Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Den eksisterende startpakken, som består av PS3 på 60 GB med omfattende bakoverkompatibilitet, en ekstra trådløs SIXAXIS-kontroller og to førstepartstitler, får en redusert pris, fra 4999,-. Modellen på 60 GB vil være i salg så lenge lageret varer og gir svært mye for pengene til ihuga spillere som ønsker å oppgradere til HD-mulighetene i PS3. Når lageret er tomt, er det bare modellen på 40 GB som vil være tilgjengelig i SCEE-territoriene.
Kilde

 

Da blir det en 60gb PS3 straks jeg ser den nye prisen i butikken. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De aller fleste nettbutikker er behjelpelig når det gjelder verdien på pakken.

9660548[/snapback]

 

Og Tollvesenet pleier å slå ned på dem når de finner ut at de driver og feilmerket verdien på pakker. De får en advarsel om at det de driver på med er ulovlig, og ber dem sette riktig verdi i fremtiden. De fleste etterfølger det pålegget.

Lenke til kommentar
Sony to put cheaper PS3 in play in U.S. next month

By David Ward

 

Oct 8, 2007

Sony Computer Entertainment America will unveil a $399 40GB PlayStation 3 on U.S. shores, sources said.

The release comes on the heels of an announcement by Sony Computer Entertainment Europe that a new lower-priced version of the PS3 will be launched this week on the continent.

 

"We're hearing Nov. 2 (for the U.S.)," said one industry source. A buyer for a major game retailer cited the same date, adding that SCEA has been dropping hints that stores should do all they can to clear out existing inventory in anticipation of the new model.

 

The new 40GB PS3 will have fewer features than the current 60GB ($499) and 80GB ($599) models, with two USB 2.0 ports instead of four, no backward compatibility for PS2 games and no multimemory card port.

 

But it will continue to play Blu-ray Disc movies as the PS3, despite its early struggles against Nintendo's Wii and Microsoft's Xbox 360, remains a key part of Sony's battle with consumer electronics rivals over the future of high-definition movie playback.

 

 

SCEA did not return calls seeking comment, but in making the announcement in Europe, SCEE president David Reeves said: "The introduction of the new PS3 has been the result of extensive research into the entertainment needs and preferences of the next generation of PS3 owners. PS3 has always been the device of choice for the discerning gamer and entertainment seeker, and the new PS3 is more than ever the perfect high-definition entertainment system."

 

http://www.hollywoodreporter.com/hr/conten.../business/news/Kilde

 

399$ er ca 2160 norske kroner! Kanskje man skulle importere en slik en ;) Selv med mva og toll avgift så blir den billig, og med ett kjøp fra vgp så slipper man dette.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
De aller fleste nettbutikker er behjelpelig når det gjelder verdien på pakken.

9660548[/snapback]

 

Og Tollvesenet pleier å slå ned på dem når de finner ut at de driver og feilmerket verdien på pakker. De får en advarsel om at det de driver på med er ulovlig, og ber dem sette riktig verdi i fremtiden. De fleste etterfølger det pålegget.

9660910[/snapback]

Hva vet du om at de fleste etterfølger det pålegget? Vgp.ca sender nok hundrevis av pakker utenlands hver uke, og jeg tror de er fullt klar over hva de gjør. Slik lovene er nå ligger det i en gråsone, og det er vanskelig å slå ned på det. Det er grunnen til at det er foreslått endringer i regelverket, men heldigvis for meg og mange andre er det enda ikke blitt vedtatt noe nytt.

Lenke til kommentar
Noen som tror det blir noe ekstraordinært rush på disse maskinene på Onsdag?

 

Noen som tror det vil være problemer med å få tak i noen på onsdag, enten det er 60 GB'n til 5k, eller 40 GB'n til 4k ?

9660666[/snapback]

 

 

Vil det priskuttet skje på onsdag da? var innom en spaceworld butikk istad, men de visste så vidt at det kom en ny ps3 maskin og de hadde ingen peiling på priskuttet( Sa damen som jobbet der ihvertfall ).

 

Noen som har peiling på dette? lurer på om priskuttet vil skje på onsdag, den nye konsollen er uinteressant. Håper virkelig at de kutter prisen på onsdag også.

Lenke til kommentar

The Hollywood Reporter reports Sony will release a $399 40GB PlayStation 3 in the U.S. on November 2, according to an industry source and a buyer for a major game retailer.

 

The new 40GB PS3 will have fewer features than the current 60GB ($499) and 80GB ($599) models, with two USB 2.0 ports instead of four, no backward compatibility for PS2 games and no multimemory card port. But it will continue to play Blu-ray discs.

 

 

 

Det gjelder sikkert også Canada og VGP får den på lager

Lenke til kommentar
Noen som tror det blir noe ekstraordinært rush på disse maskinene på Onsdag?

 

Noen som tror det vil være problemer med å få tak i noen på onsdag, enten det er 60 GB'n til 5k, eller 40 GB'n til 4k ?

9660666[/snapback]

 

 

Vil det priskuttet skje på onsdag da? var innom en spaceworld butikk istad, men de visste så vidt at det kom en ny ps3 maskin og de hadde ingen peiling på priskuttet( Sa damen som jobbet der ihvertfall ).

 

Noen som har peiling på dette? lurer på om priskuttet vil skje på onsdag, den nye konsollen er uinteressant. Håper virkelig at de kutter prisen på onsdag også.

9662421[/snapback]

Ikke noe sjokk at vanlige butikk-ekspeditører ikke har peil på hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Noen som tror det blir noe ekstraordinært rush på disse maskinene på Onsdag?

 

Noen som tror det vil være problemer med å få tak i noen på onsdag, enten det er 60 GB'n til 5k, eller 40 GB'n til 4k ?

9660666[/snapback]

 

 

Vil det priskuttet skje på onsdag da? var innom en spaceworld butikk istad, men de visste så vidt at det kom en ny ps3 maskin og de hadde ingen peiling på priskuttet( Sa damen som jobbet der ihvertfall ).

 

Noen som har peiling på dette? lurer på om priskuttet vil skje på onsdag, den nye konsollen er uinteressant. Håper virkelig at de kutter prisen på onsdag også.

9662421[/snapback]

Ikke noe sjokk at vanlige butikk-ekspeditører ikke har peil på hva som skjer :)

9663089[/snapback]

 

 

Har du peiling på hva jeg lurer på da=P?

 

har mast litt på denne tråden, men virker kanskje som at ingen vet dette

Lenke til kommentar
Noen som tror det blir noe ekstraordinært rush på disse maskinene på Onsdag?

 

Noen som tror det vil være problemer med å få tak i noen på onsdag, enten det er 60 GB'n til 5k, eller 40 GB'n til 4k ?

9660666[/snapback]

 

 

Vil det priskuttet skje på onsdag da? var innom en spaceworld butikk istad, men de visste så vidt at det kom en ny ps3 maskin og de hadde ingen peiling på priskuttet( Sa damen som jobbet der ihvertfall ).

 

Noen som har peiling på dette? lurer på om priskuttet vil skje på onsdag, den nye konsollen er uinteressant. Håper virkelig at de kutter prisen på onsdag også.

9662421[/snapback]

Ikke noe sjokk at vanlige butikk-ekspeditører ikke har peil på hva som skjer :)

9663089[/snapback]

 

 

Har du peiling på hva jeg lurer på da=P?

 

har mast litt på denne tråden, men virker kanskje som at ingen vet dette

9663165[/snapback]

Jobber selv i butikk og siden det er mye på lager i butikk og på kjedelager skal jo disse kompenseres fra Nordisk Film for at prisen blir satt ned.

Etter det jeg vet får man først svar på onsdag hva disse maskinene vil bli kompensert med, så før den tid er det uvisst når det vil tre ikraft.

Lenke til kommentar

Noen som vet om 40gb versionen benytter CELL cpu som er laget med 65nm produksjonsteknikk? (Beklager om spm er stilt og svart på før, men gadd ikke lese 17 sider og 'søk i tråd' funksjonen var lite samarbeidsvillig).

 

Ellers tror jeg for min del jeg må krype til korset og kjøpe med 60gb versjonen før den blir utsolgt (planen var og vente til jul når masteroppgaven var levert men..), da jeg synes PS2-kompatiblitet er kjekt og ha (gidder ikke ha PS2 stående fremme når jeg endelig får meg PS3).

 

For de som er interressert kan jeg opplyse om at PS1 spill vil fungere på den nye PS3'n også, da disse helt og holdent emuleres i software (i flg. diverse nettsider). Klart sikkert ikke mange som drar frem støvete PS1 spill, men noen vil vel kanskje mimre.

Lenke til kommentar
Noen som tror det blir noe ekstraordinært rush på disse maskinene på Onsdag?

 

Noen som tror det vil være problemer med å få tak i noen på onsdag, enten det er 60 GB'n til 5k, eller 40 GB'n til 4k ?

9660666[/snapback]

 

 

Vil det priskuttet skje på onsdag da? var innom en spaceworld butikk istad, men de visste så vidt at det kom en ny ps3 maskin og de hadde ingen peiling på priskuttet( Sa damen som jobbet der ihvertfall ).

 

Noen som har peiling på dette? lurer på om priskuttet vil skje på onsdag, den nye konsollen er uinteressant. Håper virkelig at de kutter prisen på onsdag også.

9662421[/snapback]

Ikke noe sjokk at vanlige butikk-ekspeditører ikke har peil på hva som skjer :)

9663089[/snapback]

 

 

Har du peiling på hva jeg lurer på da=P?

 

har mast litt på denne tråden, men virker kanskje som at ingen vet dette

9663165[/snapback]

Jobber selv i butikk og siden det er mye på lager i butikk og på kjedelager skal jo disse kompenseres fra Nordisk Film for at prisen blir satt ned.

Etter det jeg vet får man først svar på onsdag hva disse maskinene vil bli kompensert med, så før den tid er det uvisst når det vil tre ikraft.

9663323[/snapback]

 

 

Allright. Kanskje litt naivt å tro at prisen også vil gå ned på onsdag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...