen til at Gollum klarer å leve så lenge. Er jo derfor Bilbo ser ut som en vanlig pensjonist under bursdagsselskapet, men senere virker mye eldre når Frodo får ringen. 9663585[/snapback] Ja jeg vet at ringen påvirker aldringsprosessen men siden Gollum allerede skal se ut som et så forvridd vesen når han hadde ringen så lurte jeg på om fraværet av ringen ville påvirket ham og om de har beregnet det i filmene. Jeg har sett filmene mange ganger og lest bøkene. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jaja, måtte jo gå igjennom "grunnreglene" for sikkerhetsskyld. Man kan da aldri vite Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Håper virkelig at filmen blir laget i samme lette atmosfære som boka har. Begynner nesten å smile bare av å tenke på boka Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det skulle da virkelig ikke være noe problem. Det var da ikke noe problem i prologen til Fellowship Of The Ring i alle fall. Men nesten det eneste de gjorde der var å endre på håret. Nei, de brukte en teknikk som innebar å midlertidig stramme huden i ansiktet hans (ref. kommentarsporet på DVD-en). Gjorde susen, men jeg vet ikke om Holm kommer til å orke det igjen gjennom en hel innspilling. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 http://www.theonering.net/index.shtml Denne siden pleier å være tidlig ute med nyheter angående "The Hobbit"-filmen(e). Selv håper jeg på to filmer, men jeg tviler på at vi får se Ian Holm som Bilbo igjen. Men uansett om de New Line og PJ kommer til enighet om å filmatisere Hobbiten, så skal jo PJ regissere The Lovely Bones først. Han er vel i gang med den nå... Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Om Ian Holm ikke er Bilbo SKAL det ikke bli noe Hobbiten! Han er rett og slett nydelig i den rollen! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Denne filmen har jeg håpet på lenge og endelig kommer den. Tolkiens verden er fantastisk. Regner med at Peter Jackson klarer å leve opp til forventningene etter LoTR. Mangler vel Silmarillion nå, men den vil være så og si umulig å filmatisere. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Burde ikke vært umulig å filmatisere deler av Silmarillion. Kan lages enkeltfilmer om f.eks Beren & Luthien, eller Turin Turambar fortellingen. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det funker, men store deler av boka Silmarillion ville blitt umulig å filmatisere. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Nå er det i ferd med å bli bare mer enn rykter av denne saken. McKellen vil spille Gandalf igjen Sir Ian McKellen (68) har lyst til å spille Gandalf i den planlagte filmatiseringen av Tolkiens roman «Hobbiten». Veldig bra. Endret 15. oktober 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Yes dette høres utrolig bra ut! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Burde ikke vært umulig å filmatisere deler av Silmarillion. Kan lages enkeltfilmer om f.eks Beren & Luthien, eller Turin Turambar fortellingen. Er det ikke slikt at Christopher Tolkien ruger på rettighetene til Silmarillion og nekter alle å filmatisere den? Om jeg husker riktig hatet han Ringeness herre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå