Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Et av mine håp er at Sony etterhvert fyller opp PSStoren med masse PS1 og PS2 godbiter etterhvert og selger disse til en billig penge  :love:

9644901[/snapback]

Ja, da kan jo de som har kjøpt 40gb PS3 og som har haugevis av PS2 spill liggende kjøpe de på nytt online isteden. Da blir de nok ekstra fornøyde.

9644972[/snapback]

Men de får jo ikke spilt dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil vel være like vanskelig å emulere PS2 spill lastet ned over PSN som å lese dem fra den originale platen? Visse forandringer kan man jo gjøre med PSN versjonen men de vil jo slippe å skrive om hele koden så det kan jo bli ett morsomt problem.

Vil tro den nye toppmodellen blir lik 80 GB versjonen som selges i USA, hvis de da ikke velger å kutte helt ut BC i all fremtid på samtlige modeller. Kommer sikkert litt ann på hvordan brukerne reagerer og salget av 40 GB versjonen går. Hege Røe som er presseansvarlig i Nordisk Film sier "ingen kommentar" på spørsmål fra Dagbladet om det snart vil komme en større versjon på markedet :)

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/10/05/514232.html

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar
Et av mine håp er at Sony etterhvert fyller opp PSStoren med masse PS1 og PS2 godbiter etterhvert og selger disse til en billig penge  :love:

9644901[/snapback]

Ja, da kan jo de som har kjøpt 40gb PS3 og som har haugevis av PS2 spill liggende kjøpe de på nytt online isteden. Da blir de nok ekstra fornøyde.

9644972[/snapback]

Men de får jo ikke spilt dem...

9644991[/snapback]

Ikke alle som tar sarkasme like lett tydeligvis.

Lenke til kommentar

Satt å leste på Neogaf, da jeg kom over ett innlegg som muligens har noe sannhet i seg.

Originally Posted by Marty Chinn:

Holy shit at this thread. I went through about 14 pages before jumping to the end here because I couldn't take it anymore. I can't believe nobody is pointing out the obvious big picture in all this.

Sony had ALWAYS planned on removing the GS from the system. Sony has ALWAYS planned on moving PS2 backward compatibility to complete software emulation. Some people have pointed out the possibility of PS2 software emulation but not in the scope of the big picture and why it's happening now though. You can tell they were moving towards a complete software emulation as they have stated such and with the slow removal of the EE first and now the GS. The only difference here is that Microsoft has put them in a position that they need to really get the price down and they've removed the GS sooner than they wanted. It was likely the ideal goal was to remove the GS eventually for cost cutting and hopefully have software emulation running decently well for a smoother transition. But due to pressure from Microsoft they have to jump the gun to get the price down now and get BC back in later. Backward compatibility for PS2 will be back eventually. How is this not painfully obvious?.

Kilde

Om han får rett vil jo tiden vise.

Lenke til kommentar

Har jo tenkt tanken selv. De har sikkert noen som jobber med total SW emulering. Når det kommer vet man jo selvfølgelig ikke, men muligheten er der.

Om man husker tilbake så inneholdt PS2, ps1 hw for å kunne emulere ps1 spill. Denne hw ble så senere fjernet og erstattet med en SW emulator. Tror Sony har planlagt det samme her, men ble tvunget til å kutte kostnader, og måtte lansere konsollene uten HW emulering før at SW emulatoren var helt klar.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
The existing Starter Pack*, comprising a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility, an additional SIXAXIS wireless controller and two first party titles will be reduced in price to €499. Remaining on sale while stocks last

Jeg hang meg litt opp der. Hva kommer istedefor 60 GB-versjonen? :hmm:

9643339[/snapback]

80 gb. Når 60 gb er utsolgt er det bare 2 versjoner. 80 GB og 40 GB.

9643360[/snapback]

Jeg bataler heller et par 1000 lapper extra for 60 gb versjonen da får man jo med to spill og to kontroller

Lenke til kommentar

Er det gitt at man fortsatt kan bytte ut harddisken på den nye versjonen? Jeg har en 80GB 2,5' liggende og kunne tenke meg å benytte meg av prisreduksjonen til å skaffe meg PS3.

BC har jeg ikke bruk for - bruker heller prisdifferansen og kjøper to ekstra PS3 spill :D

Lenke til kommentar
Vil prisen blir redusert 10 oktober i Norge? HAr lønning den dagen og har tenkt til å kjøpe ps3 da.

9645829[/snapback]

Ja, det er da alt skjer ;)

9645836[/snapback]

Det kan du garantere?

Hvis jeg kommer til butikken på onsdag og jeg ikke ser noe reduksjon, blir det bråk=)

Lenke til kommentar
Vil prisen blir redusert 10 oktober i Norge? HAr lønning den dagen og har tenkt til å kjøpe ps3 da.

9645829[/snapback]

Ja, det er da alt skjer ;)

9645836[/snapback]

Det kan du garantere?

Hvis jeg kommer til butikken på onsdag og jeg ikke ser noe reduksjon, blir det bråk=)

9645899[/snapback]

Er vel ikke snakk om noe priskutt her, men en ny modell.

60 GB'en vil gå til samme pris til den er sluttsolgt etter hva jeg har forstått.

Vil tro det tar litt lenger tid å få maskinene ut i butikkene enn 3 dager...

Lenke til kommentar

Fant dette, er ikke sikkert at det er sant!

1.) The new PS3 model uses less power than the other models. This one uses 3A (Power Measurement), while the older version use 3.3A and 3.2A respectively.

(noe som gjør at den ikke trenger så mye ventilasjon)

2.) The new PS3 will include a brand-new controller, most likely the recently announced Dual-Shock 3 (this is proven in the document)

3.) The new PS3’s Wi-Fi and Bluetooth hardware has seen a significant upgrade, possibly allowing for longer distances and even faster connections.

4.) He has heard dripplings of a 65nm chipset coming soon. Could this model be the very first in the line of quieter, less-power consuming PS3 models?

kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...