Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Hvor er PROBLEMET?

9644500[/snapback]

Problemet er at Sony faktisk ikke evner å gi ut et produkt, uten å samtidig rette toløperen mot foten sin og dra av begge salvene samtidig. MS har i alle fall hørt på sine kunder, og gitt dem modeller med utvidede muligheter, som f.eks. HDMI og 1080p-støtte. Og jeg blir overhodet ikke overrasket om en HD-DVD 360 kommer på markedet ila neste år.

Hadde Sony derimot gitt ut denne modellen med BC, så hadde de samtidig kommunisert til markedet at "Vi tar oppgaven vår seriøst, vi leker ikke butikk og vi skal vinne denne generasjonen - derfor satser vi knallhardt for å gi deg som potensiell kunde svært mye for pengene."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når kostet BC 1000kr?

Hvis det er hva Sony krever for BC, så er det vel noe galt et sted...

9644529[/snapback]

Det som er galt er at du er ute på tidenes trolletur.. For de 1000 ekstra får du 20Gb ekstra Hd, minnekortleser og to usb porter til og BC.

Det er vel det samma en 20gb HD til 360 koster.. Ikke?

Lenke til kommentar
Hvorfor det?

9644487[/snapback]

Hva er det du lurer på nå? Hvorfor jeg lurer på om dem ikke klarer å legge ut 1 tusenlapp ekstra for BC? Skal man ha det må man betale for det, vill man ikke så kjøp en 40GB. Ting er vell ikke gratis i verden?

9644514[/snapback]

Når kostet BC 1000kr?

Hvis det er hva Sony krever for BC, så er det vel noe galt et sted...

9644529[/snapback]

Nå går du over til trolling, Amored. De 1000 kronene i forskjell gir mer en bare BC. Større HD, flere USB-porter og kortlesere. Du har gjort ditt poeng nå, og det virker ikke som om 40GB-versjonen som nå blir lansert passer til deg. Du vil ha en custom-made PS3 etter dine egne spesifikasjoner, noe som dessverre ikke ser ut til å skje (ingen BTO-utgave med andre ord).

Du får vente til det kommer en PS3 som passer til dine krav til BC, HD-størrelse, tilkoblingsmuligheter osv osv. Det får være helt og holdent opp til deg.

EDIT: staving av navn ;)

Endret av psino
Lenke til kommentar

Det var Zaleeeek som sa 1k for BC, så jeg svarte på det...

Problemet er at Sony faktisk ikke evner å gi ut et produkt, uten å samtidig rette toløperen mot foten sin og dra av begge salvene samtidig. MS har i alle fall hørt på sine kunder, og gitt dem modeller med utvidede muligheter, som f.eks. HDMI og 1080p-støtte. Og jeg blir overhodet ikke overrasket om en HD-DVD 360 kommer på markedet ila neste år.

Hadde Sony derimot gitt ut denne modellen med BC, så hadde de samtidig kommunisert til markedet at "Vi tar oppgaven vår seriøst, vi leker ikke butikk og vi skal vinne denne generasjonen - derfor satser vi knallhardt for å gi deg som potensiell kunde svært mye for pengene."

9644563[/snapback]

Bra sagt.

EDIT: Amored. Ikke Armored. Amored :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Denne gutten ser jo ikke ut som er så glad i PS3 uanz, selvom jeg hater den hvite boksen jeg har hjemme så trenger jeg ikke å pirke på lyden, riping av dvdene og ikke minst når RROD kommer.

Amored: Du veit selv hva du får i en 60GB du ser jo det er 20GB forskjell, dessuten har vi diskutert det med minnekortleser og usbporter tidligere i tråden.

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar

9644563[/snapback]

Folk har bedt om lavere priser, og foreslått kutting av diverse funksjonalitet, og Sony har innfridd nå.

Det er faktisk utrolig god valuta en får for pengene nå.

Viser ellers til følgende priser på BD-spillere:

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?ca...y&numPerPage=40

Lenke til kommentar
Hvor er PROBLEMET?

9644500[/snapback]

9644563[/snapback]

De setter jo ned prisen både på versjonen med BC og den uten!

Lenke til kommentar
Denne gutten ser jo ikke ut som er så glad i PS3 uanz, selvom jeg hater den hvite boksen jeg har hjemme så trenger jeg ikke å pirke på lyden, riping av dvdene og ikke minst når RROD kommer.

9644596[/snapback]

Har ingenting imot PS3 jeg :!:

Jeg har aldri fått RROD, ingen riper i DVD-er, og lyden er bra, selvom jeg ikke bruker HDMI.

