Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg skal innrømme at med rykteflommen de siste dagene har jeg begynt å se i lommeboken da en pris på 3-3500 er akkuratt der jeg begynner å vurdere å kjøpe en ps3, men ingen ps2-støtte skremte meg opp på gjerdet igjen. Hvor lenge må man vente til man kan se 80GB-versjonen til en slik pris..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt utrolig at folk kan få dette til å bli negativt. Bare blu-ray spillern i seg selv er verdt de 4000 kronene.. Har ikke bruk for det bla bla bla, folk skaffer seg hd-tv de ser en blu-ray film, går de tilbake til xvix og dvd ? Nei.

Hvis ps2 spill er so jæææævlig viktig så ta å step yo game up da og sleng inn noen hundringser til å skaff deg 60 versjonen.

Lenke til kommentar
Jeg skal innrømme at med rykteflommen de siste dagene har jeg begynt å se i lommeboken da en pris på 3-3500 er akkuratt der jeg begynner å vurdere å kjøpe en ps3, men ingen ps2-støtte skremte meg opp på gjerdet igjen. Hvor lenge må man vente til man kan se 80GB-versjonen til en slik pris..?

9643590[/snapback]

Tja, hvis Sony fortsetter i dette prisreduksjons-tempoet vil jeg tippe 3-4 måneder.

Men kanskje ikke særlig sannsynlig.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at folk kan få dette til å bli negativt. Bare blu-ray spillern i seg selv er verdt de 4000 kronene.. Har ikke bruk for det bla bla bla, folk skaffer seg hd-tv de ser en blu-ray film, går de tilbake til xvix og dvd ? Nei.

Hvis ps2 spill er so jæææævlig viktig så ta å step yo game up da og sleng inn noen hundringser til å skaff deg 60 versjonen.

9643610[/snapback]

Det er ikke negativt i seg selv men man går glipp av PS2 BC, Motorstorm og Resistance og ekstra kontroller for bare 1000kr mindre.

Så med mindre disse tingene er ubetydelig så er den et ganske klart dårligere kjøp.

Lenke til kommentar

Uff, fjerne bakover-kompabiliteten? Hva er det for noe tull?

Kunne de ikke bare beholdt 20gb versjonen og satt ned prisen på DEN til 3300kr?

Den hadde ikke wifi eller kortleser, men det er ting jeg aldri ville brukt uansett (jeg vil tippe at færre bruker det enn PS2 spill).

Grunnen til at jeg vil ha bakover-kompabilitet er for å spille GoW 1 og 2. :p Prøvde å fyre opp PS2'en på projektoren her, men det så helt for jævelig ut.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1262218231465669b525e4b11.jpg

Jaja.. godt tiltak uansett da. Får ned prisen i alle fall. 4000 for PS3 med 2 spill er ikke så ille.

Lenke til kommentar

Null bakoverkompabilitet, jaja, var det ikke visse sony topper som sa att i motsetning til andre konsoller ville PS3 ha full bakoverkompabilitet. :D

med bare 40 gb lagringsplass kan dette fort bli for lite da enkelte ps3 spill intalleres på HD (Heavenly Sword). Noen som vet hvor mye plass eventuelt home vill ta når det kommer ?

Gledlig med priskutt da men ser mere ut som PS3 blir mer og mer strippet. Hva blir det neste hvis M$ svarer med å senke prisene de også, vill vi se en PS3 uten HDMI utgang.

Lenke til kommentar

For min del som sitter på PS2 er BC det jeg tenker minst på, selv om det hadde vært lettvint å kunne spille PS2 spill på PS3 slik man kan med Wii og Gamecube og X360 og Xbox, men men.

Det jeg tenker mer på er alle som kommer og går. Først var det 20 Gb og 60 Gb versjone, der 20 Gb versjonen ble droppet helt enkelte plasser og kuttet ut etter en stund andre plasser. Så kommer et nå en 40 Gb versjon med mindre ting, og 60 Gb versjonen går ut mens 80 Gb versjonen overlapper.

Forvirringer i suppa sier jeg. Ikke bare er lagringen mindre, men det er tatt vekk deler ved den som du ikke kan kjøpe og sette på om du vil. Slik sett synes jeg Sony forvirrer folk med all denne versjon kjøringa si. Kunne de ikke bare holde seg til 2 versjoner fra starten? Ser samme trenden med MS og X360, trodde Core og Premium var godt etablert, og plutselig kommer en elite innimellom.

Hadde de bare gitt folk muligheten til å kjøpe inn ekstrautstyr som trengtes på billigmodellen, slik at de som var interesert over tid kunne oppgradere sin, men det kan du jo ikke når de tar bort deler av innmaten.

Jeg synes ikke dette er et lurt valg slik sett fra Sony's side.

Lenke til kommentar
Uff, fjerne bakover-kompabiliteten? Hva er det for noe tull?

Kunne de ikke bare beholdt 20gb versjonen og satt ned prisen på DEN til 3300kr?

Den hadde ikke wifi eller kortleser, men det er ting jeg aldri ville brukt uansett (jeg vil tippe at færre bruker det enn PS2 spill).

Jaja.. godt tiltak uansett da. Får ned prisen i alle fall. 4000 for PS3 med 2 spill er ikke så ille.

9643688[/snapback]

Ja, synes det er rart de heller ikke tok ut wifi. Kanskje det var billigere å beholde det enn PS2 bk. Men hvor får du de 2 spillene fra, etter det jeg har skjønt så følger det ikke med noen spill i denne.

Lenke til kommentar
*nynner dovregubbens hall* (Trolla er laus) :D

Bottom line: Man får det man betaler for, også når det gjelder BC..  ;)

9643730[/snapback]

Jepp trollet kom ut av skapet for å kritisere Sony, ett troll som har en PS3 og 360, men trollet syntes det er rart att så fort man setter kritiske kommentarer her på forumet så er det enkelte som ikke tåler dette. Er dere blinde eller no. Bare lurer.

Gledlig er det att det blir prisnedgang vill nok øke salget foran julesalget men jeg vill heller se en masse 1st party spill for det er tross alt det som gjorde PS2 til den suksessen ble og i tillegg så var det vell egentlig ikke noen arge konkurenter slik situasjonen er nå.

Lenke til kommentar
For min del som sitter på PS2 er BC det jeg tenker minst på, selv om det hadde vært lettvint å kunne spille PS2 spill på PS3 slik man kan med Wii og Gamecube og X360 og Xbox, men men.

Det jeg tenker mer på er alle som kommer og går. Først var det 20 Gb og 60 Gb versjone, der 20 Gb versjonen ble droppet helt enkelte plasser og kuttet ut etter en stund andre plasser. Så kommer et nå en 40 Gb versjon med mindre ting, og 60 Gb versjonen går ut mens 80 Gb versjonen overlapper.

Forvirringer i suppa sier jeg. Ikke bare er lagringen mindre, men det er tatt vekk deler ved den som du ikke kan kjøpe og sette på om du vil. Slik sett synes jeg Sony forvirrer folk med all denne versjon kjøringa si. Kunne de ikke bare holde seg til 2 versjoner fra starten? Ser samme trenden med MS og X360, trodde Core og Premium var godt etablert, og plutselig kommer en elite innimellom.

Hadde de bare gitt folk muligheten til å kjøpe inn ekstrautstyr som trengtes på billigmodellen, slik at de som var interesert over tid kunne oppgradere sin, men det kan du jo ikke når de tar bort deler av innmaten.

Jeg synes ikke dette er et lurt valg slik sett fra Sony's side.

9643753[/snapback]

Slik jeg ser det er 20 GB erstattet med 40 gb (fjernet ps2 bc og 2 usb porter) og 60 gb erstattet med 80gb.

Whackedorange: Er du sikker på at han pratet om deg?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Føler også at Sony kunne ha beholdt 60 og 20 gig versjonene

forvirring er en selvfølge at de bytter ut hele tiden,

men man blir jo også usikker og tenker: skal jeg vente, kommer vel en billigere versjon til elns!

Vel jeg er også i et dilemma nå,

kjøpe meg en psp denne måneden, eller spare penga og vente til juletidene og få en ps3....hmm..

Lenke til kommentar

9643688[/snapback]

Mener sikkert 60 gb versjonen.

Nå kom endelig priskuttet, noen som har detaljer om når folk har tenkt å senke prisene? Nå lurer da jeg på hva som skjer 12 okt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...