-Dan Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Wow! Tusen takk! Dette kaller jeg kritikk! Validering er vel noe av det siste vi har tenkt på egentlig. Prøve å få ferdig mesteparten av all kode, og kode det valid. Yes! skal få fikset det med språk på alle språkbilder. Gjør ikke at du er pirkete, siden posten er ordentlig. Ja, de info boksene er ikke heeeelt gode.. hehe! skal prøve å rydde litt opp i det. Hvis man følger en av disse linkene, og får opp siden til en tutorial, så opplever jeg att innholdet kommer for høyt opp. Det går for meg en visuell linje mellom kategorier og brukerpanel, og teksten i hovedboksen bryter denne. Mener du når man går inn på en tutorial der man kan avgi stemme og slikt? Ja, skal få opp en annonse om ikke så altfor lenge! Takker igjen for ordentlig respons, som man ser for lite av her på forumet for tiden! Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Wow! Tusen takk! Dette kaller jeg kritikk! Validering er vel noe av det siste vi har tenkt på egentlig. Prøve å få ferdig mesteparten av all kode, og kode det valid. Yes! skal få fikset det med språk på alle språkbilder. Gjør ikke at du er pirkete, siden posten er ordentlig. Ja, de info boksene er ikke heeeelt gode.. hehe! skal prøve å rydde litt opp i det. Hvis man følger en av disse linkene, og får opp siden til en tutorial, så opplever jeg att innholdet kommer for høyt opp. Det går for meg en visuell linje mellom kategorier og brukerpanel, og teksten i hovedboksen bryter denne. Mener du når man går inn på en tutorial der man kan avgi stemme og slikt? Ja, skal få opp en annonse om ikke så altfor lenge! Takker igjen for ordentlig respons, som man ser for lite av her på forumet for tiden! Svært hyggelig hvis du kan bruke disse rableriene til noe! Med turorial mente jeg sånn som dette: http://articpixel.no/tutorial/145/skrive_god_kode/ Når jeg tittet på den linken en gang til, syntes jeg det var litt rart mellom kategorier og den blå menyen over, og mellom brukerpanel og den blå menyen over. Jeg savnet litt luft, eller padding, tilsvarende det som er mellom brukerpanel boksen og nyheter boksen. Hvis du lykkes med denne siden, og det er det stor mulighet for, kan du regne med at du får ett kresent og tungt publikum. Det vil ikke forundre meg om noen ønsker å lese siden på mobil eller pda. Du har ikke laget css for mobil, så side fremstår litt rotete for meg i Opera small screen rendering. Kilden er meget ryddig og fin, og det skal ikke mange linjene til i xhtml dokumentet så kan er alt du trenger å leke deg litt med css, og vips har du en side som passer til mobile brukere. Hvis du virkelig har lyst å gå megapirk, men mega rått, så kan du jo ta en titt på denne artikkelen: http://www.alistapart.com/articles/settingtypeontheweb liker godt denne: http://www.alistapart.com/d/settingtypeont...ample_grid.html Siden er svært bra som den er, og det viktigste for om jeg kommer til å benytte den er innholdet, og hvor lett det er å finne det innholdet jeg leter etter. Det ser ut for meg som om det kun er tutorial beskrivelsen som det søkes i, og da blir det vanskelig å finne noe. Hvis du klarer å importere teksten til tutorialene i database, og søker i teksten, så blir det fort i sakene. Særlig hvis du kan gjengi resultatene på en google liknende måte. Du kan også merke med tags, men da tror jeg du får mye å gjøre. Håper virkelig du får dette til, for da har jeg nok en god kilde når jeg skal løse neste floke! Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hvis du klarer å importere teksten til tutorialene i database, og søker i teksten, så blir det fort i sakene. Særlig hvis du kan gjengi resultatene på en google liknende måte. Det var et veldig bra forslag! Det skal jeg virkelig sette meg inn i med engang! Takk! Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Da var siden litt oppdatert! - Luft mellom meny og header er fikset! - Headern er oppdatert! - Flaggene er skiftet ut til mer tydelige flagg! - Nummer i rekka pr. side! (hvis det ga noe mening!?) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Det som skjærer mest i øynene mine nå er fonten i header. Den passer ikke med stilen på resten av siden overhodet. Foreslår heller en sleek sans-serif-font som passer bedre til et "rent" design. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Da var fonten fikset! Du finner ikke noe positivt å kommentere på? Noen andre som har litt kritikk? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Da var fonten fikset! Du finner ikke noe positivt å kommentere på? Noen andre som har litt kritikk? Har du ikke lagt ut siden for å få høre hva som er negativt, så dere kan forbedre siden deres..? Føler det blir litt rart å komme med "positiv kritikk". Men det er jo en helt grei side, designet er bedre nå enn det var før, men fortsatt er det litt enkelt og kjedelig å se på. Det er vanskelig å komme med så mange positive kommentarer når siden er "helt ok", fremfor om den hadde imponert meg med et revolusjonerende og nyskapende design som jeg virkelig falt pladask for. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg synes det er greit å få litt positiv kritikk, så veit man da at enkelt ting behøver man ikke fikse på for det er fint slik det er! Man legger ikke ut siden for å få negativ kritikk.. det er det dummest jeg har hørt, du legger siden ut for å få konstruktiv og veiledendekritikk for at siden skal bli bedre. Det virker som om det ikke er mange som skjønner. Jeg bare spør, hva er konstruktivt med; "Start på nytt!", "Det er den styggeste headern jeg har sett" osv. Og kritikk kan være positivt! men takk for kritikken. Endret 18. november 2007 av -Dan Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Sweet rett og slett. Nå har jeg ikke det minste fnugg av peil på koding/prgrammering, så holder meg til å lure på litt andre felter. Kommer det til å bli mulig å laste opp egenproduserte tutorials? F. eks hvis jeg skriver en tutorial, kan den enten hostes direkte (leses i browser) fra siden deres, eller lastes ned som PDF fra deres server (med forbehold om at jeg har den i PDF selvsagt)? Kunne det vært mulig å få lurt inn CGI/compositing en plass i kategoriene deres? Kanskje også lagt til Adobe Premiere under Videoredigering? Ville vært smooth, jeg kunne sikkert skrevet et par tutorials for After Effects/Premiere, kanskje Lightwave etterhvert og. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Tusen takk! Ja, vi driver å pønsket ut en metode å putte tutorials som man skriver selv på siden. Det er under utvikling as we speak! Det er bare å rope ut hvis det er kategorier som mangler! Jeg skal få lagt inn de kategoriene du nevnte! Det hadde vært SUPERT hvis du kunne laget noen tutorials, da blir vi glade! edit: da var kategoriene lagt til! Endret 18. november 2007 av -Dan Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Du nevner det å laste opp, wo0ly! Det skal jeg fikse ! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) En ting jeg reagerte på nå: Bytt tilbake til den logoen dere hadde før, NÅ! Ellers ble det veldig bra med litt effekter i headeren. Gjorde seg virkelig! Endret 18. november 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Hvilken logo mener du?! Har den samme som alltid da! Eller snakker du om teksten/fonten? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Fonten ja... Bytt! Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Hvis du ser noen poster opp så ser du at man ikke liker sånne fonter! Og vi har kommet til å like denne nye fonten.(Vi har sliti med å finne font.. blir liksom aldri bra! ) Så hvis noen har noen fine fonter så skrik ut! Eller en kommentar da! Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Bakgrunnen er endret... og etter hva jeg selv syntes ble det mye bedre . Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Prøver å legge til en del tuts, men får feilmelding om at bildet må være 60x60. Bildet var 56x46 elns. Må de være _akkurat_ 60x60? I så fall bør det endres på ASAP, har ingen bilder i akkurat den oppløsningen. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Må dessverre være nøyaktig. Skal fike en funksjon som resizer bildene. Må bare få avklart en del ting først. Beklager! Men å legge til bilde er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hmm, ok Mulighet for å laste opp bilder i etterkant da? Noe jeg la merke til nå, kreds for at det var relativt lett å legge merke til at man har fått PM. Mange sider hvor dette er tilnærmet lik umulig. Endret 21. november 2007 av wo0ly Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Tenkte på å fikse slik at man kunne endre visse ting på tutorialene i ettertid, men at ikke endringene trer i kraft før vi har godkjent dem. Men som sagt, ekstremt mye å gjøre. Jeg må få ræva i gir . Takk, bra du likte den . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå