Gå til innhold

"The Hobbit" på vei?

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Nå har ikke jeg lest bøkene, men foregår ikke hobbiten før historien om ringen? Da blir vel kanskje Ian Holm alt for gammel til å spille Bilbo, han er tross alt 76 år..

Det skulle da virkelig ikke være noe problem. Det var da ikke noe problem i prologen til Fellowship Of The Ring i alle fall. Men nesten det eneste de gjorde der var å endre på håret. Det er viktig å huske på at fra Bilbo fikk tak i ringen fra Gollum, så har han ikke blitt noe særlig eldre utseendemessig, da ringen har gjort aldringsprosessen mye senere. Så sånn sett så skal Bilbo se omtrent lik ut i The Hobbit som i The Lord Of The Rings-filmene.

"Bilbo Baggins! Good to see you! One hundred and eleven years old, who would believe it? You haven't aged a day." - Gandalf

Eneste problemet ville vel ha vært om Ian Holm ikke ville bli med.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar
Ja vi får nå håpe Ian Hold blir med hvis det blir en ny film. Men en ting jeg nettopp tengte på, har fraværet fra ringen gjort Gollum eldre og styggere enn han var?

9662297[/snapback]

Ja, Ringen er jo liksom grunnen til at Gollum klarer å leve så lenge. Er jo derfor Bilbo ser ut som en vanlig pensjonist under bursdagsselskapet, men senere virker mye eldre når Frodo får ringen.

Lenke til kommentar
Ja vi får nå håpe Ian Hold blir med hvis det blir en ny film. Men en ting jeg nettopp tengte på, har fraværet fra ringen gjort Gollum eldre og styggere enn han var?

9662297[/snapback]

Ja, Ringen er jo liksom grunnen til at Gollum klarer å leve så lenge. Er jo derfor Bilbo ser ut som en vanlig pensjonist under bursdagsselskapet, men senere virker mye eldre når Frodo får ringen.

9663585[/snapback]

Ja jeg vet at ringen påvirker aldringsprosessen men siden Gollum allerede skal se ut som et så forvridd vesen når han hadde ringen så lurte jeg på om fraværet av ringen ville påvirket ham og om de har beregnet det i filmene.

Jeg har sett filmene mange ganger og lest bøkene.

Lenke til kommentar
Det skulle da virkelig ikke være noe problem. Det var da ikke noe problem i prologen til Fellowship Of The Ring i alle fall. Men nesten det eneste de gjorde der var å endre på håret.

Nei, de brukte en teknikk som innebar å midlertidig stramme huden i ansiktet hans (ref. kommentarsporet på DVD-en). Gjorde susen, men jeg vet ikke om Holm kommer til å orke det igjen gjennom en hel innspilling.

Lenke til kommentar

Denne filmen har jeg håpet på lenge og endelig kommer den. Tolkiens verden er fantastisk. Regner med at Peter Jackson klarer å leve opp til forventningene etter LoTR. Mangler vel Silmarillion nå, men den vil være så og si umulig å filmatisere.

Lenke til kommentar
Burde ikke vært umulig å filmatisere deler av Silmarillion. Kan lages enkeltfilmer om f.eks Beren & Luthien, eller Turin Turambar fortellingen.

Er det ikke slikt at Christopher Tolkien ruger på rettighetene til Silmarillion og nekter alle å filmatisere den? Om jeg husker riktig hatet han Ringeness herre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...