FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! PC`en fungerte helt knirkefritt helt til jeg byttet prosessorvifte i dag. Etter alt var på plass, skrudde jeg på strømforskyningen og alt så fint ut (grønt lys på HK), dermed skrudde jeg på PC`en, og viftene begynte, men etter 1 sekund skrudde alt seg av igjen. Det er fortsatt strøm i HK... Noen forslag? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Prøv med den gale viften igjen og se om det funker! Kan vare ''kortsluttning'' eller en annen feil! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 har byttet tilbake til stock-viften, og problemet er det fortsatt :S Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Sender Strømforsyning nok strøm til PC-en? Hvis for lite strøm blir det ikke nok til at pc'funker ordentlig. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 det er en Mist 500watts PSU, så ser ingen grunn til at det skal være for lite... fungerte helt flott under LAN kvelden i går Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hmm...demontere alt i maskina og sette inn alt på nytt for å se om det funker da? Oppdatere bios? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 holder på med å demontering nå.. oppdatering av BIOS blir litt vanskelig, siden det er snakk om et halvt sekund fra pc`en skrus på til viftene stopper. Dessuten sjekket jeg i går, og nyeste BIOS er installert! :/ Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Sjekk om P4 kontakta (P8 på enkelte systemer) sitter ordentlig Har vært borte i det problemet med akkurat samme symptomer.. da var det problemet Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 p4 kontakten, da mener du den 4-pinns kontakten fra PSU til HK? Har sjekket den en del ganger ja.. heh Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Da ville jeg absolutt satset på demontering av alle komponentene! Når du satte inn den nye vifta, du var ikke borti noen komponenter som kan ha forårsaket en kortslutning? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 håper da ikke det.. var egentlig ganske greit: Ut med vifte, på med ny (etter rensing av CPU overflate med rødsprit og påføring av ny kjølepasta)... Har som sagt prøvd med begge viftene nå. og samme problemet... Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 prøv å ta ut batteriet på hk og la pc`n stå uten strøm og dette tilkoblet i ti min.. da resetter du bios, tror du har størst sjanse for å løse problemet... hvis dette ikke funker så burde du begynne å kryssteste, dvs teste prosessoren din i annen maskin, minnet osv osv... Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 For et enkelt støt kan komme opp i flere tusen volt i komponentene. Men det skal litt til uansett. Demonter PC-en du og oppdater oss etterpå Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 har tatt ut batteriet også.. men ventet riktignok ikke 10 minutter (heller 30 sek).. har demontert alt nå, så holder på å gå over ting før jeg setter alt tilbake Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 viktig at det går lengre tid.. poenget er å tømme hk for strøm, da mister det alt som er lagret i bios... og kondensatorene kan holde på strømmen eistund.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Skjønner..Vel, batteriet er ute å lufter seg nå Ellers er snart alt på plass igjen, så blir jo spennende.. Men er litt tom for råd hvis det fortsatt ikke fungerer.. Er liksom ikke så mye mer jeg kan gjøre :S Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Problemet er der forsatt :'( Kan problemet skyldes for mye kjølepasta? Jeg mener jeg tok på et tynt lag, men har lest at dette problemet kan oppstå ved overopphetelse, og at hvis du har for mye kjølepasta vil dette skje momementant? Endret 5. oktober 2007 av Earth657 Lenke til kommentar
diosyris Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei! PC`en fungerte helt knirkefritt helt til jeg byttet prosessorvifte i dag. Etter alt var på plass, skrudde jeg på strømforskyningen og alt så fint ut (grønt lys på HK), dermed skrudde jeg på PC`en, og viftene begynte, men etter 1 sekund skrudde alt seg av igjen. Det er fortsatt strøm i HK... Noen forslag? 9643597[/snapback] Mitt tips er at kjøleren sitter litt skeivt. ta den opp igjen og pass på og fest den skikkelig, slik at den klemmer hele cpu`en. Dette har jeg opplevd mange ganger selv. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) hmm.. men har jo nå prøvd med to forskjellige kjølere som har jeg re-montert og reorientert mange ganger nå :S EDIT: Og her er det snakk om under et sekund med snurrende vifter før alt står stille.. Endret 5. oktober 2007 av Earth657 Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Mitt tips er at kjøleren sitter litt skeivt. ta den opp igjen og pass på og fest den skikkelig, slik at den klemmer hele cpu`en. Dette har jeg opplevd mange ganger selv. holder en knapp på den jeg også.. at PC-en skrur seg av som følge av for høy temperatur på cpu'n en kompis satte cpu-vifta 180 grader i forhold til slik den skulle være.. da skrudde PC-en seg av med en gang, og begynte å ule og tute etterpå, selv om ingen av viftene eller psu'en gikk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå