Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

I følge Sony vil det kun bli 40 GB versjonen som skal selges i Europa når lageret av 60 GB er tomt ja.

9644223[/snapback]

Det der er like dumt som når 50 Cent sa han skulle slutte å rappe om Kanye West solgte bedre enn ham - klart folk kjøper Kanye West da...

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge Sony vil det kun bli 40 GB versjonen som skal selges i Europa når lageret av 60 GB er tomt ja.

9644223[/snapback]

 

latterlig, jeg vet i alle fall at jeg kommer til å spille min ps2 mange år fremover. Den dagen ps2'n min går i stykker er det over med andre ord.

 

edit: ser sony sier de dropper bc pga at det ikke har vært no særlig etterspørsel? jaha, samtlige forum og kommentarer jeg har lest nå, så er det nettopp det som får mest oppmerksomhet..

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar

Dette er kun hva Sony sier offisielt på nåværende tidspunkt, sikkert for å få solgt det gjenværende lageret av 60 GB versjonen. Kommer sikkert en versjon som er bakoverkompatibel igjen om en stund.

 

Skal sies at 60 GB versjonen som selges nå ikke er 100% bakoverkompatibel, mange av spillene mine fungerer ikke i det hele tatt. Ratchet & Clank og Gran Turismo er ett par gode eksempler. Liste over hvilke spill som fungerer finnes her.

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar

De som hyler høyest på forum nå vil ha BC.

 

Har du PS2 spill nå, har du vel også en PS2?

Har du ikke en PS2 nå, har du vel ikke PS2-spill, så hva skal du med BC?

 

Personlig (aka min mening, ikke nødvendigvis din) så syns jeg at alt dette hylet om manglende BC er latterlig. Er å lete etter problemer der de egentlig ikke finnes. Det lanseres altså en ny, billig-utgave av PS3'en som ikke har alle featuresene den vi har nå har. Det er ikke som om de setter opp prisen, fjerner features og gir deg lav valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Men hvordan vet nye PS3-kunder om de trenger BC eller ikke? Sannsynligvis vet de det når det er for sent, og de alt har eid PS3 crap edition en stund.

 

Scenario:

Ny XBox360-kunde kjøper seg konsoll og Halo3. "Heey dette var kult, nå vil jeg spille Halo 1 og 2 også". Ny PS3-kunde kjøper seg konsoll og GoW3. "Heeey, dette var kult, nå vil jeg spille GoW1 og 2 også". Nei, din jævla fnådd - her er det kun Blu-Ray som står på menyen

 

Vennlig Hilsen

 

Sony

like.no.other

Lenke til kommentar
Det kommer jo selvfølgelig en ny toppmodell etter 60 gb versjon som er bakoverkompatibel. Sikkert 80 gb versjonen som tar over.

9644347[/snapback]

 

 

tipper sony svarer på konkurransen fra elite med å launche en konsoll som har en større harddisk enn 120 gb. viktig å ha et punkt til på skrytelista....

 

det skjer neppe før i Q2-3 dog, gjetter jeg.

Lenke til kommentar
Scenario:

Ny XBox360-kunde kjøper seg konsoll og Halo3. "Heey dette var kult, nå vil jeg spille Halo 1 og 2 også". Ny PS3-kunde kjøper seg konsoll og GoW3. "Heeey, dette var kult, nå vil jeg spille GoW1 og 2 også". Nei, din jævla fnådd - her er det kun Blu-Ray som står på menyen

 

9644377[/snapback]

Den var bra :p

Lenke til kommentar
latterlig, jeg vet i alle fall at jeg kommer til å spille min ps2 mange år fremover. Den dagen ps2'n min går i stykker er det over med andre ord.

9644287[/snapback]

 

Eller du leverer den inn for reparasjon, som som vil være mulig i mange år fremover. Komponentene vil fremdeles være rimelig vanlige. Ellers vil det være masser av PS2 tilgjengelig via auksjoner (ebay/qxl), eller via Amazon sine reseller services. En får jo enda tak i PSOne via Amazon sine reseller-greier.

 

Evt kjøper du deg en PS3 som koster litt mer for å få den bakoverkompabiliteten du ønsker. Du får det du betaler for.

Lenke til kommentar
Syns ikke Sony trenger å bekymre seg over lagringsplass, vi har valget, vill vi ha stor HD kjøper vi å setter inn, trenger ikke kjøpe en PS3 med 200gb, det blir bare for dumt å konkurere om hvem som har størst HD.

9644408[/snapback]

Hvem bryr seg om lagringsplass?

20GB holder lenge det...

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har skjønt det skal 60 Gb utgaven selges ut og 80 Gb utgaven tar over der mens 40 Gb utgaven skal være en "billig" utgave. Kan hende jeg har lest feil her, men mener det var slik det hengte sammen.

 

De som hyler høyest på forum nå vil ha BC.

 

Har du PS2 spill nå, har du vel også en PS2?

Har du ikke en PS2 nå, har du vel ikke PS2-spill, så hva skal du med BC?

 

Personlig (aka min mening, ikke nødvendigvis din) så syns jeg at alt dette hylet om manglende BC er latterlig. Er å lete etter problemer der de egentlig ikke finnes. Det lanseres altså en ny, billig-utgave av PS3'en som ikke har alle featuresene den vi har nå har. Det er ikke som om de setter opp prisen, fjerner features og gir deg lav valuta for pengene.

9644359[/snapback]

 

Jeg synes BC er greit på en "overtager" siden det er litt lettere for at de spillene blir brukt når det skorter på nye spill som passer for meg. Forkorter ventetiden. Jeg har heller ikke all verdens plass på komponent innganger på TVen min og jeg finner bare recivere med 3 komponent og 2 HDMI som passer i min prisklasse, så det sier seg selv at jeg får det mye lettere om jeg kan bruke 1 konsoll til å spille spill fra 2 konsoller. Så slipper jeg å mokle med komponent inngangene vær gang jeg må blåse støv av PS2 maskinen for å fyre opp f.eks God of War.

 

Da har jeg valget og kan kjøpe en dyrere PS3? Joda, det kan jeg, men det er snakk om å kjøpe gullet dyrere enn det er verd. Jeg trenger en liten chip og litt ekstra Software, ikke minnekortleser, flere USB porter og større HDD.

 

Jeg synes Sony har gjort en del rare vendinger i denne generasjonen. Hadde vært meget fint om jeg kunne velge smådeler og oppgradere PS3en over tid med det jeg trengte, ikke det Sony sier jeg trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...