vebwa Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Vi er fire studenter på en hybel i Nedre Byåsen, Trondheim (Fridtjof Nansensvei) som sliter med å få adsl på hybelen. Vi har opptil flere ganger prøvd hos både telenor og nextgentel, uten særlig hell. Vi får som regel først beskjed om leveringstid på noen uker, mens det etterhvert viser seg at sentralen er overbelastet osv. Begynner å bli litt lei dette, og lurer derfor på: Hvilke andre leverandører av bredbånd finnes i Trondheim? SDSL o.a. er også aktuelt. PS! Er klar over NTNU-studenttilbudet til NGT på 2mbit for 450,- i mnd, men det virker ikke som om de har kapasitet til å levere i nærmeste framtid. Vebjørn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg er i nøyaktig samme situasjon men har tenkt til å løse det på følgende måte: Sette opp trådløst LAN fra gløshaugen og hjem. Installasjonen regner jeg med kommer på en drøy tusenlapp, deretter er det fri bruk. Dette kan jeg gjøre siden jeg har kontor med utsikt helt hjem. De trådløse antennene skal jeg bruke "pringles"-trikset på så jeg får en retningsorientert antenne bebbe veier. Diverse nettsider har meldt om vellykkede tester av slikt utstyr på mange kilometer. (Det lengste dokumenterte tilfellet er vel det mellom en luftballong og en basestasjon i finnland med 350km overføring i fri sikt) Lenke til kommentar
johna Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 sliter jeg å i trondheim.. prøv denne: http://www.infodesign.no/artikler/bredbaan...everandorer.htm Vør obs på at om det står oslo bak, er viser det bare til hovedkontoret,, de kan levere mange plasser i landet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå