Gå til innhold

Nå er priskuttet og 40 GB Ps3'en offisielt.


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Ps3 som vi kjenner i dag, forandre seg ikke, men den blir derimot billigere!

 

En ny Ps3, som er laget for å konkurrere på pris med de andre konsollene er blitt laget nettopp for dette, og denne er uten BC til ps2 spill. Så for de som ikke liker tanken om Ps3 uten ps2 bc støtte, glem alt dere har lest og les dette.

 

Sony unveils two new cut-price bundles to spearhead Christmas push in UK

From October 10th the existing PS3 Starter Pack will be replaced by a 60GB Value Pack, boasting a fully-functioning PS3 with one SIXAXIS controller and two first party titles for £349 – a price drop of around £75.

 

“As we approach our very first PlayStation 3 Christmas, it is satisfying to be able to offer UK consumers the choice of two PlayStation 3 packages both now representing remarkable value,” said SCE UK managing director Ray Maguire.

9644679[/snapback]

Gjelder også kun til lageret er tomt vel og merke.

 

"In the UK and Ireland, a Value Pack consisting of a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility and two first party titles will be on sale at a price of €499 (£349). Remaining on sale while stocks last, the 60GB model represents outstanding value for the keen gamer wishing to upgrade to the High Definition capabilities of PS3. Once stocks are exhausted the new 40GB model will be the only one available in the SCEE territories."

 

http://uk.playstation.com/ps3/news/articles/.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan jo kanskje gjøre et lite tankeeksperiment.. Ville 2 usb porter, 20Gb mer og minnekortleser være nok til at folk ville kjøpe 60Gb fremfor 40Gb?

 

@Bear.. Det er ikke slik at de bare har nappet ut den chippen som gjorde BC mulig. De har redesignet og kjipet ned hele hovedkortet. Og som sagt det er ikke bare BC som er forskjellen.. Men det står jo i X antall poster over som du helt sikkert har lest..  :thumbup:

 

Life moves on.. :D

9644684[/snapback]

Jeg ville heller kjøpt en PS3 med 40GB, 2 USB og BC, enn en PS3 med 60/80GB, 4 USB, minnekortleser, men uten BC.

Lenke til kommentar
Hva er problemet? Problemet er at Sony gjør i mine øyne noen rare vendinger på flisa. Er greit at konsollen blir billigere, men å fjerne BC synes jeg er å skyte seg selv i foten, selv om det er "billig" versjonen av konsollen. De klarer å selge en PS2 til under tusenlappen men må fjerne BC på en "billig" utgave av PS3 fordi det gjør konsollen dyrere? Når PS2 koster vel 1100 kr tviler jeg på at den chippen det er snakk om koster så mye at det besparer Sony en tusenlapp.

9644627[/snapback]

Takk og pris for at jeg kjøpte PS3 på releasedato...

 

Det kommer sannsynligvis alltid til å være en modell i markedet som har minnekortleser og som er bakoverkompitabel med PS2spill, du må nok ut med 1000 - 2000 kr ekstra for å få denne.

 

Siden PS2 er så billig så kan du vel bare kjøpe en av hver?

 

Prisingen er markedsbasert (hva er folk villige til å betale, og hvor langt kan de strekke seg for å få en bedre maskin), da blir det sånn at prisforskjellen blir større enn forskjellen i produksjonskostnadene på de forskjellige modellene.

 

Du får rett og slett valget (dersom du har tenkt å kjøpe PS3) om hvorvidt du vil smelle en tusing til to ekstra på bordet for å få en bedre maskin.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig sparer man ikke en 1000-lapp på å fjerne BC, men GS-chipen i PS3 utgjør faktisk en betydelig del av komponentprisene. Men jeg er helt enig i at dette var idiotisk av Sony, da de heller burde gjøre noe med spillutvalget og spillprisene før de hadde satt ned prisen på PS3.

 

PS3 er ikke dyrt - det er en fantastisk maskin! Men at Sony synes det er helt greit at forbrukeren skal betale 599,- for alle PS3-spill (samt at utvalget er så som så), mens MS sine kunder kan meske seg med topptitler helt ned i 299,- gjør mer skade enn den "dyre" konsollen. Det er spillprisene og spillutvalget Sony burde konsentrert seg om. Klarer de å dyrke dette, så hadde PS3 flydd ut av butikkene til 5000 kr også. Ingen problem - folk i Norge har altfor mye penger.

9644666[/snapback]

 

Flere konsoller solgt = flere brukere = flere potensielle spillkjøpere = flere spill blir produsert

 

To veier til suksess. Sony har valgt den ene som du ikke er enig i. Tough luck. ;) Vi får se hvem som får rett etter jul.. :)

Lenke til kommentar
Så at Sony gir ut PS3 med alle muligheter FØRST, og deretter gir ut nedstrippede versjoner er altså galt, men at MS gir ut en lavmålversjon av XB360 først (så de som vil være tidlig ute er nødt til å kjøpe denne) og SÅ kommer med stadig nye utgaver med ny funksjonalitet (som nærmer seg det som er i standardversjonen av PS3) er veien å gå?

Poenget til MS var at ingen trengte 1080p, HD-DVD eller HDMI på en spillkonsoll. Fra et teknisk synspunkt så har de i alle fall delvis rett, men kundene ville noe annet og MS laget det de ville ha. Innebygd HD-DVD for filmavspilling kommer, vær du trygg.

 

Med PS3 derimot, så tviler jeg på at det er kundene som har vært i fokus her for å fjerne BC. Sony mener at de kan selge flere PS3 hvis den er billigere, og gjør det de kan for å oppnå dette. Ikke vær naiv og tro at dette er noe kundene vil.

Lenke til kommentar
Ps3 som vi kjenner i dag, forandre seg ikke, men den blir derimot billigere!

 

En ny Ps3, som er laget for å konkurrere på pris med de andre konsollene er blitt laget nettopp for dette, og denne er uten BC til ps2 spill. Så for de som ikke liker tanken om Ps3 uten ps2 bc støtte, glem alt dere har lest og les dette.

 

Sony unveils two new cut-price bundles to spearhead Christmas push in UK

From October 10th the existing PS3 Starter Pack will be replaced by a 60GB Value Pack, boasting a fully-functioning PS3 with one SIXAXIS controller and two first party titles for £349 – a price drop of around £75.

 

“As we approach our very first PlayStation 3 Christmas, it is satisfying to be able to offer UK consumers the choice of two PlayStation 3 packages both now representing remarkable value,” said SCE UK managing director Ray Maguire.

9644679[/snapback]

Gjelder også kun til lageret er tomt vel og merke.

 

"In the UK and Ireland, a Value Pack consisting of a 60GB PS3 with extensive backwards compatibility and two first party titles will be on sale at a price of €499 (£349). Remaining on sale while stocks last, the 60GB model represents outstanding value for the keen gamer wishing to upgrade to the High Definition capabilities of PS3. Once stocks are exhausted the new 40GB model will be the only one available in the SCEE territories."

 

http://uk.playstation.com/ps3/news/articles/.....

9644709[/snapback]

 

Dette sier de på grunn av en ting. 80GB versjonen er ikke annonsert i Europa. Det vil garantert bli annonsert en ny toppmodell når lagerene med 60 GB går tomme.

Lenke til kommentar
Så at Sony gir ut PS3 med alle muligheter FØRST, og deretter gir ut nedstrippede versjoner er altså galt, men at MS gir ut en lavmålversjon av XB360 først (så de som vil være tidlig ute er nødt til å kjøpe denne) og SÅ kommer med stadig nye utgaver med ny funksjonalitet (som nærmer seg det som er i standardversjonen av PS3) er veien å gå?

9644660[/snapback]

Man bør jo helst forbedre produktene, ikke gjøre dem "dårligere".

9644692[/snapback]

 

Når produktet allerede er det beste kan man bare lage en stripped down versjon

som er billigere for folk som ikke er villige til å betale for det originale produktet,

 

Ikke mye å diskutere over dette med BC og slikt nå

Sett heller fokus på hva bomben 12 oktober er :/

Lenke til kommentar
Joda, men folk klaget på prisen. Derfor måtte dem gjøre noe med for de som bare ville spille PS3 spill å se Blu-Ray på en litt billigere maskin.

9644718[/snapback]

Det er sant. Det at de senker priser, på et hvis er jo kjempebra. Men at det valgte å fjerne BC, synes jeg var litt dumt. Det må da være noe annet de kan eliminere i stedet for BC.

 

Når produktet allerede er det beste kan man bare lage en stripped down versjon

som er billigere for folk som ikke er villige til å betale for det originale produktet,

 

Ikke mye å diskutere over dette med BC og slikt nå

Sett heller fokus på hva bomben 12 oktober er :/

9644751[/snapback]

10.12-bomben blir vel kun noe for PS3-eiere ;) Jeg mener BC bør være med i denne generasjonens konsoller. Blir feil å tvinge folk til å kjøpe en eldere konsoll (eller den dyrere versjonen) bare for å las de spille sine 100 PS1 og PS2-spill.

 

EDIT: Svarte på Funmakers post

EDIT2: La til litt.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet? Noen blir ALDRI fornøyd.

Nå har det omsider kommet et billigere PS3 og da er plutselig problemet at den billigste modellen mangler 2 USB porter, minnekortleser, mindre haddisk og bakoverkompatibilitet.

 

Jeg har hatt min PS3 siden lanseringen og har kun brukt 1 USB port, Aldri brukt minnekortleseren, brukt 30GB og aldri spilt et PS2 spill. Har du behov for alt dette er det jo bare å kjøpe den dyre modellen.

 

Vær heller glad for at det har kommet et alternativ :)

Endret av praystation
Lenke til kommentar
Det er sant. Det at de senker priser, på et hvis er jo kjempebra. Men at det valgte å fjerne BC, synes jeg var litt dumt. Det må da være noe annet de kan eliminere i stedet for BC.

9644763[/snapback]

Dem fjernet Minnekortleser, 2 usb porter(greit med 2 porter til lading av kontroll elr kjøre med ratt), Wifi kunne dem kanskje fjernet, men det hadde dem vell nok av så da bare dasjet dem det på.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men blir det noen forskjell på ps3 med 60gb HD og den med 80gb HD( bortsett fra prisen såklart ;) )

Edit: mente størrelsen på hardisken :p

9644769[/snapback]

Tror det er meningen at prisen vil ligge på rundt det samme som den gjør nå. Så forskjellen er vel harddisken. Tror de velger å lansere 80GB-versjonen nå, så folk har større grunn til å kjøpe den "dyrere" versjonen, nå som 40GB-versjonen er på vei.

 

Dem fjernet Minnekortleser, 2 usb porter(greit med 2 porter til lading av kontroll elr kjøre med ratt), Wifi kunne dem kanskje fjernet, men det hadde dem vell nok av så da bare dasjet dem det på.

9644805[/snapback]

Ja. Men minnekortleser og de 2 USB-portene synes ville vært nok. Gjerne WiFi også, men det er vel bare fordi jeg helst bruker kabel uansett :roll:

 

EDIT: Svarte på Zaleeeeks post.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Hvis de blir like bortsett fra HD'n så må det vel lønne seg å kjøpe en 60gb like før (eller kanskje tilogmed etter) at de har lansert den nye? 20gb forskjell er jo ingenting, å hvis det er HD plass du er ute etter oppgraderer du jo uansett :p

Edit: mener såklart 60gb kontra 80 gb, går visst litt fort i svingene for meg i dag :tease:

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Ingen BC - i dont care!!

Minnekortleser - i dont care!!

2 usb-porter - I dont care!

40Gb - i dont care!

 

MGS4 - I CARE!!!

MGO - I CARE!!!!

For meg spiller det pokker meg ingen rolle om de har fjerna disse featurene, bare det er mulig å spille skal man pokker meg ikke klage,

en spillkonsoll med Blu-ray(koster vanligvis mer enn 4000!)

Glad? Ja Klage? Nei

Lenke til kommentar

Et av mine håp er at Sony etterhvert fyller opp PSStoren med masse PS1 og PS2 godbiter etterhvert og selger disse til en billig penge :love:

 

Da hadde vel 40 gb blitt fylt opp ganske kjapt uansett, da er det jo bedre med 80 gb, 120 gb eller hva nå Sony har planlagt

Lenke til kommentar
Et av mine håp er at Sony etterhvert fyller opp PSStoren med masse PS1 og PS2 godbiter etterhvert og selger disse til en billig penge  :love:

 

9644901[/snapback]

 

Ja, da kan jo de som har kjøpt 40gb PS3 og som har haugevis av PS2 spill liggende kjøpe de på nytt online isteden. Da blir de nok ekstra fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...