Det at du hater den hvite boksen din, er vel noe du bør holde for deg selv :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Hva er problemet? Problemet er at Sony gjør i mine øyne noen rare vendinger på flisa. Er greit at konsollen blir billigere, men å fjerne BC synes jeg er å skyte seg selv i foten, selv om det er "billig" versjonen av konsollen. De klarer å selge en PS2 til under tusenlappen men må fjerne BC på en "billig" utgave av PS3 fordi det gjør konsollen dyrere? Når PS2 koster vel 1100 kr tviler jeg på at den chippen det er snakk om koster så mye at det besparer Sony en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Synes det var rart og kutte bakoverkompabiliten, men er vel forsøk på å fortsatt selge den dyreste modellen. Jeg ville jo ikke betalt 1000 kr mer hvis den eneste forskjellen var 2 usb porter og minnekortleser  :hmm:

9644639[/snapback]

Skal visst være med 2 spill i den dyrere utgaven også. Men jeg vil nå mene at det er dumt å betale 1000kr ekstra for 2 spill man aldri ville kjøpt utenom.

Lenke til kommentar
MS har i alle fall hørt på sine kunder, og gitt dem modeller med utvidede muligheter, som f.eks. HDMI og 1080p-støtte. Og jeg blir overhodet ikke overrasket om en HD-DVD 360 kommer på markedet ila neste år.

9644563[/snapback]

Så at Sony gir ut PS3 med alle muligheter FØRST, og deretter gir ut nedstrippede versjoner er altså galt, men at MS gir ut en lavmålversjon av XB360 først (så de som vil være tidlig ute er nødt til å kjøpe denne) og SÅ kommer med stadig nye utgaver med ny funksjonalitet (som nærmer seg det som er i standardversjonen av PS3) er veien å gå?

Edit: Skirveleif

Endret av asdfteam
Lenke til kommentar

Selvfølgelig sparer man ikke en 1000-lapp på å fjerne BC, men GS-chipen i PS3 utgjør faktisk en betydelig del av komponentprisene. Men jeg er helt enig i at dette var idiotisk av Sony, da de heller burde gjøre noe med spillutvalget og spillprisene før de hadde satt ned prisen på PS3.

PS3 er ikke dyrt - det er en fantastisk maskin! Men at Sony synes det er helt greit at forbrukeren skal betale 599,- for alle PS3-spill (samt at utvalget er så som så), mens MS sine kunder kan meske seg med topptitler helt ned i 299,- gjør mer skade enn den "dyre" konsollen. Det er spillprisene og spillutvalget Sony burde konsentrert seg om. Klarer de å dyrke dette, så hadde PS3 flydd ut av butikkene til 5000 kr også. Ingen problem - folk i Norge har altfor mye penger.

Lenke til kommentar
Sony UK boss Ray Maguire says that money previously invested in PlayStation 3's backwards compatibility with PS2 is better spent on new game development or helping to support hardware price cuts.

"As we come to our first Christmas with the PlayStation 3 there's going to be about 65 games in the marketplace, so we feel now that there's sufficient choice in the marketplace and that we're still better off using that money that we'd put into backwards compatibility in either investing in new games or using that money to help support bringing the price down so that people can get into the franchise," Maguire told our sister site GamesIndustry.biz in an interview due to be published on Monday.

Lenke til kommentar

Ps3 som vi kjenner i dag, forandre seg ikke, men den blir derimot billigere!

En ny Ps3, som er laget for å konkurrere på pris med de andre konsollene er blitt laget nettopp for dette, og denne er uten BC til ps2 spill. Så for de som ikke liker tanken om Ps3 uten ps2 bc støtte, glem alt dere har lest og les dette.

Sony unveils two new cut-price bundles to spearhead Christmas push in UK

From October 10th the existing PS3 Starter Pack will be replaced by a 60GB Value Pack, boasting a fully-functioning PS3 with one SIXAXIS controller and two first party titles for £349 – a price drop of around £75.

“As we approach our very first PlayStation 3 Christmas, it is satisfying to be able to offer UK consumers the choice of two PlayStation 3 packages both now representing remarkable value,” said SCE UK managing director Ray Maguire.

Lenke til kommentar

Man kan jo kanskje gjøre et lite tankeeksperiment.. Ville 2 usb porter, 20Gb mer og minnekortleser være nok til at folk ville kjøpe 60Gb fremfor 40Gb?

@Bear.. Det er ikke slik at de bare har nappet ut den chippen som gjorde BC mulig. De har redesignet og kjipet ned hele hovedkortet. Og som sagt det er ikke bare BC som er forskjellen.. Men det står jo i X antall poster over som du helt sikkert har lest.. :thumbup:

Life moves on.. :D

Lenke til kommentar
Så at Sony gir ut PS3 med alle muligheter FØRST, og deretter gir ut nedstrippede versjoner er altså galt, men at MS gir ut en lavmålversjon av XB360 først (så de som vil være tidlig ute er nødt til å kjøpe denne) og SÅ kommer med stadig nye utgaver med ny funksjonalitet (som nærmer seg det som er i standardversjonen av PS3) er veien å gå?

9644660[/snapback]

Man bør jo helst forbedre produktene, ikke gjøre dem "dårligere".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...