Awwa Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har kjøpt et hus hvor jeg ønsker å legge nettverkskabel fra første til tredje etasje. Dette ønsker jeg å legge i eksisterende veggbokser og korr-rør. Fra tredje til andre gikk knirkefritt, men når jeg skal legge den videre fra andre til første finner jeg ikke den andre enden av korr-røret (hvor den kommer ut)? Har prøvd med stakefjør for å finne hvor den kommer ut, men kan ikke finne den i etasjen under (finne her kun ett uttak og var 100% sikker dette var andre enden). Noen som har noen gode tips? PS! Legges i tomt korr-rør og ikke sammen med elektriske ledninger. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 eneste måten er å være to personer for så å lytte seg til hvor trekkefjæra stopper. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Sett hageslangen på røret og vent til du finner vann i førsteetasje. Eller litt mer seriøst, om du har en kompressor med stor tank, sjekk om du kan blåse inn i røret og evt høre noe "hissing" i førsteetasjen. Endret 6. oktober 2007 av Ekko Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Om det går f.eks telefonkabler i dette røret fra før av kan du jo alltids koble på en tonegenerator, men da burde du nok koble i fra alle forgreninger slik at du får faktisk peilet deg frem til hvor den ledningen ender opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå