P0nduz Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hei Er på jakt etter cd'er hvor personer spiller guitar og har lange soloer med god lyd. Det viktigste er hvertfall at guitaren kommer godt fram. Sjangere som er ønskelig er rock og punk. Takker for svar Mvh Christer Endret 11. oktober 2007 av cun Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Steve Vai - Passion & Warfare Instrumental hard rock/metal der gitaren er i fokus stort sett hele veien. Vai er vanvittig god på det han driver med. Sjekk låter som "Erotic Nightmares" og "For the Love of God". Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Lydkvaliteten er veldig god på Eagles - Hell Freezes Over. Der har du f.eks. Hotel California. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Rage Against the Machines debutplate er jo kjent for sin høye kvalitet produksjonsmessig. Alle instrumentene ligger pent i miksen, og kommer godt fram. Ikke noe fiksfakseri med sampling, synth eller lignende, kun gitar, bass og trommer. Tom Morello er jo en rå gitarist. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Takker for svar da skal jeg sjekke ut noen plater på mandag:) Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Anbefaler Steve Vai og Joe Satriani. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Som nevnt ovenfor funker Joe Satriani glimrende til dette bruket, gitarbasert musikk uten vokal med god lyd. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Dire Straits har ufattelig bra lyd, og ikke minst fantastisk gitarspill. Brothers in Arms og Dire Straits kan anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Lydkvaliteten er veldig god på Eagles - Hell Freezes Over. Der har du f.eks. Hotel California. Støttes, Hotel California er et mesterstykke. Personlig synes jeg dessverre at resten av låtene på Hell Freezes Over er alt for repetitative og like. Dire Straits har ufattelig bra lyd, og ikke minst fantastisk gitarspill. Brothers in Arms og Dire Straits kan anbefales på det sterkeste. Dire Straits kan anbefales på det varmeste herfra også! Knopfler er virkelig en gitarist som kan skryte av å ha det i fingrene. Makan til særpreg på gitarspillingen skal man lete lenge etter. I det siste har jeg oppdaget et prog-rock band som heter Camel. På skiva "Harbour of Tears" er gitararbeidet fantastisk bra. En del av låtene er kun gitar orientert. Finner ikke noen klipp på youtube som er verdt å linke til, men virkelig - sjekk ut Harbour of Tears, jeg tror ikke du vil angre. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er Frank Zappa du leter etter! Son Of The Lost Solos Return Of The Son Of The Lost Solos Shut Up N' Play Yer Guitar Shut Up N' Play Yer Guitar Some More Return Of The Son Of Shut Up N' Play Yer Guitar :----D Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 John Petrucci - Suspended Animation kan jo være vært å se på. har ikke hørt den selv men jeg har de fleste DT platene. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Anbefaler ikke Suspended Animation, fordi det er et dønnkjedelig album, men den har noen jævla geniale sanger og soloer som f.eks Glasgow Kiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå