Bear^ Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Da er PS3 for min del noe jeg ikke blir å investere i med det første. BC har jeg tidligere sagt var viktig for min del, men ikke til envær pris for dere som er fristet til å klaske den 6k dyre brødboksen i bordet (den ligner en brødboks i form faktisk). Når Sony kommer med en PS3 med BC til 4k eller mindre, da skal jeg kjøpe en PS3. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Uansett hvor fan av playstation jeg er, noen ganger slår det meg at de som sitter på toppen in sony's spilldivisjon og tar avgjørelser om dagen er noe j*vla idioter. La oss spare inn 2$ på en dobbel usb port, og 5$ på backwards compatability (som vi allerede har lasset ut penger på å få til via software), så sikrer vi at ferre blir fornøyd med playstation sin. Lenke til kommentar
Jonty Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Uansett hvor fan av playstation jeg er, noen ganger slår det meg at de som sitter på toppen in sony's spilldivisjon og tar avgjørelser om dagen er noe j*vla idioter. La oss spare inn 2$ på en dobbel usb port, og 5$ på backwards compatability (som vi allerede har lasset ut penger på å få til via software), så sikrer vi at ferre blir fornøyd med playstation sin. 9665013[/snapback] Tror at flere blir fornøyd siden de kan kjøpe en ganske mye billigere PS3. Det de tar vekk er det veldig få som bryr seg om. Sony MÅ selge mange PS3 denne julen eller så hadde de kommet altfor langt etter. Derfor dette trekket. Endret 8. oktober 2007 av Jonty Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hadde de ikke fjernet BC, som de allerede har laget, så hadde det vært genialt.. Det er smart av dem å få prisen ned, men det bør veies litt hva som fjernes. For veldig mange er BC viktig, og dette er noe sony har solgt på tidligere tror jeg. Selv spiller jeg veldig mye ps2 spill på min ps3 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Er enig der. Sony burde satset på 100% kompatiblitet med gamle spill fra starten av og kun 1 modell (60 GB) på markedet til en billigere pris. Rumblekontroll burde også vært fikset fra starten. Alt dette ville kostet dem mer, men tror de ville tjent på dette i lengden. Avgjørelsene de har tatt i det siste skaper bare mer forvirring og frustrasjon blant forbrukerne. Og nei, jeg kan virkelig ikke skjønne at de kan spare mer enn maksimalt par hundrelapper på å fjerne noen USB-porter og en PS2-brikke i PS3-en. Samtidig synes jeg mange overdriver dette med PS2-støtte, som om det skulle være like viktig som at en bil selges med fire hjul og ikke tre. Endret 8. oktober 2007 av kilik Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Hadde de ikke fjernet BC, som de allerede har laget, så hadde det vært genialt.. Det er smart av dem å få prisen ned, men det bør veies litt hva som fjernes. For veldig mange er BC viktig, og dette er noe sony har solgt på tidligere tror jeg. Selv spiller jeg veldig mye ps2 spill på min ps3 9665086[/snapback] Hvem vet hvor mye de sparte på å gjøre om hovedkortet og fjerne GS chippen fra det nye hovedkortet. Ja, for alle har vel fått med seg til nå at det ikke bare er snakk om SW emulering når Ps2 spill emuleres på Ps3? Håper virkelig det! Kundene ønsker å få en billigere Ps3 på markedet, og det har de fått nå. Selvfølgelig vil man ha ALT til minst mulig pris. Men her er det da veldig enkelt. Vil du ha Ps3 men trenger ikke ps2 BC, kjøp 40 gb. Vil du ha ps3 samtidig som du vil spille ps2 spill på den, kjøp 60 GB. USB portene om minnekort leseren er jo selvfølgelig tatt bort for å skape en forskjell mellom de 2 versjonene, ikke fordi Sony sparer så veldig mye. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Vil du ha ps3 samtidig som du vil spille ps2 spill på den, kjøp 60 GB. 9665307[/snapback] Så lenge lagerene rekker Lurer på hvor mye de egentlig har spart på dette.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Vil du ha ps3 samtidig som du vil spille ps2 spill på den, kjøp 60 GB. 9665307[/snapback] Så lenge lagerene rekker Lurer på hvor mye de egentlig har spart på dette.. 9665356[/snapback] Og hva tror du skjer når lagrene av 60 GB begynner å gå tomme? Jo, Sony kommer med en ny SKU!! Nå kommer sikkert X antall skaller inn her å sier, men Sony har sagt at 40 GB blir den eneste.. bla bla se kilde her... bla bla.. Men, om noen husker tilbake til TGS, så sa de at det ikke ble noe priskutt. Hva skjer 1 måned etter? Jo, ett priskutt. Selvfølgelig forteller ikke Sony om den nye toppmodellen, de ønsker jo å selge den de har på lager nå. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 USB portene om minnekort leseren er jo selvfølgelig tatt bort for å skape en forskjell mellom de 2 versjonene, ikke fordi Sony sparer så veldig mye. 9665307[/snapback] Minner meg om når HP eller et annet printerselskap for noen år siden utviklet en billig-modell av en blekkskriver. Den hadde en ekstra chip innebygd som gjorde at utskriftene gikk saktere enn normalt, så det fikk den dyrere versjonen til å virke bedre. Tror strategien kalles model damaging eller noe sånt på markedsføringsspråket... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Hehe, Kilik. Nå har da Sony bare fjernet en funksjon, og ikke gjort de andre funksjonene dårligere. Hva med mobil telefoner? Om man ser på på den billigste Sony ericsson mobilen og den dyreste så er det ofte store forskjeller i SW. Masse funksjoner er tatt bort. Hvorfor? De har jo allerede laget sw, så det koster dem jo ikke å ha de samme funksjonene i alle telefonene? For å skape forskjell og gi de dyreste mobilene en følelse av å ha noe mer. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det er nok som folk over sier ja, Sony har nok ikke spart så mye på å ta bort enklte ting men de får de dyrere produkene til å se bedre ut. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kunne bare Sony bestemme seg hvilken konsoll de skal satse på. Kunne de bare holdt seg til 2 versjoner fra starten (20 Gb versjonen som de stoppet med ganske fort og kun ga ut i statene) og 60 Gb versjonen, så kunne de heller legge fokusen på andre ting. Nå skal 60 Gb versjonen ut, men over tid kommer sikker 80 Gb versjonen ut over hele verden den og. Ja, jeg kunne kjøpt en 60 Gb versjon for å få BC, men den ville da koste tusenlappen eller mer i differanse. Jeg får en PS2 for det beløpet, noe jeg ikke trenger siden jeg har det fra før av. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Sony ønsker å selge toppmodellen deres, og dette gjør de ikke med å lansere en tilsvarende SKU mye billigere. Skulle de ha lansert 40 GB med ps2 BC? Hvem i all verden hadde betalt 100 $ mer for minnekort leser og 2 usb porter? De må skape avstand. Kundene ønsket en billigere Ps3, men Sony har nok syntest at det ble for dyrt å bare sette ned dagens 60 GB ps3 200 $ for å nå samme nivå som 40 GB. Derfor har de fjernet Ps2 bc i 40 GB slik at toppmodellen virker bedre for mange. På den måten selger de mer Ps3'er, samtidig som de som ønsker å spille ps3 spill kan gjøre dette noe billigere enn før. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Ja, jeg kunne kjøpt en 60 Gb versjon for å få BC, men den ville da koste tusenlappen eller mer i differanse. Jeg får en PS2 for det beløpet, noe jeg ikke trenger siden jeg har det fra før av. En tusenlapp mer for 40GB ekstra harddiskplass, 2 ekstra USB-porter, minnekortlesere, bakoverkompatibilitet, 2 PS3-spill og en ekstra spake. Det høres ut som det innlysende valget for meg. Endret 8. oktober 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kunne bare Sony bestemme seg hvilken konsoll de skal satse på. Kunne de bare holdt seg til 2 versjoner fra starten (20 Gb versjonen som de stoppet med ganske fort og kun ga ut i statene) og 60 Gb versjonen, så kunne de heller legge fokusen på andre ting. Nå skal 60 Gb versjonen ut, men over tid kommer sikker 80 Gb versjonen ut over hele verden den og. Ja, jeg kunne kjøpt en 60 Gb versjon for å få BC, men den ville da koste tusenlappen eller mer i differanse. Jeg får en PS2 for det beløpet, noe jeg ikke trenger siden jeg har det fra før av. 9665530[/snapback] Da skader det vell ikke å velge en 40Gb? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Som jeg tidligere har sagt, med de enhetene jeg har er det simpelthen ikke plass bak TVen min til noen flere konsoller på komponent, det er bare fult. Hadde PS3 kommet med en god pris på en PS3 modell med BC, kunne jeg frigjort en port, men nå fjerner de BC på den billige modellen modellen, så da må jeg bare fortsette å vente til 80 Gb versjonen, som garantert kommer, daler ned på en respektabel pris, og heller investere i den. @UrgeLoL: Joda, jeg skjønner Sony's intensjoner her, er akkurat samme intensjoner MS skaper med Core og Premium pakken, men nå har MS muligheten slik at du kan legge på det utstyr du trenger, selv om det koster skjorta og litt til, du har i alle fall valget. Nå vet jeg da at man ikke kan sette inn den chippen Sony fjerner, men jeg håper Sony over tid kommer med muligheten for å kjøre alt via software, så får de som har billigmodellen kjøpt den over PSN mens den dyrere versjonen får dette med fra starten av. Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Blir det egentlig så mye billigere da? Når man først kjøper en konsoll vil man gjerne ha 2 spaker og et par spill. 4000 for konsollen og 1 kontroll, 600 for en kontroll til og 1000 kr for to spill, og vips så er man oppe i 5600 kr. 400 kr unna standardpakken Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Da forutsetter du at man ville kjøpt akkurat de to spillene. Det ville i alle fall ikke jeg. Ville faktisk heller betalt 500 kroner mindre for konsollen enn å få med spillene. Endret 9. oktober 2007 av kilik Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) I dag var jeg innom Elkjøp på Carl Berner, samt Spaceworld og EB Games på Ski Storsenter og spurte om de nye prisene, om de ville bli satt i kraft, og hva slags priser DE ville legge seg på.. Knapt noen visste hva jeg snakket om.. Endret 9. oktober 2007 av Bone Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 I dag var jeg innom Elkjøp på Carl Berner, samt Spaceworld og EB Games på Ski Storsenter og spurte om de nye prisene, om de ville bli satt i kraft, og hva slags priser DE ville legge seg på.. Knapt noen visste hva jeg snakket om.. Hehe, de kan ikke alltid følge med på alt... Men uansett, ifølge playstation.no vil de nye konsollene komme i morra, 10. okt. med en pris på 3'990,-. Den gamle vil koste 4'999,- Men hvor stor er egentlig sansynligheten for at de ikke vil lansere en ny modellen igjen, med bakoverkompatibilitet? Men det står forsåvitt at den nye modellen vil være den eneste modellen på SCEE-territoriene, men så sier de det kanskje for å bli kvitt den gamle modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå