Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig at minimum 1 poster per side på en 15-siders tråd spør om "...hvorfor Sony fjernet PS2-emulering når det kun er software det er snakk om...?" i ørten varianter?

 

Sitter folk bare å poster svar uten å engang forsøke og engasjere seg i diskusjonen som har vært forut?

9657916[/snapback]

 

Kanskje fordi folk flest ikke gidder å lese gjennom en 15-siders tråd? Jo større en tråd er, jo mer gjentakelser blir det. Sier seg selv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først en horribelt dyr maskin, så rumble-saken, deretter ekstrem spilltørke og nå fjernes bakoverkompabiliteten? Jeg har både PS1 og PS2 stående, og jeg kommer nok før eller senere til å kjøpe en PS3, men jeg føler bare for å sende en gedigen facepalm.jpg til Sony hver gang jeg tenker på hvor mye de har rotet det til for seg selv denne generasjonen. Forhåpentligvis kan kommende gromspill rette opp det noe skakkjørte inntrykket jeg har av Sonys spillavdeling.

Lenke til kommentar

er jeg den enste som syns 3990 er aaaalt for mye for en konsoll?, kjøper ikke ps3 før den går for mindre enn 3000.

 

er ikke xbox fanboy eller noe men hvorfor kan ikke sony i alle fall prøve og konkurere litt med pris?, ps2 kostet jo bare, hva var det? i overkant av 2000? når den kom ut? faen!.. :mad:

Lenke til kommentar
er ikke xbox fanboy eller noe men hvorfor kan ikke sony i alle fall prøve og konkurere litt med pris?

9658513[/snapback]

 

Fra 6000,- til 4000,- er det ikke det de gjør da?

 

ps2 kostet jo bare, hva var det? i overkant av 2000? når den kom ut? faen!.. :mad:

9658513[/snapback]

PS2 kostet veiledende 5000,- når den kom, 4500 på Elkjøp....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
er jeg den enste som syns 3990 er aaaalt for mye for en konsoll?, kjøper ikke ps3 før den går for mindre enn 3000.

 

er ikke xbox fanboy eller noe men hvorfor kan ikke sony i alle fall prøve og konkurere litt med pris?, ps2 kostet jo bare, hva var det? i overkant av 2000? når den kom ut? faen!.. :mad:

9658513[/snapback]

 

Nei 4500,- på elkjøp når den var helt ny hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg PS3 igjen. Har sett litt på tilbud her i Norge, og fått med at det er priskutt snart.

Men tror dere at det blir noen bra tilbud?

 

Har sett på ett tilbud i Tyskland hvor man får Ps3 (60GB)2 kontroller+2 spill (Motorstorm og formul 1) for 4500,-kr. Dette er da inkludert frakten.

 

Er dette billig?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg PS3 igjen. Har sett litt på tilbud her i Norge, og fått med at det er priskutt snart.

Men tror dere at det blir noen bra tilbud?

 

Har sett på ett tilbud i Tyskland hvor man får Ps3 (60GB)2 kontroller+2 spill (Motorstorm og formul 1) for 4500,-kr. Dette er da inkludert frakten.

 

Er dette billig?

9659062[/snapback]

 

vel tyskland har vel kansje nokre sære sensur opplegg inni konsollen...ingen blod og sånt..

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg PS3 igjen. Har sett litt på tilbud her i Norge, og fått med at det er priskutt snart.

Men tror dere at det blir noen bra tilbud?

 

Har sett på ett tilbud i Tyskland hvor man får Ps3 (60GB)2 kontroller+2 spill (Motorstorm og formul 1) for 4500,-kr. Dette er da inkludert frakten.

 

Er dette billig?

9659062[/snapback]

Det spørs hva prisen på 60GB-versjonen blir her etter priskuttet. ;)

Uansett må du legge på 25% mva når du skal kjøpe en vare fra utlandet, så den blir dyrere enn å kjøpe den i Norge faktisk.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg PS3 igjen. Har sett litt på tilbud her i Norge, og fått med at det er priskutt snart.

Men tror dere at det blir noen bra tilbud?

 

Har sett på ett tilbud i Tyskland hvor man får Ps3 (60GB)2 kontroller+2 spill (Motorstorm og formul 1) for 4500,-kr. Dette er da inkludert frakten.

 

Er dette billig?

9659062[/snapback]

Det spørs hva prisen på 60GB-versjonen blir her etter priskuttet. ;)

Uansett må du legge på 25% mva når du skal kjøpe en vare fra utlandet, så den blir dyrere enn å kjøpe den i Norge faktisk.

9659118[/snapback]

 

Da må vel konsollen bli stoppet i tollen? Og det er jo lang i fra sikkert den blir... (?)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe meg PS3 igjen. Har sett litt på tilbud her i Norge, og fått med at det er priskutt snart.

Men tror dere at det blir noen bra tilbud?

 

Har sett på ett tilbud i Tyskland hvor man får Ps3 (60GB)2 kontroller+2 spill (Motorstorm og formul 1) for 4500,-kr. Dette er da inkludert frakten.

 

Er dette billig?

9659062[/snapback]

Det spørs hva prisen på 60GB-versjonen blir her etter priskuttet. ;)

Uansett må du legge på 25% mva når du skal kjøpe en vare fra utlandet, så den blir dyrere enn å kjøpe den i Norge faktisk.

9659118[/snapback]

 

Da må vel konsollen bli stoppet i tollen? Og det er jo lang i fra sikkert den blir... (?)

9659313[/snapback]

Vel, særiøse firmaer/butikker merker varen kun med riktig verdi og det er ytterst sjelden at slike ting da går igjennom tollen. Spesielt såpass dyre varer.

Lenke til kommentar
Vel, særiøse firmaer/butikker merker varen kun med riktig verdi og det er ytterst sjelden at slike ting da går igjennom tollen. Spesielt såpass dyre varer.

vgp.ca merker i alle fall alt av spill til langt under tollgrensen, og det er vel det eneste aspektet ved dem som er useriøst (gode prise, god service, ekstremt gode leveringstider). Det er vel også etter som jeg har skjønt både lovlig og tollfritt å sende gaver fra utlandet, og enkelte steder kan man få det merket som dette.

Lenke til kommentar
Siden Ps2 slim har denne GS og EE vært en og samme chip. Så de tok bort denne, men siden de ikke klarte å simulere GS så satte de inn en chip som skulle gjøre dette.
Denne 'chipen som skulle gjøre dette' var/er Graphics Synthesizer utskilt fra Emotion Engine. Den originale PS3 hadde 'en hel PS2' integrert på hovedkortet. RAM, den kombinerte prosessoren og hele sulamitten (de samme komponentene som i den PS2 slim som er i salg den dag i dag). PAL-PS3 (og 80GB i andre territorier) fjernet nesten hele PS2en bortsett fra GS. Sony er 'on the record' med at: "The Emotion Engine has been removed and that function has been replaced with software". Det var neppe mye ingeniørjobb å modifisere GS for 90nm, og selv det å bruke de gamle 0.13µm maskene ville spart dem plass (i tillegg til sannsynlig bedre yield og en noe lavere pris per waffer). Endret av qwert
Lenke til kommentar
Det spørs hva prisen på 60GB-versjonen blir her etter priskuttet. ;)

Uansett må du legge på 25% mva når du skal kjøpe en vare fra utlandet, så den blir dyrere enn å kjøpe den i Norge faktisk.

9659118[/snapback]

Når skal folk få med seg at man ikke betaler moms for 2 land, betaler man norsk moms får man igjen den tyske som er veldig lik :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...