Footy Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Begynner å bli år og dag siden jeg så noen skikkelige Sci-Fi filmer (bortsett fra Transformers) og jeg tror det er på tide med litt påfyll.. Helst en som er bra. og med "bra" mener jeg ikke bare bra effekter, men handling osvn og... Noen tips? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Serenity! .... er vel egentlig best å se Firefly først.. egentlig det eneste jeg ken teke på er Serier.. som bla Battlestar Galactica. Er vert veldig dårlig på Sci-Fi film fronten de siste åra Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Serenity! .... er vel egentlig best å se Firefly først.. egentlig det eneste jeg ken teke på er Serier.. som bla Battlestar Galactica. Er vert veldig dårlig på Sci-Fi film fronten de siste åra 9643855[/snapback] Både Firefly serien med Serenity filmen som avsluttning, å Battlestar Galactica er veldig bra Sci-Fi. Er stor fan av begge seriene Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Nå ekke dette akkurat Transformers, men du jo sjekke ut disse: Children Of Men (en av 2006 beste filmer) Sunshine (frem til siste akt) Gattaca (Ofte glemt perle) For å nevne noe.. sci-fi er kos, hvis det gjøres riktig. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du får en riktig så snasen utgave av The Day The Earth Stood Still hos Play.com til kun £5. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Det finnes et halvt dusin Babylon 5 filmer, om du noengang fulgte med på serien. Anbefales, men kanskje ikke så aktuell om du ikke har sett serien. Av klassikerne vil jeg anbefale Blade Runner, 12 Monkeys og Brazil. Serenity er fin popcornunderholdning. Edit: Må ikke glemme The Fifth Element heller. Endret 5. oktober 2007 av Dotten Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) StarGate er jo genial og imho. (Selv om du har kanskje sett den da siden den er vel 10 år gammel ca...) Endret 5. oktober 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
Footy Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) *Fifth Element* - Sett, fet! *Babylon 5* - Prøvd meg, ikke fan *Battlestar Galactica* - hørte så mye fint, om den, endte opp med å tvinge meg igjennom 1 sesong uten at det fenget *12 Monkeys* - Kjempe bra *The Day The Earth Stood Still* - Må ta en titt *Blade Runner* - Prøvd meg på den 2 ganger på feil tid av døgnet, så sovnet begge gangene *Children Of Men* - Kjempe bra *Sunshine* - Får ta en titt *Brazil* - får ta en titt *Serenity/Firefly* - Er serien et MUST å se før filmen eller er filmen et slags sammendrag? Hvor mange episoder/sesonger er det av serien? *Gattaca* - Får ta en titt *Stargrate* - En av mine favoritter, synd jeg aldri har tatt meg tid å se på serien, den bra? Tusen takk for svar Endret 5. oktober 2007 av Footy Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Wow Ingen som har nevnt Alien-triologien enda (fireren finnes egentlig ikke). En liten del av meg har dødd. Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Footy du får ekstremt mye mer ut av filmen om du ser serien først. Og om du er fan av sci-fi og god underholdning generelt så kommer du til og elske serien! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Serien er vel bare på 14 episoder, så det går fort og den er meget god, så du vil bare ha mer. Slik var det værtfall med meg. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 *Serenity/Firefly* - Er serien et MUST å se før filmen eller er filmen et slags sammendrag? Hvor mange episoder/sesonger er det av serien? 9645710[/snapback] Serien er ikke noe must. Men du får MYE mer ut av filmen dersom du tar deg tid til serien først. Serien er uansett meget underholdende. Den er ikke lang. Serien ble kansellert etter en halv sesong. Mener å huske at det kom 13 episoder. *Stargrate* - En av mine favoritter, synd jeg aldri har tatt meg tid å se på serien, den bra? 9645710[/snapback] Filmen er milevis bak serien! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Wow Ingen som har nevnt Alien-triologien enda (fireren finnes egentlig ikke). En liten del av meg har dødd. 9645724[/snapback] Hehe, den og Terminator-serien burde jo vært noe alle har fått med seg. Så selv så jeg derfor ikke poenget med å nevne den. Men du har jo egentlig rett, de burde vært obligatorisk å nevne i enhver Sci-Fi sammenheng. Steffy kommer vel snart løpende for å anbefale 2001 og snart. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sjølv om Vin Diesel kanskje aldri vil bli nominert til Oscar, tykkjer eg han leverer ein solid rolle i Pitch Black! Denne bør alle scifi-fans få med seg ! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ja enig der. PB er en ganske fet sci fi syns nå jeg. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) PB likte jeg...."The Chronicles of Riddick" syntes jeg ikke var like bra, men helt grei underholding.. spennende å se hva som skjer i neste film Endret 7. oktober 2007 av Footy Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 2001: A Space Odyssey! Takk til Dotten som minte meg på den, tenker ikke på den når jeg hører Sci-fi. Ellers er Stargate filmen veldig bra, med to fantastiske spin-off serier. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 2 fantastiske? trodde det var snakk om 1 jeg Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 En heter Stargate SG1 og gikk i ti sesonger som ble avsluttet i januar om jeg husker rett. Den andre heter Stargate Atlantisk og startet sin fjerde sesong for åtte dager siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 2001: A Space Odyssey! Takk til Dotten som minte meg på den, tenker ikke på den når jeg hører Sci-fi. Ellers er Stargate filmen veldig bra, med to fantastiske spin-off serier. 9650711[/snapback] da må man ikke glemme 2010: The Year We Make Contact remake av The Day The Earth Stood Still er igang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå