Gå til innhold

Trenger litt Sci-Fi påfyll

Footy

Anbefalte innlegg

Begynner å bli år og dag siden jeg så noen skikkelige Sci-Fi filmer (bortsett fra Transformers) og jeg tror det er på tide med litt påfyll..

Helst en som er bra. og med "bra" mener jeg ikke bare bra effekter, men handling osvn og...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Serenity! ....    er vel egentlig best å se Firefly først..

egentlig det eneste jeg ken teke på er Serier.. som bla Battlestar Galactica.

Er vert veldig dårlig på Sci-Fi film fronten de siste åra

9643855[/snapback]

Både Firefly serien med Serenity filmen som avsluttning, å Battlestar Galactica er veldig bra Sci-Fi. Er stor fan av begge seriene :thumbup:

Lenke til kommentar

Det finnes et halvt dusin Babylon 5 filmer, om du noengang fulgte med på serien. Anbefales, men kanskje ikke så aktuell om du ikke har sett serien.

Av klassikerne vil jeg anbefale Blade Runner, 12 Monkeys og Brazil. Serenity er fin popcornunderholdning.

Edit: Må ikke glemme The Fifth Element heller.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

*Fifth Element* - Sett, fet!

*Babylon 5* - Prøvd meg, ikke fan

*Battlestar Galactica* - hørte så mye fint, om den, endte opp med å tvinge meg igjennom 1 sesong uten at det fenget :(

*12 Monkeys* - Kjempe bra

*The Day The Earth Stood Still* - Må ta en titt

*Blade Runner* - Prøvd meg på den 2 ganger på feil tid av døgnet, så sovnet begge gangene

*Children Of Men* - Kjempe bra

*Sunshine* - Får ta en titt

*Brazil* - får ta en titt

*Serenity/Firefly* - Er serien et MUST å se før filmen eller er filmen et slags sammendrag? Hvor mange episoder/sesonger er det av serien?

*Gattaca* - Får ta en titt

*Stargrate* - En av mine favoritter, synd jeg aldri har tatt meg tid å se på serien, den bra?

Tusen takk for svar

Endret av Footy
Lenke til kommentar
*Serenity/Firefly* - Er serien et MUST å se før filmen eller er filmen et slags sammendrag? Hvor mange episoder/sesonger er det av serien?

9645710[/snapback]

Serien er ikke noe must. Men du får MYE mer ut av filmen dersom du tar deg tid til serien først. Serien er uansett meget underholdende. Den er ikke lang. Serien ble kansellert etter en halv sesong. Mener å huske at det kom 13 episoder.

*Stargrate* - En av mine favoritter, synd jeg aldri har tatt meg tid å se på serien, den bra?

9645710[/snapback]

Filmen er milevis bak serien!

Lenke til kommentar
Wow

Ingen som har nevnt Alien-triologien enda (fireren finnes egentlig ikke).

En liten del av meg har dødd.

9645724[/snapback]

Hehe, den og Terminator-serien burde jo vært noe alle har fått med seg. Så selv så jeg derfor ikke poenget med å nevne den. Men du har jo egentlig rett, de burde vært obligatorisk å nevne i enhver Sci-Fi sammenheng. Steffy kommer vel snart løpende for å anbefale 2001 og snart. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
2001: A Space Odyssey!

Takk til Dotten som minte meg på den, tenker ikke på den når jeg hører Sci-fi.  :(

Ellers er Stargate filmen veldig bra, med to fantastiske spin-off serier.  :D

9650711[/snapback]

da må man ikke glemme 2010: The Year We Make Contact

remake av The Day The Earth Stood Still er igang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...